Tyrimas: spontaniškai apsipirkti internetu labiau nei vyrai linkusios moterys ir jaunimas

Tyrimas: spontaniškai apsipirkti internetu labiau nei vyrai linkusios moterys ir jaunimas

JP / Pixabay.com nuotr.

Perkančių internetu vartotojų įpročiai keičiasi – tai nebėra tik jaunimo pamėgtas apsipirkimo kanalas. Kartu su vyresne pirkėjų auditorija keičiasi ir pirkinių krepšelis, tad vis dažniau internetu renkasi pirkti „pasidaryk pats“ kategorijos prekes.

Internetinės parduotuvės atlikta internetinė klientų apklausa atskleidė, kad net 41,2 proc. respondentų „pasidaryk pats“ kategorijos prekes renkasi pirkti internetu. Aktyviausiai šias prekes pirkti yra linkę 35-55 metų (41,4 proc.) ir 25-35 metų (35,8 proc.) amžiaus klientai.

„Žiūrint iš „pasidaryk pats“ kategorijos perspektyvos, toks amžiaus grupių pasiskirstymas nestebina. Dažniausiai santechnikos ar apšvietimo įrangą renkasi respondentai turintys nuosavus būstus ar sodus, todėl ši kategorija yra mažiau aktuali asmenims iki 25-erių. Kita vertus, aiškiai matome naują ir įdomią tendenciją – vyresni žmonės šias prekes renkasi pirkti internetu“,  – apklausos rezultatus komentavo  Julius Bujanauskas, „Kesko Senukai Digital“ rinkodaros vadovas.

BIC

Kaip priežastį pirkti šios kategorijos prekes internetu beveik pusė respondentų (46,9 proc.) įvardino patrauklias kainas. Antroje pozicijoje liko greitesnis ir patogesnis apsipirkimo būdas (22,9 proc.). Tuo tarpu trečią ir ketvirtą vietas užėmė patogus prekių pristatymas bei platesnis asortimentas palyginus su prekybos centrais – atitinkamai 15,9 proc. ir 14,3 proc.

„Įdomu tai, kad žemos kainos aktualesnės vyriškajai auditorijai. Tuo tarpu moterims taip pat aktuali kaina, bet labiau nei vyrams rūpi asortimento dydis ar patogus pristatymas“, – apsipirkimo skirtumus įvardijo J. Bujanauskas.

Apklausa atskleidė, kad net 69,9 proc. klientų šios kategorijas prekes perka kruopščiai suplanavę.  23  proc. jas perka neplanuotai, pavyzdžiui, pastebėję, kad trūksta detalės, ir tik 7,1 proc. perka spontaniškai.

„Jau ne vienerius metus stebime tendenciją, kad pirkėjai perka nebe spontaniškai, bet gerai apgalvoję pirkinius. Ir visai nesvarbu, ar tai būtų naujų batų pora, ar santechnikos įrengimo prekės. Tiek vyrų, tiek moterų atsakymai šiuo požiūriu, statistiškai reikšmingai nesiskiria. Nors ir labai neryškiai moterys yra labiau linkusios pirkti spontaniškai, tuo tarpu vyrai – apsvarstę ir apgalvoję savo pirkinius“, – apklausos išvadomis dalinosi įmonės rinkodaros vadovas.

Tiesa, labiausiai savo pirkinius planuoti linkę 25-55 m. amžiaus respondentai (70 proc.), o spontaniškai dažniausiai perkantys įvardino 18-24 m. amžiaus apklausos dalyviai (13 proc.).

Kone pusė respondentų teigia, kad informacijos apie prekes, jų montavimą ar naudojimą ieško internete (44,8 proc.). Nemenka dalis apklaustųjų mėgsta konsultuotis parduotuvėje gyvai (21,6 proc.) ar net su remonto darbų specialistais (17,3 proc.).

Tyrimas parodė, kad vyresni negu 55 metų žmonės informacijos internete ieškoti renkasi dažniau nei jauniausieji. „Duomenys dar kartą įrodo, kad vyresnioji karta tampa išmanesnė ir galvojant apie internetinės prekybos sprendimus ar rinkodarą būtina atsižvelgi į šią amžiaus grupę“, – teigia J. Bujanauskas.

AIK

H2Auto plovykla

Mano namukas

JUKmedia

Lazy Monkey

Dattoo tattoo

PIC

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.