Tarptautiniai projektai suteikia galimybę tobulėti

Tarptautiniai projektai suteikia galimybę tobulėti

Dovilė BARVIČIŪTĖ ("Tėvynė") / Dovilės BARVIČIŪTĖS nuotr.

D. Dirsienė.

Panevėžio rajono švietimo įstaigų vadovai bei anglų kalbos mokytojai naujus metus pradėjo dalydamiesi tarptautine patirtimi. Panevėžio rajono švietimo centre vykusioje konferencijoje „Kompetencijų, kūrybiškumo ir inovatyvių mokymo(si) metodų taikymas ugdymo procese“ pedagogai, projekto „Erasmus+“ dalyviai pristatė vaizdinius pranešimus, perteikė Dubline ir Kipre įgytą patirtį, aptarė rezultatus, pasidalijo gerais pavyzdžiais.

Aptarė skirtingų šalių švietimo ypatybes

Siekdami tobulinti anglų kalbos žinias, keldami vadybines kompetencijas, ieškodami naujų modelių pedagogų motyvacijai kelti ir vadovų lyderystei skatinti rugpjūtį Panevėžio rajono anglų kalbos mokytojai bei mokymo įstaigų administracijos atstovai dalyvavo „Erasmus+“ KA 1 projekte ,,Kompetencijų, kūrybiškumo ir inovatyvių mokymo(si) metodų taikymas ugdymo procese“.

BIC

Penkiolika mokytojų bei penki administracijos atstovai iš Paįstrio Juozo Zikaro, Ramygalos, Velžio gimnazijų ir Pažagienių mokyklos-darželio lankėsi Dubline, Kipre dalyvavo devyni Panevėžio rajono anglų kalbos mokytojai bei penki administracijos atstovai iš Smilgių, Naujamiesčio, Krekenavos Mykolo Antanaičio bei Raguvos gimnazijų.

Dubline viešėję mokytojai išklausė 20 valandų teorinių bei praktinių paskaitų ciklą apie naujus anglų kalbos mokymo būdus, kalbinį raštingumą, klaidų taisymą, informacinių technologijų panaudojimą anglų kalbos pamokose, mokėsi, kaip dirbti su minimaliomis mokymo priemonėmis, kaip rašyti diktantus ir taikyti įvairius anglų kalbos mokymo metodus. Buvo diskutuojama apie Lietuvos ir Airijos švietimo sistemų panašumus bei skirtumus. Vizito metu mokymo įstaigų administracijos atstovai susitiko su Finglaso mokymo centro atstovais, lankėsi Dublino katalikiškoje berniukų gimnazijoje.

Kipre vykusio projekto dalyviai taip pat tobulino profesines kompetencijas: išklausė 40 valandų paskaitų ciklą apie anglų kalbos fonetinę sistemą, kalbinį raštingumą, kūrybinio rašymo metodų bei informacinių technologijų taikymą anglų kalbos pamokose. Buvo aptartos abiejų šalių švietimo ir ugdymo sistemų ypatybės. Kipre gimnazijų administracijos atstovai susitiko su Limasolio meru, lankėsi Kipro universitete.

Mokytojų veikla darosi įdomesnė

Pasak Panevėžio rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus projektų vadovės Modestos Žilinskės, mokykloms, norinčioms koja kojon žengti su visuomene, dalyvavimas tarptautiniuose projektuose yra neišvengiamas, jis padeda siekti ne tik aukštesnių mokymosi rezultatų, bet ir vertybių.

„Mes ir Lietuvoje turime gerai išvystytą švietimo sistemą, esame pažangūs, bet reikia pasižiūrėti, kas ir kaip vyksta už mūsų sienų. Tarptautiškumas visų pirma yra geresnis mūsų pačių švietimo sistemos išmanymas, geresnis kitos šalies švietimo sistemos išmanymas, sugebėjimas palyginti savo ir kitos šalies skirtumus bei panašumus. Dar labai svarbus tarptautiškumo sąvokos komponentas – geresnis kitų kultūrų ir požiūrių supratimas. Susipažinę su kita kultūra mokytojai tampa geresniais pedagogais, pasidaro vertingesni visų pirma patys sau, o tada ir kitiems. Tą pastebi ir mokiniai. Jie teigia, kad kvalifikacijos tobulinimo renginiuose užsienyje dalyvavusių mokytojų veikla darosi įdomesnė“, – konferencijoje kalbėjo M. Žilinskė.

M. Žilinskė.

Įgytas žinias taikys pamokose

Projekte dalyvavusi Ramygalos gimnazijos anglų kalbos mokytoja Sandra Gruzdienė sako, kad šis projektas suteikė naujų žinių ir idėjų, kaip pakoreguoti savo pamokų planavimą, ir daug naudos davė pačiai mokyklai kaip institucijai. Anot pedagogės, buvimas tarp anglakalbių žmonių suteikė daugiau pasitikėjimo savo kalbos žiniomis.

„Tokios praktikos dar labai reikia. Pamatyti ir patirti kultūrų skirtumus, paragauti jų patiekalų, apie kuriuos kalbame tik iš paveikslėlių, yra būtina anglų kalbos mokytojui, dirbančiam Lietuvoje. Ypač dėl to, kad mūsų mokiniai jau žino visa tai, nes vyksta į svečius pas artimuosius, gyvenančius užsienyje. Atsiranda betarpiška diskusija su mokiniais apie tai. Be to, dar viena netikėta nauda, kurią atradau – pagaliau susipažinome su rajono anglų kalbos mokytojais“, – džiaugėsi S. Gruzdienė.

Velžio gimnazijos anglų kalbos mokytoja Jurgita Kuprinskienė tarptautiniame projekte dalyvauja ne pirmą kartą ir teigia, kad tai puiki galimybė susipažinti su kita kultūra, švietimo sistema bei tobulinti anglų kalbos žinias.

„Parsivežėme labai daug žinių, patirties ir praktikos. Džiaugiuosi, kad visą gautą informaciją galėsiu pritaikyti savo pamokose“, – sakė J. Kuprinskienė.

Kultūrinė programa paliko nepamirštamą įspūdį

Mokytojai teigia, kad „Erasmus+“ 1 projektai suteikia galimybę ne tik tobulinti profesinius įgūdžius, bet ir pažinti kitų šalių istoriją ir kultūrą. Projekto dalyviai Dubline aplankė Airijos nacionalinio muziejaus Archeologijos ir Gamtos istorijos skyrius, Nacionalinę galeriją, Trinity koledžą, apžiūrėjo įspūdingą pastatą – geriausią Airijos universitetą, grožėjosi Šv. Patriko katedra, aplankė Dublino pilį, didžiausią šalyje St. Stephen‘s Green parką ir kt.

Turininga kultūrine programa džiaugėsi ir projekto Kipre dalyviai. Jie aplankė Kuriono antikinį amfiteatrą, kuriame senovėje vykdavo graikų dramaturgų vaidinimai, Kato Paphos archeologijos parke turėjo išskirtinę galimybę pasivaikščioti po senovinį miestą, lankėsi Kolosio bei Limasolio viduramžių pilyse, prie deivės Afroditės uolos ir kitur.

„Erasmus+“ programos KA 1 projekto „Kompetencijų, kūrybiškumo ir inovatyvių mokymo(si) metodų taikymas ugdymo procese“ įgyvendinimui Europos Sąjunga suteikė finansinę paramą. Projektą įgyvendino Panevėžio rajono savivaldybė.

Bosas

Lukdas

Piteris Penas

Piteris Penas

Core

PIC

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.