7 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 15 balandžio, 2021

Švenčiame „Xiaomi“ gimtadienį: 5 įdomūs faktai, kurių nežinojote

AutoriusJPFotoGAMINTOJŲ

Technologijų milžinė, lietuvių pamėgta Kinijos kompanija „Xiaomi“ švenčia 11-tąjį gimtadienį. Šia proga technologijų ekspertai dalinasi negirdėtais faktais apie bendrovės sėkmę.

Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pristato penkias įdomybes apie „Xiaomi“ istoriją, produktus ir pasiektus rekordus.

1. Įdomiausi produktai: nuo elektrinių dantų šepetėlių iki ryžių virimo aparato

Nors „Xiaomi“ prekės ženklą geriausiai žinome kaip mobiliųjų telefonų, robotų siurblių, paspirtukų, televizorių ir kompiuterių gamintoją, jis kasmet nustebina naujais netikėtais įrenginiais ir daiktais. Pavyzdžiui, elektriniais dantų šepetėliais, išmaniomis svarstyklėmis, plaukų džiovintuvais, barzdaskutėmis, išmaniais virduliais, įvairiais įrenginiais augintiniams, indukcinėmis viryklėmis ar net ryžių virimo aparatais.

Žinomo gamintojo asortimente galima rasti ne tik išmanių prekių, bet ir tokių kasdienių daiktų, kaip rašikliai, kuprinės, pagalvės, šlepetės, akiniai nuo saulės, veido kaukės, skėčiai, piniginės ar lagaminai.

Ypač populiarios yra „Xiaomi“ išmaniosios apyrankės. Nuo jų sukūrimo 2014 m. visame pasaulyje buvo parduota jau daugiau nei 120 mln. šių apyrankių. Praėjusią savaitę buvo pristatytas šeštos kartos išmaniosios apyrankės modelis „Xiaomi Mi Band 6“, kuris taip pat turėtų sulaukti didelio fanų susidomėjimo. Taip pat neseniai „Xiaomi“ paskelbė, kad per ateinantį dešimtmetį planuoja investuoti 10 milijardų JAV dolerių į elektrinių transporto priemonių gamybą.

2. Pavadinimo kilmė ir apverstas logotipas

Žodis „Xiaomi“ (小米), išvertus iš kinų kalbos, reiškia soros arba ryžio grūdelį. Šios kruopos yra vienas pagrindinių maisto produktų Kinijoje, todėl kompanija, pasirinkdama tokį pavadinimą, norėjo parodyti, kad net iš mažo grūdelio galima išauginti didžius dalykus.

Trumpinys „MI“ taip pat atspindi terminą „Mobile Internet“ (liet. Mobilus internetas) bei yra žodžių junginio „Mission Impossible“ (liet. Misija neįmanoma“) santrumpa. Tai ne nuoroda į garsų to paties pavadinimo filmą, bet priminimas apie iššūkius, su kuriais kompanijai teko susidurti siekiant savo kelio į pripažinimą ir sėkmę.

Dar viena paslaptis yra užkoduota gamintojo logotipe. Sakoma, kad apvertus logotipą aukštyn kojomis, jis atrodo beveik identiškas kiniškam simboliui, reiškiančiam širdį.

Ištarti „Xiaomi“ pavadinimą lengviausia sakant frazę „Shout me“ (liet. Pašaukti mane) be „t“ raidės. Užrašius lietuviškomis raidėmis tai būtų „šiao-mi“.

3. Bendrovės talismanai: nuo žaislinio zuikučio iki darbuotojų mylimo šuniuko

Ne visi žino, kad „Xiaomi“ turi savo talismaną – zuikutį „Mitu“ arba „Mi Bunny“. Jis dėvi kailinę kepurę, ant kurios yra pavaizduotas bendrovės logotipas arba raudona žvaigždė. Taip pat jis turi mažą raudoną skarelę ant kaklo. Šis žaislas skirtas tiek vaikams, tiek visiems „Xiaomi“ prekės ženklo fanams.

Taip pat bendrovė turi savo šunį vardu „Wang Cai“ (liet. Klestinti sėkmė). Šuo atklydo į vieną centrinių „Xiaomi“ būstinių Pekine, jų statybų metu, ir įmonė nusprendė jį pasilikti. Dabar jis yra laikomas bendrovės sėkmės talismanu, yra mylimas ir lepinamas jos darbuotojų, ir netgi turi savo personalizuotą darbuotojo kortelę.

4. Milijonai už domeną

2010 m. įkurta kompanija po ketverių veiklos metų nusprendė savo el. svetainę „xiaomi.com“ pakeisti į trumpesnio ir lengviau atsimenamo pavadinimo svetainę „mi.com“. Šio, vos dviejų raidžių vardo domenas buvo brangiausias tais metais ir bendrovei atsiėjo net 3,6 mln. JAV dolerių.

Toks sprendimas buvo priimtas dėl bendrovės plėtros į užsienio rinkas. Užsieniečiams buvo sunku ištarti pavadinimą „Xiaomi“ ir atsiminti jo rašybą, todėl tikėtasi, kad trumpasis mi.com bus jiems priimtinesnis ir lengviau ištariamas bei randamas internete.

Visgi, tai tikrai nebuvo brangiausiai parduotas domenas pasaulyje. Prieš daugiau nei dešimtmetį domenas „insurance.com“ (liet. Draudimas) buvo parduotas už įspūdingą 35,6 mln. JAV dolerių sumą.

5. Pasaulio rekordininkė

Bendrovė garsėja gebėjimu parduoti milžinišką telefonų skaičių per vieną dieną. Kompanijai „Xiaomi“ priklauso Gineso pasaulio rekordas už daugiausiai parduotų telefonų vienoje platformoje vos per 24 valandas. Tai įvyko per 2015 „Mi Fan Festival“ (liet. „Mi“ fanų festivalį), kurio metu buvo parduota net 2,11 milijonų išmaniųjų telefonų.

„Xiaomi“ turi dar vieną Gineso rekordą už tai, jog vienu metu atidarė daugiausiai parduotuvių. Net 500 parduotuvių vienu metu buvo atidaryta vykdant prekės ženklo plėtrą Indijoje. Kitas Gineso rekordas kompanijai skirtas už didžiausią logotipo šviesų mozaiką pasaulyje. Iš 9690 lempučių sukurta mozaika šiuo metu yra vienoje iš bendrovės centrinių būstinių Bengalūre, Indijoje.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Vidutinė klasė meta iššūkį flagmanams: „Samsung Galaxy A“ serijos apžvalga

confident-noyce

4 būdai, kaip užtikrinti vaikų saugumą naudojantis telefonu

confident-noyce

Švaros mėnuo: kaip technologijos padeda tvarkytis namuose?

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau