Sueco kanalo blokada lėmė oro taršos šuolį

AutoriusGISMETEO.LTFotoAP

Praėjusio mėnesio Sueco kanalo užkimšimas, kurį sukėlė didžiulio tanklaivio „Ever Given“ užplaukimas ant seklumos, lėmė sieros dioksido emisijų šuolį, rodo palydoviniai duomenys.

Sieros dioksido koncentracija ore padidėjo net penkis kartus virš įprastinių lygių.

Šie teršalai yra šiltnamio efektą skatinančios dujos, kurios yra išskiriamos deginant mazutą, naudojamą laivų varikliuose.

Įrodymai iš „Tropomi“ aparato, esančio ES „Sentinel-5P“ palydovuose, atskleidė, kad dujos iš laivų buvo pumpuojamos „aptarnaujamuoju režimu“, kuomet jiems įstrigus „Ever Given“ suformuotoje spūstyje jie dirbo tuščiąja eiga.

Čia laivai buvo inkaruoti, išjungus jų pagrindinius variklius, tačiau daugybė jų elektros generatorių ir laivuose įrengtų katilų buvo toliau naudojami.

Didelis vienoje vietoje užstrigusių laivų skaičius, šiauriniame Sueco kanalo pakraštyje Viduržemio jūroje, sukėlė sieros emisijų šuolį regione.

Dr. Maryam Pourshamsi, Žemės stebėjimo specialistė iš „Airbus Defence and Space“, kalbėdama su „BBC News“ sakė: „Kuomet laivai juda, kuomet jie iš tiesų plaukioja, jie išskiria daugiau sieros dioksido, nei jų aptarnavimo metu. Tačiau faktas, kad susidūrėme su tiek daug vienoje vietoje susibūrusių laivų, kurie visi buvo sustoję, lemia tai, kad matome šį signalą „Sentinel-5P“ palydoviniuose duomenyse“.

„Ever Given“ istorijos metu matėme, kaip beveik visai savaitei buvo užblokuota gyvybiškai svarbi jūrinė arterija, kuomet dėl vieno milžiniško laivo kaltės užstrigo daugiau nei 350 kitų laivų.

Kai kurie jų rinkosi užbaigti savo keliones pasinaudojant kitais, kur kas ilgesniais maršrutais, vedančiais per Gerosios Vilties kyšulį, tuo tarpu kiti nusprendė laukti, kol laivas nelaimėlis bus išlaisvintas.

Vakar teismo nutartimi Egipto valdžios institucijos laivą areštavo iki kol laivo savininkai sumokės 900 milijonų dolerių kompensaciją.

„Ever Given“ yra Japonijai priklausantis, Taivano valdomas, su Panamos vėliava plaukiantis laivas, kuris skersai kanalo užstrigo kovo 23 d.

Dėka milžiniškų, šešias dienas trukusių Egipto personalo ir tarptautinių gelbėjimo specialistų pastangų laivas galiausiai buvo išjudintas.

Jūrinių duomenų kompanija „Lloyd’s List“ pranešė, kad dėl blokavimo kiekvieną dieną tarp Azijos ir Europos buvo sulaikyta maždaug 9,6 mlrd. JAV dolerių vertės krovinių.

Šis kanalas ekonomine prasme yra gyvybiškai svarbus Egiptui, kuris kiekvieną blokados dieną prarado tarp 12–15 milijonų dolerių pajamų, skelbia kanalo valdytojai.

Po to kai „Ever Given“ buvo išlaisvintas, sieros lygiai sugrįžo į normalius, rodo duomenys.

Pastaruoju metu Tarptautinė jūrų organizacija (IMO) stengėsi pažaboti siaubingus šios pramonės išmetamųjų teršalų kiekius.

Kai kurie didžiausio pasaulio laivai turi milžiniškus keturių aukštų variklius ir yra varomi naftos pagrindo produktais, kurie yra kur kas taršesni nei panašūs jų atitikmenys, naudojami kelionėse keliais ir oru.

Anot Europos Komisijos, tarptautinė laivyba kasmet išskiria apie 940 milijonus tonų CO2 ir tai sudaro apie 2,5 procentus visų globalių šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų.

IMO dirba siekdama surasti būdus, kaip būtų galima pagerinti jūrinės pramonės, kaip aplinką niokojančio sektoriaus, reputaciją ir praėjusiais metais įvedė naują taisyklę, kuri verčia laivus naudoti švaresnius mazutus.

Organizacija viliasi iki 2050 metų, lyginant su 2008 m., perpus sumažinti bendrą šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją iš tarptautinės laivybos.

Sueco kanalas, jungiantis Viduržemio ir Raudonąją jūras, yra vienas judriausių laivybos kanalų pasaulyje.

Svarstomas pasiūlymas, kuris dar labiau apribotų teršalų išmetimą Viduržemio jūroje ir sumažintų sieros emisijas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Užterštas vanduo iš gaisravietės Kaune galėjo tekėti į Nemuną

confident-noyce

„Grigeo Klaipėda“ ir miesto valdžia tebeieško fabriko nuotekų valymo sprendimų

confident-noyce

SGD terminalas atnaujina veiklą

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau