5.5 C
Panevėžys
Sekmadienis, 19 rugsėjo, 2021

„Siemens“ pristatė pirmą pasaulyje universalią įkrovos stotelę, skirtą miesto autobusams

Vokietijos technologijų bendrovė „Siemens“ Hamburge įrengė pirmąsias pasaulyje universalias greitojo įkrovimo stoteles, skirtas elektra varomiems miesto autobusams. Nuo rugpjūčio mėnesio šios stotelės naudojamos 109 numerio maršrutu Hamburgo mieste kursuojantiems elektriniams ir hibridiniams autobusams įkrauti.

Universalias įkrovos stoteles nuspręsta įrengti Hamburgui įsigijus tris naujus elektrinius autobusus „Solaris“, kurie papildė iki šiol naudotų hibridinių „Volvo“ autobusų parką. „Siemens“ tapo pirmuoju gamintoju, pasiūliusiu sprendimą, kurį galima pritaikyti skirtingų gamintojų ir skirtingų modifikacijų autobusams įkrauti.

„Siemens“ įrengtų įkrovos stotelių galia siekia 300 kW, tai leidžia per palyginti trumpą laiką ženkliai padidinti energijos rezervą autobuso baterijoje. Vieno sustojimo įkrovos stotelėje metu autobusas yra kraunamas maždaug 6 minutes. Šis metodas leidžia be ilgesnių sustojimų įkrauti visus 109-uoju maršrutu ištisą dieną kursuojančius autobusus.

Įkrovos procesas yra paremtas atviraisiais tarptautiniais standartais IEC 61851 ir ISO 15118, kurie apibrėžia pagrindinius elektrinių autobusų įkrovos sistemų veikimo principus. Todėl šios „Siemens“ įkrovos stotelės užtikrins suderinamumą su skirtingų gamintojų naudojamais standartais ir ateityje.

Hamburgo savivaldybė inovatyvųjį 109-ą maršrutą, kuriuo kursuoja tik elektra varomi ir hibridiniai autobusai, pristatė 2014 m. pabaigoje. Tai pirmasis miesto autobusų maršrutas Europoje, kuriuo važinėja tik ekologiškas viešasis transportas, o šiuo maršrutu darbo dieną naudojasi 15 tūkst. Hamburgo gyventojų. Hamburgo savivaldybė planuoja, kad nuo 2020 m. visi naujai įsigyjami miesto autobusai turės atitikti nulinės emisijos reikalavimus, t. y. jie bus varomi elektra ar kitu alternatyviu kuru, kuris neterš aplinkos.

Remiantis prieš kelerius metus atlikta „Siemens“ studija, elektra varomi autobusai galėtų būti naudojami ir Vilniuje, kur jų eksploatacija būtų iki 2 kartų pigesnė už šiuo metu naudojamus dyzelinius miesto autobusus. Tuo metu skaičiuota, kad investicijų skirtumas į ekologišką miesto transportą galėtų atsipirkti per ketverius metus.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sostinės viešojo transporto darbuotojai reikalauja atlyginimų didinimo, sąlygų papietauti

confident-noyce

Daugėja COVID-19 taisyklių pažeidimų viešajame transporte

confident-noyce

Iš tinklo įkraunami hibridai: ar jie gali atstoti iš karto du automobilius?

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau