Sezonas prasideda: motociklininkai keliuose – vis atsakingesni

Motociklai ir motoroleriai jau grįžta į kelius bei netrukus jie bus vieni aktyviausių eismo dalyvių. Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 9-10 metų vairavimo stažą turintys 30-39 metų didžiųjų miestų gyventojai, kurie kiekvienais metais kelyje elgiasi vis atsakingiau.

„Skaičiai rodo, kad Lietuvos motociklininkai savo ir kitų eismo dalyvių saugumu šiais metais rūpinasi iš anksto. Prieš sezono pradžią, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, daugiau nei 60 proc. išaugo dėl draudimo besikreipiančių motociklų savininkų skaičius. Trečdalis jų savo transporto priemones privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu apdraudžia visam sezonui – renkasi pusės metų trukmės draudimą“, – sakė draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Pasak V. Katilienės, atsakingas motociklininkų elgesys kelyje – vis labiau pastebimas, o statistika rodo jų rūpestį savo ir kitų eismo dalyvių saugumu. „Motociklininkai neišsiskiria nedrausmingumu. Daugumą įvykių jie sukelia įvažiuodami į kitos transporto priemonės galą ar ją kliudydami. Statistika rodo, kad labai mažai eismo nelaimių dėl motociklininkų kaltės įvyksta šiems šiurkščiai pažeidus Kelių eismo taisykles, pavyzdžiui, nepraleidus kitos transporto priemonės ar pajudėjus prieš eismą“, – kalbėjo draudikė.

Didžiausios išmokos klientams išmokamos dėl šiurkštesnių pažeidimų. „Pernai didžiausia išmoka siekė 5 tūkst. eurų, kai motociklas nepraleido automobilio, važiuojančio pagrindiniu keliu. Šiemet jau išmokėjome rekordinę – beveik 12 tūkst. eurų – draudimo išmoką, kai motociklininkas įvažiavo į traktorių“, – komentavo V. Katilienė.

Ji pažymėjo, kad draudimo apsauga galioja ir įvykio kaltininko keleiviams. „Neseniai išmokėjome 3 tūkst. eurų eismo nelaimės metu nuo motociklo nukritusiai keleivei“, – pridūrė žalų ekspertė.

Draudikė atkreipė dėmesį, kad ne tik motociklo vairuotojai, bet ir jų keleiviai turi elgtis atsakingai. „Kelyje esame lygūs, visiems galioja tos pačios taisyklės. Ir visų svarbiausia – pagarba ir dėmesys vieni kitiems“, – pažymėjo V. Katilienė.

Jos teigimu, motociklas Lietuvoje – didmiesčių vairuotojų transporto priemonė. Bendrovės duomenimis, 34 proc. motociklų savininkų gyvena sostinėje, dar 10 proc. – Kaune. „Matome, kad motociklai Lietuvoje dažniausiai yra ne pagrindinė transporto priemonė, ji paprastai yra skirta laisvalaikiui ir pramogoms“, – kalbėjo V. Katilienė. Draudimo bendrovės atstovė atkreipė dėmesį, kad tokia paskirtis turi ne tik teigiamą pusę: išriedėdami į gatves sezoniškai, kai kurie motociklų vairuotojai stokoja įgūdžių, o tai gali tapti eismo įvykių priežastimi.

„Gjensidige“ duomenimis, pernai buvo užregistruoti 135 draudžiamieji įvykiai, kuriuos sukėlė motociklininkai. Nukentėjusiems buvo išmokėta 110 tūkst. eurų. Vidutinė išmoka už draudžiamuosius įvykius, kuriuose dalyvavo šios transporto priemonės, pernai siekė 950 eurų.

[quote_box_center] 7 patarimai motociklų vairuotojams

1. Įvertinkite stabdymo kelią. Jis, priklausomai nuo motociklo modelio bei gamtos sąlygų, gali būti ilgesnis negu automobilio.

2. Stabdykite neužblokuodami ratų. Tik naujesni motociklų modeliai turi stabdžių antiblokavimo (ABS) sistemą, todėl, prireikus staigiai stabdyti, atsiranda didelis pavojus užblokuoti ratus. Efektyviausi yra priekiniai stabdžiai, tačiau priekinio rato kontakto plotas yra mažesnis negu galinio, todėl priekinio rato užblokavimo rizika yra didesnė.

3. Pasirinkite saugų greitį. Dėl savo gabaritų ir manevringumo motociklai mažiau pastebimi kitų vairuotojų, o tai yra didesnė avarijos rizika.

4. Įvertinkite kelio dangos būklę. Ji, važiuojant motociklu, yra daug reikšmingesnė nei vairuojant keturių ratų transporto priemonę.

5. Dėvėkite motociklininko aprangą ir šalmą. Geriausiai tiktų apranga, turinti sertifikuotas nugaros, pečių, alkūnių, kelių apsaugas, specialius batus ir būtiniausiai – šalmą. Ryškus šalmas – ne tik išskirtinis akcentas, bet ir galimybė būti labiau matomam kitų eismo dalyvių.

6. Netaupykite lempučių. Pasirūpinkite, kad veiktų ir būtų įjungti visi žibintai. Dažniausiai motociklas ir motociklininko apranga yra tamsūs – žibintai padeda geriau jus matyti.

7. Kelyje galvokite ne tik apie save. Jei sakoma, kad automobilio vairuotojas turi galvoti apie save ir kitą vairuotoją, tai motociklininkas kelyje turi keliskart daugiau atsakomybės. [/quote_box_center]


1 komentarai

padangos motociklams 2019-07-30 16:00 at 16:00

Pastebejau, jog motociklininkai bent miestuose tikrai tapo atsakingesni, atsargesni. Ir aplamai siais metais maziau girdisi nelaimingu nutikimu, kuomet kaltininkas – motociklo vairuotojas. Si tendencija dziugina. Galbut su laiku ir nusistovejusi negatyvi visuomenes nuomone apie sios transporto priemones vairuotojus pasikeis

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Naujas sezonas: koks iššūkis šiemet laukia motociklininkų?

confident-noyce

Panevėžyje apvirto motociklas: vairuotojas atsidūrė ligoninėje

confident-noyce

Startuoja „Metų motociklo 2024“ konkursas: antrąsyk ieškos geriausio plieninio žirgo

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau