Vaikščiojimas basomis ir jo nauda sveikatai

Vasarą norisi kuo greičiau nusimesti batus ir panardinti nuvargusias pėdas į karštą paplūdimio smėlį, vėsinantį ežero vandenį ar tiesiog pamindžikuoti ant minkštos vejos. Jokiu būdu savęs nuo to nestabdykite, kadangi gydytojai tikina, jog vaikščiojimas basomis ne tik suteikia malonumą, bet ir atneša neįtikėtinos naudos sveikatai.

Vaikščiojimo basomis nauda

Vienas paprasčiausių ir maloniausių būdų stiprinti pėdos ir kulkšnies raumenis, pagerinti laikyseną. Be to, sumažina nugaros skausmus, kuriuos sukelia netaisyklinga pėdų padėtis;

Suaktyvina kraujotaką, todėl nustoja šalti pėdos. Taip pat sumažėja venų varikozės („išsiplėtusių venų”) ir širdies ligų rizika;

Vaikštant basomis mūsų kūno ir žemės elektronai sąveikauja. Dėl šios reakcijos neutralizuojama vėžinius susirgimus sukeliančių laisvųjų radikalų žala ir taip detoksikuojamas organizmas;

Teigiamai veikia simpatinę nervų sistemą, todėl pagerėja emocinė sveikata – daromės ramesni, geriau miegame;

Normalizuoja biologinius ritmus. Jei po ilgo skrydžio vargina organizmo paros ritmo sutrikimas, šiek tiek pasivaikščiokite be batų;

Kadangi ėjimas basomis reikalauja daugiau energijos nei apsiavus batais, sudeginama iki 50% daugiau kalorijų;

Pėdose gausu biologiškai aktyvių taškų, atsakingų už tam tikrų organų veiklą. Odai liečiantis su žeme jie yra masažuojami, todėl tokiu būdu galima palengvinti įvairių ligų simptomus.

Kad vaikščiojimas basomis teiktų malonumą

* Rinkitės itin švarią vietą, kadangi parkuose be galinčių sužeisti šukių pasitaiko ir šunų arba paukščių ekskrementų – pėdos lengvai sugeria toksinus;

* Jei netoliese dega laužas arba šaudo fejerverkus, apsiaukite batus – antraip galite nudegti;

* Nuo vaikščiojimo basomis susilaikykite tuo atveju, jei ant pėdų yra neužgijusių žaizdų arba įpjovimų. Kitu atveju galite pasigauti pavojingų infekcijų ir/ar parazitų;

* Pradėkite pamažu: pirmomis dienomis gali užtekti ir 20 minučių – taip išvengsite sužeidimų ir raumenų pervargimo;

* Saulėtą dieną nepamirškite pėdų padengti nuo UV spindulių poveikio apsaugančiu kremu;

* Keliaudami po Europą aplankykite vaikščiojantiems basomis skirtus parkus;

* Dėl itin teigiamo poveikio sveikatai, vaikščiojimas basomis buvo pramintas „pėdų joga”. Todėl jau šiandien nebijokite nusiauti batų ir pasimėgauti ko gero pigiausiomis pasaulyje sveikatingumo procedūromis.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau