Policijos pareigūnai į kelius dirbti išėję su itin moderniais mobiliais greičio matuokliais, pramintais „trikojais“, kilus vairuotojų pasipiktinimui, kad apie tokias priemones nėra perspėjama, nusprendė pasidalinti vietų, kuriose stebimas greitis, sąrašu. Visas šias vietas galima rasti viename žemėlapyje.
Dar praėjusių metų rudenį už daugiau nei 1 mln. eurų Lietuvos policija įsigijo 37 mobiliuosius matuoklius, veikiančius lazerio principu. Net kelias transporto priemones, nesvarbu, ar atvažiuojančias, ar nuvažiuojančias, stebėti galintis įrenginys dirba kelių šimtų metrų atstumu.
Užfiksavęs greitį viršijančią transporto priemonę, nuotrauką įrenginys padaro iki jo likus mažiau nei 100 metrų. Ypatinga tai, kad dirbant su tokiais matuokliais pareigūnams nereikia rašyti protokolo, stabdyti transporto priemonių. Netoliese esantys policininkai turi tik prižiūrėti įrenginį, kad jis nenukentėtų.
Tad Lietuvos vairuotojai jau spėjo pastebėti, kad tokiam darbui pasitelkiami nežymėti automobiliai, netgi – civiliais drabužiais dėvintys pareigūnai, todėl pastebėti naująją policijos įrangą vairuotojams labai sudėtinga.

Paskelbė po pykčio bangos
Nauji policijos greičio matuokliai kaip reikiant išgąsdino greičio mėgėjus, tad kilo nemažas triukšmas ir buvo inicijuota daugybė bandymų priversti pareigūnus ženklais pažymėti vietas, kuriose stebimas greitis.
Vytautas Grašys, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas „Delfi“ pabrėžė, kad buvo kreiptasi į kolegas iš Europos Sąjungos (ES) dėl to, ar jie žymi greičio matavimo įrangą. Gautas atsakymas vienareikšmis: daugumoje šalių žymėti įrangos nereikia, o kai kur – netgi draudžiama perspėti apie vykdomą greičio kontrolę.
Visgi visų Lietuvos apskričių policijos komisariatai nusprendė paskelbti sąrašus su avaringiausiais keliais, gatvėmis ir ruožais, kuriuose, jų nuomone, daugiausiai eismo nelaimių įvyksta būtent dėl viršyto leistino greičio.
Tokiais duomenimis pasidalino kone visos Lietuvos apskritys išskyrus Panevėžį – čia policijos pareigūnai kol kas viešinti „trikojų“ buvimo vietų neplanuoja. Sudarytame žemėlapyje – ne tik didžiųjų ir mažesnių miestų gatvės, bet ir užmiesčio keliai, kuriuose vairuotojai turėtų tikėtis „trikojų“.

Panevėžio apskričiai skirti keturi „trikojai“
Moderniais mobiliais greičio matuokliais, pramintais „trikojais“, aprūpintas ir Panevėžio apskrities Vyriausiasis policijos komisariatas, bet pareigūnai kol kas viešinti modernių matuoklių buvimo vietų neplanuoja.
Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro Administracinės veiklos ir eismo įvykių tyrimo poskyrio viršininkas Einis Kudžma naujienų portalui JP bandė paaiškinti, kodėl žemėlapyje nėra nurodytos „trikojų“ vietos Panevėžio apskrityje.
„Žinome, kad Lietuvos Kelių policijos tarnyba nusprendė viešinti modernių mobilių greičio matuoklių vietas. Panevėžio apskrities „trikojų“ žemėlapyje nėra ir, kada bus pasakyti negaliu. Bėda ta, kad „trikojai“ mobili priemonė ir jų statymo vietos kintamos. Manome, kad neįmanoma nurodyti greičio matuoklių vietų žemėlapyje, nes vieną kartą jis statomas vienoje vietoje, o po 4 val. – kitoje“, – kalbėjo pareigūnas ir pridūrė:
„Panevėžio apskričiai skirti keturi „trikojai“. Jie statomi avaringiausiose vietose ir vairuotojai juos mato. Panevėžio mieste dažniausiai statomi Klaipėdos, Nemuno, Smėlynės gatvėse. Panevėžio rajone – ties Šilagaliais. Dar statomi autostradoje tarp Pumpėnų ir Pasvalio bei ties Biržais. Vienoje vietoje greičio matuoklis stovi apie 4 valandas. Geriausiu atveju, žemėlapyje galime nurodyti avaringiausias vietas ir, kad jose gali būti pastatytas greičio matuoklis.“
Žemėlapį, kuriame pažymėtos visos vietos, kuriose gali būti „trikojai“, galite rasti čia.
Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad greičio matavimo vietos gali keistis priklausomai nuo eismo situacijų ir atsižvelgiant į visuomenės pageidavimus. Taip pat verta pastebėti, kad „trikojais“ leistiną greitį planuojama stebėti ne tik rajonų ir miestų keliuose, bet ir magistraliniuose, tarp kurių – ir kelias iš Vilniaus į Klaipėdą, A1 magistralė.
Be to, dažnu atveju, nors pareigūnai paskelbė sankirtą, kurioje gali būti „trikojis“, vairuotojai turėtų suprasti, kad greitis gali būti stebimas ir vienoje, ir kitoje kelio pusėje.