Vargina drėgnas kosulys? Specialistė pataria, kaip pagerinti atsikosėjimo funkciją

AutoriusJPFotoFREEPIK.COM, ORGANIZATORIŲ

Šaltuoju metų laiku padidėja sergamumas įvairiomis peršalimo ligomis, kurias dažnai lydi varginantis kosulys. „Kosulį dažniausiai reikia skatinti, skystinti sekretą ir taip lengvinti atsikosėjimą. Kai kosulys tampa drėgnu, galima tam tikrų vibracinių masažų ir specialių kvėpavimo pratimų pagalba palengvinti atsikosėjimo funkciją“, – sako Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro masažo profesijos mokytoja, kineziterapeutė Jonė Šulginienė.

Daugiau kaip 10 metu aktyvia masažo ir kineziterapijos praktika užsiimanti specialistė dalinasi atsikosėjimą skatinančiais praktiniais patarimais, kurie tinka įvairaus amžiaus žmonėms.

Specialūs kvėpavimo pratimai

Anot specialistės, svarbiausia taisyklinga laikysena ir kvėpavimas. Įkvėpimas turėtų būti per nosį (idealu tai atlikti per 4 sekundes), tuomet 2 sekundes daroma pauzė ir per 4 sekundes išpučiama per burną. Įkvėpimo metu išpučiame pilvą, o išpūtimo – įtraukiame. Tai gali tapti puikia diafragmos raumens treniruote.

Norint paskatinti vaikų atsikosėjimą – galima įtraukti žaidybinius elementus. Baliono pūtimas – labai tinkama priemonė. Pučiant balioną aktyvinami virpamojo epitelio judesiai ir skatinamas sekreto pasišalinimas. „Puiku, kai įsitraukia visa šeima ir kartu su vaiku pučia balionus, po to juos paleidžia į orą. Dažniausiai šis veiksmas sukelia vaikams daug juoko, kurio metu dalyvauja daug kvėpavimo raumenų, kurie skatina kosulį“, – sako masažuotoja ir priduria, kad pradėjus atsikosėti reiktų visada lenktis žemyn, kad galva būtų žemiau dubens.

J. Šulginienė.

Kitas vaikams įdomus žaidimas ir puikus kvėpavimo pratimas – pūtimas pro šiaudelį. Įtraukti vaikus į šią veiklą labai lengva, galima į stiklinę įpilti šiek tiek burnos skalavimo skysčio, kad pučiant gamintųsi burbulai.

Masažo elementai

Jei namuose turite didelį ir tvirtą gimnastikos kamuolį – jį puikiai galima panaudoti perkusinio masažo atlikimui. Paguldykite vaiką ar suaugusįjį ant pilvo, leiskite jam apsiprasti su padėtimi, kad jis ant kamuolio jaustųsi saugiai. Plaučių zonoje atlikite perkusinį masažą, kad atšokęs nuo vibracijos sekretas kuo greičiau pasišalintų iš kvėpavimo takų. Kaip visa tai atlikti taisyklingai masažo specialistė demonstruoja video pamokoje. Kviečiame žiūrėti!

Beje, visus kvėpavimo pratimus galima atlikti ne tik ligos atveju, bet ir profilaktiškai.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Vaikams grįžus į kolektyvus padaugėjo susirgimų kvėpavimo ligomis

confident-noyce

Vos mėnesis oro taršos gali pakenkti jūsų mąstymo gebėjimams

confident-noyce

Gydytoja pulmonologė: kada dėl kosulio turėtumėte sunerimti

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau