Verslas – ne žaidimas?

Verslas – ne žaidimas?

JP / Organizatorių nuotr.

Vilija neseniai į Lietuvą grįžo po 2 metų emigracijos. Jauna mergina daug pinigų, deja, neužsidirbo – 2 metus praleido šeimoje prižiūrėdama vaikus pagal Au-par programą. Kasdien leidžiant dienas su mažyliais merginos galvoje gimė verslo idėja, kurią nusprendė realizuoti Lietuvoje.

„Maža šalis pradedančiajam visada geriau ir paprasčiau“, – nutarė ji.

Nusprendusi rinkai pasiūlyti savo kurtas vaikiškas edukacines knygeles mergina suprato, kad ir mažoje šalyje vien gerų norų neužtenka. Teks planuoti, skaičiuoti ir spręsti neplanuotas problemas. Patalpų remontas užsitęsė ir viršijo planuotus kaštus. Medžiagos knygoms, užsakytos iš Kinijos, pasirodo nėra tokios kokybiškos kaip tikėjosi. Stinga laiko produkto reklamai….

BIC

Šioje vietoje pasakojimą tenka nutraukti. Nes tai nėra dar viena verslo (ne)sėkmės istorija. Tai ištrauka iš verslo žaidimo, kurį kartu su partneriais iš Latvijos ir Lietuvos pristato Panevėžio darbo rinkos mokymo centras. Sukurta inovatyvi edukacinė priemonė – simuliacinis žaidimas – kviečia susipažinti su verslu, mokytis įveikti kylančius iššūkius bei naudingai praleisti laiką.

„Daugiau nei dvejus metus įgyvendinome šį projektą“, – teigia jo koordinatorė Vaida Sinkevičienė. Kalbinome verslininkus, kurie dalijosi ne tik gerąją patirtimi, bet ir sunkumais, kuriuos teko įveikti tam, kad verslas šiandien klestėtų. Supratome, kad įvairių verslo vadovėlių, sėkmės istorijų, kuriomis mirga interneto tinklapiai, nenurungsime. Mes siūlome jaunimui įsitraukti į verslą ir šią patirtį perimti kitu būdu – žaidžiant verslą. Projekto metu sukurti du simuliaciniai žaidimų tipai – žaisti grupėje su draugais bei virtualioje aplinkoje“.

„Simuliaciniai grupiniai verslo žaidimai jau sulaukė populiarumo, – pasakoja projekto vadovė Natalija Sterchova iš Jelgavos universiteto (Latvija). Ne vienas jaunuolis, dalyvavęs jame, teigė savyje atradęs verslininko gyslelę ar tiesiog ėmė labiau pasitikėti savo jėgomis spręsdamas kasdienes problemas. Supratome, kad galimybė žaisti, konkuruoti priimant atsakingus verslo sprendimus, sprendžiant tiek teisinių žinių, tiek drąsos ir kūrybiškumo reikalaujančias užduotis, jaunimui yra patraukli. Siūlome jaunimo organizacijoms, mokytojams, norintiems praturtinti ekonomikos ir verslumo pamokas, pasinaudoti šių renginių metodine medžiaga.“

Ją rasite projekto internetinėje svetainėje http://reforb.eu/lt/.

Kitas projekto herojus, kavinės savininkas Tadas, dalinasi patirtimi renkant kuriamo verslo – kavinės darbuotojų komandą. Lėšos, turimos verslo pradžiai, neleidžia svajoti apie galimybę įdarbinti aukštos klasės virtuvės šefą.

Noras tapti išskirtiniu rinkoje ir tuo pačiu nesuklysti virtuvės vairą patikint tik mokslus baigusiam entuziastingam jaunuoliui – kryžkelė, į kurią atveda dar viena pristatomo žaidimo istorija. Ją galima rasti virtualioje erdvėje, kuri pritaikyta norintiems žaisti ir mokytis verslo individualiai.

Tiek grupiniai, tiek ir virtualūs žaidimai pritaikyti naudoti verslumo ar ekonomikos pamokų metu, integruoti į kitus mokomuosius dalykus. Jie siūlo rinktis ir dalyvauti vienoje iš keturių verslo krypčių: mažmeninė ir didmeninė prekyba, gamyba ar paslaugos.

Taigi, jei norite padėti jaunimui subrandinti verslo idėją, paskatinti jį pasitikėti savo gebėjimais ir jėgomis ar tiesiog patikrinti svajonę tapti verslininku ir greitai užsidirbti pirmąjį milijoną – simuliaciniai verslo žaidimai padės rasti atsakymus į rūpimus klausimus. Jaunuoliai, dalyvaudami verslo istorijoje, priimdami teisingus sprendimus, klysdami ras atsakymą į klausimą „Ar man tai įdomu?“.

Susidomėti, patikėti savo jėgomis, o įgytas žinias ar idėjas pritaikyti kasdieniniame gyvenime, darbinėje veikloje, moksle – visa tai siūlome atrasti apsilankius projekto svetainėje – http://www.reforbsimulator.eu/. „Drąsiai teigiame: Žaisti verslą – naudingas laiko praleidimas!“

Panevėžio darbo rinkos mokymo centras projektą „Pasiruošęs verslui“ Nr. LLI-143 (angl. Ready for Business/ReforB) įgyvendino kartu su 5 organizacijomis iš Latvijos ir Lietuvos – Latvijos gamtos mokslų ir technologijų universitetu, Klaipėdos mokslų ir technologijų parku, Daugpilio universitetu, Visagino kūrybos namais, bei Ventspilio jaunimo taryba.

Projektas finansuojamas 2014–2020 m. Interreg V-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programos lėšomis pagal antrąjį „Parama darbuotojų judumui ir užimtumui“ prioritetą. Projekto vertė 467481,45 Eur, iš jų 397359,23 Eur finansuoja Europos regioninės plėtros fondas.

Informacija apie programą: www.latlit.eu; www.europa.eu; #LATLIT

Šis straipsnis parengtas naudojant Europos Sąjungos finansinę paramą. Už šio straipsnio turinį atsako Panevėžio darbo rinkos mokymo centras. Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos nuomonę.

AIK

H2Auto plovykla

Mano namukas

JUKmedia

Lazy Monkey

Dattoo tattoo

PIC

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.