Unikali fotografijos parodos Panevėžyje vieta – neveikiantis požeminis vandens rezervuaras

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖFotoM. VALAITIS, D. Hermouet
V. Andrijauskaitė ir D. Hermouet.

Bendrovė „Aukštaitijos vandenys“ 60-ojo jubiliejaus proga atveria visuomenei požeminį vandens rezervuarą ir pristato Dan Hermouet (Prancūzija) ilgalaikę ekspoziciją – fotografijos parodą „Vandens veidas“. Be to, unikalią parodą lydį 500 egzempliorių išleista foto knyga-albumas.

Antroji paroda

Fotografas Dan Hermouet gimė ir augo Prancūzijoje, o nuo 2000 metų gyvena Velse. Savo darbuose jis tyrinėja besikeičiančios visuomenės kompleksišką paradoksalumą, situacijų tendencingumą, visa tai pateikdamas per emocinį estetizmą, stebint žmogų – apmąstant ir išjaučiant jo realybę.

Tai jau antroji personalinė Dan paroda. Pirmoji – „Kintanti vienatvė“ buvo eksponuota pernai metų vasarą Panevėžio fotografijos galerijoje.

Antroje personalinėje Dan Hermouet ieško žmogiškųjų vertybių išraiškos ir leidžiasi į pasakojimą per ritmišką Panevėžio kasdieniškumo būtį, fiksuojant daugumai miestiečių akims neprieinamas erdves ir taip formuojant naują emocinį miesto žemėlapį.

D. Hermouet.

Pirmoje eilėje – vanduo

Parodos atskaitos taškas – vandentvarka – miesto fizinė gyvybė, širdis, arterijos, ir vandentvarkoje dirbantys žmonės, esantys tarsi savotiški antikūnai, stiprinantys miesto imunitetą. Darbuotojai – tylūs herojai, iš dienos į naktį, iš nakties į dieną savo juodai baltoje kasdienybėje atliekantys savo misiją, dažnai daugeliui visiškai nesusimąstant apie to darbo svarbą miesto bei visuomenės raidai, o patiems herojams dažniausiai liekant „už kadro“.

Paroda eksponuojama buvusiame 750 m³ talpos geriamojo vandens rezervuare, kuris nuo praėjusio amžiaus 70-ojo dešimtmečio beveik iki amžiaus pabaigos buvo svarbi vandentvarkos sistemos dalis, tarnavusi panevėžiečiams.

Dovana miestui

Parodos autoriaus Dan pagalbininkė panevėžietė Vaida Andrijauskaitė sako, kad „Vandens veidas“ unikali paroda pristatanti kultūros ir pramonės sintezę Panevėžyje.

„Pats autorius Dan Hermouet įdomus žmogus su savita meno filosofija ir pasaulėžiūra, apkeliavęs pasaulį ne mažiau septynis kartus. Jis labai džiaugiasi galimybe pristatyti kūrybą Lietuvoje, o ši paroda tai mano ir Dan dovana Panevėžio miestui. Nuo idėjos iki realizavimo užtrukome beveik 14 mėnesių, nes procesas buvo įtemptas, pilnas logistinių, techninių iššūkių. Išmaišėme visus bendrovės pastatus, stoteles, valymo įrengimus, siurblines lipome į šulinėlius, tranšėjas, didžiules požemines kameras“, – pasakojo apie darbinį procesą Vaida ir pasidžiaugė:

„Projektui įgyvendinti gavome priėjimą ne tik prie labai svarbios strateginės įmonės Panevėžiui ir jos darbuotojų, bet ir gavome išties unikalią galimybę atverti įspūdingą požeminį vandens rezervuarą miesto gyventojams. Jis pirmą kartą bus naudojamas kaip meno ekspozicinė erdvė. Be to, labai tikimės jog panevėžiečiai susidomės galimybe susipažinti vandentvarka iš estetinės-meninės pusės.“

Pristato ir albumą

Pasak V. Andrijauskaitės, unikalią parodą „Vandens veidas“ lydį 500 egzempliorių išleista foto knyga-albumas.

„Šis albumas – dovana visiems bendrovės „Aukštaitijos vandenys“ darbuotojams 60-ojo įmonės jubiliejaus proga. Albume – sudėtos iš kasdienybės vandentvarkos ūkio žmonių darbo akimirkos. Tai – padėka už nenuilstamą šių žmonių tarnystę miestui ir jo gyventojams. Leidinyje pasistengėme atskleisti vandentvarkos kasdienybės ypatumus, netikėtas perspektyvas, žvilgtelėti į komandinio darbo subtilybes ir estetinius aplinkos elementus“, – pristatė leidinį jo sudarytoja V. Andrijauskaitė.

Vandens interpretacija

Panevėžietis dailėtyros magistras, kūrėjas Sigitas Laurinavičius sako, kad Dan Hermouet fotografijose užfiksuotos Panevėžio miesto vandentvarkos įmonės kasdienybės akimirkos, kurios daugumos miestiečių akims neprieinamos.

„Tikėtina, kad Dan Hermouet fotografijas vandentvarkos įmonės kolektyvas ir kiti – su ja nesusiję žiūrovai – matys ir vertins skirtingai, atrasdami kiekvienas sau aktualius vaizdus ar būsenas. Tačiau kur kas svarbiau, kad fotografinis atvaizdas, atkeliavęs iš daiktiškosios, grynai utilitarinės aplinkos išplečia ją ir vandens verpetas jau nebėra tik vandens verpetas, o gali būti interpretuojami gerokai plačiau“, – kalbėjo apie unikalią parodą menotyrininkas.

Žmonės irgi svarbūs

Pasak S. Laurinavičiaus, įdomiai atsiskleidžia fotografijų autoriaus dėmesys sodrių faktūrų deriniams: aprūdijusiems vamzdžiams, sklendėms, sienų paviršiams, tranšėjų atodangoms ar vandens čiurkšlėms.

„Tokios aplinkos fone fragmentiškai išnyrančios ten dirbančių žmonių figūros, regis, tik dar labiau pabrėžia jų kontrastą ir atveria vis naujas, kokybiškai kitokio diskurso galimybes. Tačiau, kaip ten bebūtų, neišvengiamai vėl grįžtame prie tų pačių akcentų – miesto ir inžinerinių objektų, kaip specifiškos daiktinės jo būties ženklų apmąstymo. Akivaizdu, kad universali fotografijos kalba, leidžia žiūrovui panirti į vaizdų pasaulį“, – tyrinėjo fotografijas S. Laurinavičius.

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Veislininkystės parodoje Panevėžio rajone – beveik 500 eksponatų

confident-noyce

Panevėžyje atidaryta paroda „Markas Maruličius – Europos humanistas“

confident-noyce

Ramygaloje pristatyta S. Skrebio fotografijų paroda „Šventė šventėje“

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau