Vežėjai masiškai perkelia verslus į Lenkiją, tačiau už išėjimą iš Lietuvos rinkos jų prašoma susimokėti

Lietuva įveda vadinamąjį išėjimo mokestį verslams, kurie keliami iš šalies. Pelną uždirbančio turto ar visos veiklos perkėlimas nuo šiol prilyginamas verslo pardavimui rinkoje.

Susimokėti išėjimo mokestį pirmiausia gali tekti vežėjams, kurie atvirai sako, kad dėl vietos politikų mokesčių sprendimų ir Briuselio idėjų kraustosi į užsienį ir kuo toliau, tuo masiškiau. Steigti įmones Lenkijoje jiems padedantys tarpininkai teigia, kad joks vienkartinis mokestis transportininkų nesustabdys, o ir patys vežėjai svarsto schemas, kaip jį apeiti.

Stambiausias transporto ir logistikos įmones vienijančio aljanso teigimu, migravimas į užsienį pirmiausia pasimatė naujų vilkikų pardavimo statistikoje.

„40 proc. vilkikų registravimo sumažėjimas per paskutinį pusmetį vis gi akivaizdžiai rodo, kad plėtra, kuri vyksta transporto sektoriuje kiekvienais metais, nes sektorius vis tiek nuolatos plečiasi, ji, deja, vyksta jau nebe Lietuvoje, o kitose valstybėse“, – sako Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos narė Agnė Markevičiūtė.

Lenkijoje steigti įmones, gauti paskolas bei apdrausti sunkvežimius vežėjams padedantys tarpininkai sako net patys nesitikėję tiek darbo. Seinuose veikianti įmonė sako jau perkėlusi per 60-imt vežėjų, o ji – ne vienintelė tokių paslaugų teikėja. Įsikurti lietuviai esą renkasi ne tik pasienį, bet ir kuo arčiau Vokietijos.

„Šiai dienai į mus kreipėsi gal 300-400 net, veiksmų ėmėsi tikrai ne visi. Bet, norėtumėme tikėti, kad mūsų verslas padeda plėstis į Lenkiją, bet pastaruoju metu paskutinius tuos kelis mėnesius atrodo labiau kaip evakuacija“, – teigia „Savesta Consulting“ vienas įkūrėjų Ignas Volbikas.

Visi keliai veda į Lenkiją, o Lietuvoje – verslo laidotuvės. Lapkritį protestavę vežėjai atviri: iš Lenkijos bus geografiškai arčiau išpildyti Mobilumo paketo reikalavimus, jei Briuselis tokius priims; ir, svarbiausia, Lenkijoje nėra jokio vairuotojų dienpinigių koeficiento.

Lietuvos Vyriausybė dienpinigius nuo šių metų labiau apmokestino. Tai esą didesnės socialinės garantijos vairuotojams, kuriuos samdo vienas pelningiausių sektorių šalyje. Vežėjai kartoja, kad jie – ne oligarchai, kad 85 proc. jų nedidukai.

Vežėjai prašo valdžios didesnį dienpinigių apmokestinimą nukelti bent pusmečiui, bet atsakymo sako negavę. Bet Lietuva įvedė ES direktyvos numatytą vadinamąjį „išėjimo“ į kitą šalį mokestį.

Verslo, iš kurio gyveni, perkėlimas į kitą šalį laikomas jo pardavimu rinkoje ir apmokestinamas pelno mokesčiu.

„Savininkai nepasikeičia, kaip ji valdė tą veiklą arba tą turtą, taip ir toliau valdo, bet jau pajamas uždirbs ne Lietuvoje, o užsienio šalyje, tai reiškia, kad tokiu atveju laikoma kaip išėjimo mokestis, laikoma kaip turto pardavimas sau. Lyg tai tas turtas būtų perleistas svetimam“, – sako Mokesčių inspekcijos Teisės departamento vyresnioji patarėja Alina Gaudutytė.

Vežėjų vienkartinis mokestis negąsdina, nes dirbti Lenkijoje vis tiek labiau apsimokės. O ir susimokės jį ne visi.

„Perkėlimas, jisai vyks pagal kitas schemas ir kaip pvz., jau šiems metams apie 3 tūkst. vilkikų, kurie turėjo būti registruoti Lietuvoje, jei bus registruoti kitose šalyse. Tai nebus kažkas paimta iš Lietuvos ir perkelta į kitas šalis, tai tiesiog ten bus sukurtos naujos darbo vietos“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius.

„Linavos“ skaičiavimu, Lietuvoje nelikus 3 tūkst. vilkikų, biudžetas negaus beveik 25 mln. eurų, be darbo gali likti 35 tūkst. žmonių ir šešios apskritys tai esą pajaustų stipriausiai, nes šiuose regionuose ir taip darbą turi vidutiniškai mažiau žmonių nei Vilniuje.

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

S. Skvernelis: Lietuvos vežėjus ginsime visomis teisinėmis priemonėmis

confident-noyce

Lietuva, kitos Rytų Europos šalys svarsto skųsti ES teismui vežėjų veiklos griežtinimą

erikas

Trečiadienį Vilniuje – krovinių vežėjų protesto akcija

erikas

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau