Laikinai stabdomi Panevėžio autobusų stoties remonto darbai: statybų aikštelėje rasti keisti radiniai

AutoriusDOVILĖ BARVIČIŪTĖFotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ, RIMVYDAS ANČEREVIČIUSVIDEOERIKAS LAUŽADIS
Stabdomi Panevėžio autobusų stoties remonto darbai: statybų aikštelėje rasti keisti radiniai.

Vos tik prasidėjus Panevėžio autobusų stoties remonto darbams, tenka juos stabdyti. Vykdant žemės kasimo darbus, buvusiame parkelyje, maždaug trijų metrų gylyje, rasti keisti radiniai – raudonojo molio plytos, apdegusios lentos. Čia savo laiku buvo arklių turgus, o šalia jo, kaip spėjama – sąvartynas.

Darbai sustabdyti

Panevėžio miesto savivaldybės Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vyriausiasis specialistas Benjaminas Pučkis naujienų portalui JP patvirtino, kad autobusų stoties remonto darbai laikinai sustabdyti.

„Kone 400 kvadratinių metrų plote, pietvakarių kampe, prie sankryžos, sustabdyti darbai, nes ten, vykdant žemės kasimo darbus, buvo atkasti radiniai. Rasta raudonio molio plytų gabaliukų, turbūt tarpukario laikų, bei medžio darinių – apdegusių pagalių, apsvilusių kuolų“, – informaciją pateikė B. Pučkis.

Anot specialisto, statybų generalinis rangovas UAB „Kriautė“, jau išsikvietė archeologą, kuris artimiausiu metu atliks žvalgymus ir pateiks savo išvadas.

Stabdomi Panevėžio autobusų stoties remonto darbai: statybų aikštelėje rasti keisti radiniai.

Turgus ir šiukšlynas

„Turime tos vietos medžiagą. 1934 metų miesto topografinę nuotrauką, taip pat 1945, 1977, 1986 metų ir vėlesnes nuotraukas – ten jokių pastatų niekada nėra buvę“, – teigė specialistas.

Pasak jo, visoje teritorijoje, kur buvęs parkelis ir vieta, kur dabar stovi autobusų stoties pastatai, savo laiku buvo arklių turgus. B. Pučkio žiniomis, čia žmonės ne tik arklius, bet ir raguočius, kitus gyvulius atvesdavo ir jais prekiaudavo. Matomai ten buvo ir šiukšlynas.

„Bendrovės „Kriautė“ generalinis direktorius Jaunius Kavaliauskas yra pats ekspertas, daug metų dirbo kultūros paveldo srityje, todėl jis irgi, kaip ekspertas, apžiūrėjo radinius. Vizualiai nustatėme, kad čia nieko rimto. Pamatų, sienų ar koklių nerasta, tai tik nuolaužos, greičiausiai buvęs sąvartynas“, – dar kartą patikslino B. Pučkis.

B. Pučkis.

Darbų bus daug

„Buvusio parkelio pietvakariniame kampe, priešais Užimtumo tarnybos pastatą, sunkiasi vanduo. Ten pelkynas, durpingas gruntas. Atkastas senas vandentiekio vamzdis, kuris buvo, ko gero, tiestas pokario metu. Dabar čia ir vandens klanas kaupiasi. Statybininkai turės darbo, nes didžiulę balą reikės išsausinti, nudrenuoti“, – naujienų portalui JP pasakojo specialistas.

Autobusų stotis atsinaujins

Priminsime, kad rugsėjo viduryje pagaliau buvo pradėti Panevėžio autobusų stoties remonto darbai.

Autobusų stotis bus vientisas statinys, po kurio stogine įsikurs peronas, o dalis jos bus apželdinta. Pati stotis numatoma dabar esančio skvero vietoje, pietinėje Savanorių aikštės pusėje. Stoties pastatas projektuojamas netaisyklingos trapecijos formos.

Planuojama, kad fasadai bus skaidraus stiklo, užtikrinantys vizualinius ryšius tarp vidaus erdvių ir lauke esančio perono, ši vieta kuo daugiau pritaikyta pėstiesiems.

Po pastatu ir peronu planuojama įrengti vieno aukšto 87 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę, iš kurių 4 bus skirtos neįgaliesiems. Autobusų stotį numatyta įrengti su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi, dispečerine, informacijos tarnyba, sanitarinėmis, administracinėmis patalpomis.

Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies eismo saugumui ir tvarkos palaikymui. Numatyta, kad autobusai į stotį pateks iš Savanorių aikštės pusės, taip bus saugiausiai sprendžiamas pėsčiųjų, neįgaliųjų, dviračių, autotransporto judėjimas, vengiant srautų susikirtimo.

Techniniame projekte numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stočiai ir pėsčiųjų takams apšviesti, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., bus įrengti mažosios architektūros objektai.

Numatoma autobusų stoties rekonstravimo darbų vertė – 7 mln. eurų. Dar vienas milijonas eurų numatytas kaip užsakovo rezervas, jeigu atsirastų nenumatytų arba papildomų darbų. Projektą numatoma įgyvendinti etapais.

Pirmasis jau turėtų prasidėti šiemet, tam skirta 1 mln. eurų. Planuojama darbų pabaiga – 2023 metų gruodis, prireikus sudaryta galimybė pratęsti darbų pabaigos terminą.


2 komentarai

as 2022-11-19 08:52 at 08:52

Zodziu nusiteikite dar vienoms amziaus statyboms 😀 klounai!

Atsakyti
KKK 2022-11-20 17:00 at 17:00

Sermuonelio dvasia gyva…

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžio meras R. Račkauskas: „Turėsime vieną moderniausių autobusų stotį“

confident-noyce

Gargžduose už 1,2 mln. eurų iškilo nauja autobusų stotis

confident-noyce

Naujos Panevėžio autobusų stoties dar teks palaukti: statybos vėluoja

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau