Ne paslaptis – senyvo amžiaus žmonių skaičius Lietuvoje nuolat auga. Ar žinojote, kad iš daugiau nei pusės milijono Lietuvoje gyvenančių vyresnio amžiaus žmonių kas trečias yra visiškai vienas, be šeimos ar artimųjų? Ar bent įsivaizduojate, kad ir visai šalia Jūsų yra ne vienas ilgą gyvenimą nugyvenęs, dirbęs ir kūręs žmogus, kuris dabar ištisus mėnesius neturi su kuo pabendrauti nei gyvai, nei telefonu? O kiek tokių, kurie ir būdami tarp žmonių, jaučiasi vieniši, trokšta turėti žmogų, su kuriuo galėtų išsikalbėti apie tai, kas rūpi, kuo domisi, kuo gyvena?
„Sidabrinė linija“ – tai nemokama draugystės ir bendravimo telefonu linija garbaus amžiaus žmonėms.
„Plėsdami savo veiklą ir įgyvendinami projektą „Sidabrinė linija“ Panevėžyje: pagalba telefonu socialinę atskirtį patiriantiems senyvo amžiaus asmenims, pasitelkiant savanorius“ siekiame ne tik atrasti kuo daugiau vienišų Panevėžio senolių ir suteikti jiems gyvenimo džiaugsmo akimirkų, bet ir pritraukti savanorių – žmonių, kuriems bendravimas su garbaus amžiaus žmonėmis suteiks dvasios atgaivą ir prasmingo gyvenimo jausmą. Juk bendravimo ir draugystės dovana yra abipusė“, – sako „Sidabrinės linijos“ komandos atstovai.
Praėjusią savaitę „Sidabrinės linijos“ komanda – savanoriškos veiklos koordinatorė Ieva Čerbulėnienė ir projektų vadovė Gileta Kierienė – susitiko su Panevėžio socialinio paslaugų centro darbuotojais pristatyti teikiamą paslaugą, savanorystės kryptis, diskutuoti draugiškos senatvės Lietuvoje kūrimo aktualiais klausimais.
Kaip veikia „Sidabrinė linija“, kaip parenkami pašnekovai, ar teikiama psichologinė pagalba, konsultacijos? Pokalbio metu atsakyta į šiuos ir kitus dalyviams kilusius klausimus.
O viena iš aktualių problemų, kurią iškėlė Panevėžio socialinių paslaugų centro darbuotojai – pokalbių telefonu saugumas.
„Sidabrinės linijos“ atstovės susirinkusiems paaiškino, kaip veikia linija, kaip užtikrinamas pašnekovų saugumas: „Sidabrinė linija“ neatskleidžia jokių pašnekovų asmens duomenų, pokalbiai vyksta per centralizuotą skambučių centrą, todėl nei senoliui, nei savanoriui tai nieko nekainuoja. Kiekvienam, prisijungusiam prie linijos, patariama ir pačiam nesikeisti jokiais asmeniniai duomenimis (telefonų numeriais, adresais ir kt.). Be to, visi „Sidabrinės linijos“ pokalbiai yra įrašomi – tam, kad prireikus būtų galima atsekti galimus nesklandumus).
Na o tuoj pat po Šv. Velykų „Sidabrinė linija“ viešėjo Panevėžio Šv. Juozapo globos namuose. Šiltas susitikimas su šių namų gyventojais ir darbuotojais, „Sidabrinės linijos“ paslaugos pristatymas, senolių klausimai – kas tai, kaip veikia, ar saugu, o kas, jei nepatiks… Ir tylus pažadas – „paskambinsiu“.
[quote_box_center] Kam skirta „Sidabrinė linija“?
Visiems garbaus amžiaus sulaukusiems žmonėms, kurie jaučiasi vieniši, nereikalingi, stokoja bendravimo, gyvena nutolusiose ir sunkiau pasiekiamose vietovėse, išgyvena netektis, sunkiai serga, neturi su kuo nuoširdžiai ir atvirai pasikalbėti.
Naudotis labai paprasta!
Prireikus pagalbos, jaučiant poreikį būti išklausytam, ar tiesiog norint susirasti bendramintį nuolatiniam bendravimui telefonu, nedvejodami skambinkite nemokamu telefonu 8 800 800 20! „Sidabrinės linijos“ atstovai jus išklausys, suteiks pagalbą, patars ir užregistruos draugystės ir bendravimo telefonu paslaugai.
Registruotis į „Sidabrinę liniją“ gali patys senoliai, juos užregistruoti gali ir jų artimieji, draugai ar kaimynai, juos prižiūrintys socialiniai darbuotojai, slaugytojai, savanoriai ar kiti geros valios žmonės. [/quote_box_center]