Tyli miestų ateitis – elektrinis „Mercedes-Benz eEconic“ sunkvežimis

Tyli miestų ateitis – elektrinis „Mercedes-Benz eEconic“ sunkvežimis

JP / Gamintojų nuotr.

„Daimler Trucks & Buses“ tęsia elektrifikaciją ir pristato elektra varomą sunkvežimį „Mercedes-Benz eEconic“. Atrinkti klientai galės įvertinti jo praktiškumą jau 2021 m., o serijinė gamyba prasidės dar po metų. „eEconic“ pagamintas ant elektrinio „eActros“, kurio serijinė gamyba startuos jau kitąmet, platformos.

„Daimler Trucks & Buses“ iki 2039 m. ketina pagrindinėse rinkose pasiūlyti CO₂ neutralų transportą ir pirmieji žingsniai to link buvo žengti bene prieš dešimtmetį. Tai leidžia koncernui užimti lyderio poziciją elektrinės pavaros technologijų srityje ir jau artimiausiu metu klientams pasiūlyti pirmuosius elektra varomus serijinės gamybos sunkvežimius“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Lietuvoje Paulius Kraučiūnas.

Efektyviausia mieste

BIC

Gamybos pradžioje „eEconic“ turės šešių ratų, iš kurių du varantieji, platformą, o vėliau ketinama pasiūlyti daugiau modifikacijų. Sprendžiant pagal klientų susidomėjimą, dažniausiai naudojama sunkvežimio versija bus šiukšliavežė.

Šiukšliavežių dienos rida nėra didelė, įprastai tesiekia iki 100 km, o jų maršrutai yra stipriai urbanizuotose vietovėse, kuriose atsiskleidžia visi elektrinio transporto privalumai. Patyręs vairuotojas gali tokiu sunkvežimiu važiuoti itin ekonomiškai, regeneruoti energiją stabdymo metu.

Elektra varomas sunkvežimis važiuoja be garso ir į aplinką neišmeta jokių emisijų, dėl to naudojant jį tankiai apgyvendintose vietovėse nebus trikdomi gyventojai. Toks sunkvežimis taip pat gali įvažiuoti į ribotų emisijų zonas.

Miesto sunkvežimis išsiskirs ir patogumu. Žemai įrengtas „DirectVision cab“ priekinis panoraminis stiklas ir įstiklintos durelės leis itin gerai matyti aplinką ir kitus eismo dalyvius. Vairuotojui ir kitiems darbuotojams patekti į kabiną bus daug patogiau: bet kurioje vietoje sėdintys žmonės išlipti ir įlipti gali pro bet kurias duris, net ir atveriamas į šaligatvio, o ne gatvės pusę. Taigi darbuotojai ir kiti eismo dalyviai bus saugesni. Pereiti iš vienos kabinos pusės į kitą taip pat bus patogu, mat jos aukščio užteks žmogui atsistoti.

„eEconic“ taip pat įdiegta daugybė saugumo asistentų, tarp jų – ir naujoji „Sideguard Assist“, įspėjanti apie nematomose transporto priemonės zonose esančias kliūtis.

Elektrinio mobilumo plėtra

„eEconic“ nėra pirmasis elektrinę pavarą turintis „Mercedes-Benz“ sunkvežimis: „eActros“ šiuo metu yra intensyviai bandomas Vokietijoje bei Šveicarijoje. Pirmiesiems klientams elektriniai apie 200 km viena įkrova įveikti galintys sunkvežimiai buvo perduoti dar 2018 m.

„eActros“ yra žinomiausias sunkvežimis, tačiau elektra varomų transporto priemonių su trikampe žvaigžde priekyje yra daugiau. Vidutinio galingumo „Freightliner eM2“ bei galingasis vilkikas „Freightliner e-Cascadia“ šiuo metu yra bandomi klientų JAV, o daugiau nei 140 kompaktiškųjų „Fuso eCanter“ naudojami įvairiuose pasaulio miestuose – nuo Niujorko iki Tokijo ar Amsterdamo.

„Daimler Trucks & Buses“ koncerne 2018 m. buvo įkurtas atskiras padalinys „E-Mobility Group“, jo specialistai kuria įvairių segmentų elektrinių produktų plėtros strategiją. Padalinyje dirbantys profesionalai siekia sukurti globalią elektrinių įrenginių bei platformų infrastruktūrą, atrasti kuo daugiau sinergijos taškų tarp skirtingų transporto priemonių – pasiekti tokį lygį, koks šiuo metu yra gaminant vidaus degimo variklius turinčius modelius. Kitas tikslas yra tiesiogiai susijęs su klientais – siekti, jog elektrinės transporto priemonės naudojimas būtų ekonomiškai tikslingas vertinant per bendros naudojimo kainos (angl. „Total Cost of Ownership“, TCO) prizmę.

2022 m. elektra varomos transporto priemonės bus pasiūlytos įsigyti visiems klientams Europoje, JAV bei Japonijoje, o dešimtmečio pabaigoje gamintojo gamoje atsiras ir vandeniliu varomi serijinės gamybos modeliai. 2039 m. „Daimler Trucks & Buses“ Europoje, Japonijoje ir NAFTA regione (JAV, Kanadoje bei Meksikoje) ketina siūlyti tik CO₂ neutralias naujas transporto priemones.

AIK

AMES

Kraujo labaratorija

KTU

Basakojis

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.