4.8 C
Panevėžys
Šeštadienis, 18 sausio, 2025

Tyrimas atskleidė: pusė gyventojų po išmanaus skaitiklio diegimo keitė vartojimo įpročius

AutoriusjpFotobendrovės

Kas antras Lietuvos gyventojas, kuriam įdiegtas išmanusis skaitiklis, keitė savo elektros energijos vartojimo įpročius, rodo bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) iniciatyva atliktas tyrimas. Du trečdaliai respondentų teigia, kad efektyvaus energijos vartojimo tema jiems išlieka aktuali, tačiau 6 iš 10 gyventojų nurodo, kad jiems trūksta žinių apie efektyvų elektros vartojimą bent vienoje iš sričių.

Tyrimo duomenimis, iš išmaniuosius skaitiklius turinčių respondentų, net 49 proc. po išmaniosios apskaitos diegimo keitė savo energijos vartojimo įpročius. Dauguma – 18 proc. – apklaustųjų po išmaniojo skaitiklio diegimo ėmė labiau stebėti savo energijos suvartojimo duomenis, 15 proc. pradėjo domėtis, kurie prietaisai namuose sunaudoja daugiausia elektros, o po 12 proc. nebepalieka prietaisų budėjimo režimu ir riboja namų apšvietimą.

„Keletą metų iš eilės matome tendenciją, kad Lietuvos gyventojams efektyvaus energijos vartojimo temos yra svarbios ir aktualios. O šis tyrimas atskleidžia, kad suteikus gyventojams tinkamus įrankius, tokius kaip išmanioji apskaita, ima keistis ir jų energijos vartojimo įpročiai. Tai gali būti naudinga ne tik norint sutaupyti, tačiau ir siekiant išsiugdyti tvaresnius kasdieninius įpročius”, – teigia „Ignitis grupės“ energetinio efektyvumo programos vadovė Asta Vaitulevičė.

Be to, tyrimas atskleidžia, kad efektyvaus energijos vartojimo temos vis dar yra aktualios Lietuvos gyventojams – taip teigia 67 proc. apklaustųjų. Palyginti su laikotarpiu prieš metus, kai taip teigė 69 proc., ši gyventojų dalis iš esmės nesikeitė. Elektros suvartojimas aktualiausias vyriausiems respondentams (55-64 metų amžiaus), o taip pat tiems, kurie tai daro reguliariai. Tuo metu tik 7 proc. gyventojų ši tema nėra aktuali.

Pagrindinės sritys, remiantis ESO tyrimo duomenimis, kur jaučiamas žinių trūkumas – modernūs išmanieji energijos sprendimai ar paslaugos (26 proc.) ir kasdieninėje buityje galimi pokyčiai (27 proc.). Taip pat gyventojai norėtų žinoti daugiau apie šildymo bei kondicionavimo opcijas (17 proc.) ir namų planavimą/įrengimą (16 proc.). Dar 6 proc. respondentų išskyrė transporto temą. Šių metų rezultatai lyginant su 2022 m. išliko bene identiški – duomenys skiriasi vos keliais procentiniais punktais.

Moterys, dalyvavusios tyrime, nurodo, kad joms labiausiai būtų naudinga papildoma informacija apie efektyvų energijos vartojimą kasdienėje buityje, o jaunimui (18-24 m.) be jau minėtos aktualiausios namų planavimo ir įrengimo, modernių, išmanių energijos sprendimų ir paslaugų temos.

Daugiausiai žmonių (48 proc.) teigia norintys informaciją apie efektyvų elektros vartojimą rasti elektros tiekėjo internetiniame puslapyje, o 40 proc. jų teikia pirmenybę elektroniniam paštui. Dar 32 proc. rinktųsi socialinius tinklus: čia reikšmingai daugiau jaunesnių (18-34 metų amžiaus) vartotojų. Po ketvirtadalį respondentų nurodė, kad patogiausi būdai rasti norimą informaciją – televizija arba naujienų portalai.

Anot A. Vaitulevičės, tyrimo duomenys atskleidė, kad visuomenei vis dar svarbios tos pačios temos, tad būtina juos edukuoti ir tai daryti tinkamais kanalais bei formatu. Esminis vaidmuo šioje srityje, pažymi ji, tenka energetikos sektoriaus dalyviams ir ypač elektros tiekėjams. Išmanios apskaitos įrankis ir savo energijos suvartojimo tendencijų supratimas reiškia ir tai, kad vartotojas mokosi prisitaikyti prie energetikos sektoriaus transformacijoje ateinančių galimybių ir jam pačiam.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ESO išmaniųjų skaitiklių diegimą vertinančių klientų skaičius per metus išaugo: 8 iš 10 vertina savo patirtį teigiamai

confident-noyce

ESO atmeta abejones dėl išmaniųjų skaitiklių: duomenimis manipuliuoti neįmanoma

confident-noyce

Išmanųjį elektros skaitiklį Lietuvoje naudoja jau kas antras ESO klientas

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau