17.9 C
Panevėžys
Sekmadienis, 26 birželio, 2022

Šešios klaidos, kurias dažnas daro kepant grilyje: tinklaraštininkės patarimai, kad mėsa būtų skanesnė

AutoriusjpFotofreepik.com

Šylantys orai kviečia vis dažniau įdarbinti grilių, juo labiau, kad ant laužo ar žarijų ruoštas maistas paprastai atrodo gardesnis ir ypatingesnis. Populiarios „Instagram“ paskyros „Running Vita“ kūrėja ir receptų knygos „Kaip per sviestą“ autorė Vita Marija Murėnaitė dalijasi keturiomis nesunkiai pagaminamų ir originalių patiekalų idėjomis, kuriomis šį sezoną galite nustebinti draugus.

Visgi vien tik gero recepto ir nuotaikos nepakanka: maisto gamintoja įvardija ir šešias dažniausias klaidas, kurias žmonės daro grilindami.

„Pavasarį tradiciškai „Maximoje“ išauga paklausa grilio sezono prekėms, tad rūpinamės, kad vienoje vietoje pirkėjai rastų viską, ko reikia: pradedant kepsninėmis, žarijomis, specialiais įrankiais grilinimui, ir baigiant jau marinuota mėsa, kurią tereikia suverti ant iešmo ar paguldyti ant grotelių.  Net patys išrankiausi atras produktų jų skoniui, mat šašlykai, iešmeliai, šonkauliukai ar sparneliai ruošiami tiek laiko patikrintuose marinatuose, kurių receptai atkeliavo iš Kaukazo kalnų, tiek naujus gurmaniškus pojūčius suteiksiančiuose originaliuose marinatuose, pavyzdžiui, čimičiurio“, – sako Ernesta Dapkienė, lietuviško prekybos centro „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Ji primena, kad nevalgantiems mėsos ar norintiems lengvesnio maisto „Maxima“ siūlo ir gausų asortimentą vegetarams bei veganams – pavyzdžiui, sojų pjausnius ar puikiai kepti ant grilio tinkančius sūrius.

Kokių klaidų nedaryti grilinant

Meilė maisto gamybai Vitą lydi nuo vaikystės: pradėjusi virtuvėje suktis su mama, ji netrukus jau pati rūpinosi šeimos meniu, o vėliau ir pagrindinę veiklą gyvenime susiejo su maisto gaminimu. Populiarios „Instagram” paskyros „Running Vita“ autorės aistra – nesunkiai paruošiami patiekalai, kuriuos be vargo pagamins net ir pradedantieji virtuvėje.

„Pastebiu, kad patarimų reikia ne tik „žaliems“ maisto gamintojams – kartais tereikia atsikratyti vieno prasto seniai susiformavusio įpročio ir „vilkams“, kad patiekalai iškart taptų gardesni“, – sako Vita ir dalijasi šešiais patarimais ruošiant maistą grilyje:

1. NEgrilinkite šaltos mėsos ar žuvies

Vita įspėja, kad prieš kepant mėsą ar žuvį, ją būtinai ištraukite iš šaldytuvo ir palaikykite kambario temperatūroje bent 20 min. Tuomet ji tolygiau iškeps, bus gerokai minkštesnė ir sultingesnė.

2. NEverkite mėsos ant sausų medinių iešmelių

„Prieš verdami mėsą ant iešmelių, būtinai pamerkite juos valandai į šaltą vandenį – tada jie nesudegs“, – pataria tinklaraštininkė.

3. NEužterškite mėsos

Atėjus prie grilio su pilna lėkšte žalios mėsos ar žuvies, jokiais būdais jau iškepusios mėsos nedėkite atgal į tą pačią lėkštę, įspėja maisto gamintoja. Tas pats galioja ir įrankiams – neimkite tais pačiais žalios ir jau iškepusios mėsos.

4. NEpjaustykite mėsos iškart

„Mėsai po kepimo, kaip ir mums po treniruotės, reikia bent 5 minutes pailsėti, – sako Vita. – Nepjaustykite iškeptos mėsos tol, kol ji „nepailsėjusi“, nes taip bus prarastos daug skonio suteikiančios sultys.“

5. NEpasikliaukite tik savo akimis ir šakute

Kepant vis iškyla klausimas – „ar mėsa jau paruošta?“. Vita pataria, kad geriau jos nebadyti su šakute, nepjaustyti (nes išbėgs visos sultys), o tiesiog naudotis termometru. Teisingas temperatūras pagal tai, ką kepi ir kokio rezultato nori, iš anksto galima sužinoti internete arba knygose. Susirašykite jas ir turėkite prie grilio, kad visada būtų po ranka.

6. NEapsunkinkite sau valymo

„Dažnai po maisto gaminimo groteles paliekame visiškai atvėsi, o tik tada nešame plauti. Taip gerokai apsisunkiname darbą, nes daug greičiau būtų jas dar karštas nušveisti su specialiais įrankiais (geležiniais šepečiais)“, – išduoda triuką Vita.

Žinant pagrindines kepimo ant griliaus taisykles, laikas kraustytis gaminti į lauką ir kviesti draugus prie spalvingai nukrauto kvapnaus stalo. Su svogūnu ir citrina dosniai įtrintas ir pamarinuotas kiaulienos sprandinės šašlykas niekada neatsibos, bet kartais norisi pajusti naujų kvapų ir skonių, tad Vita ragina išbandyti naujų receptų:

Puodas/kazanas, pilnas gėrio

Didesniame puode virš ugnies laisvai pagaminsit puotą net ir didesnei kompanijai. Gardus kvapas pasklis po visą teritoriją, o apetitas kils vien bežiūrint.

Puode įkaitinkit šlakelį aliejaus, paskrudinkit jame svogūnusčesnakus ir jei mėgstat – čili pipirą. Kai apskrus – sumeskit dideliais kubeliais supjaustytą mėsą (avieną/jautieną/vištieną), ir kai ji gražiai parus – suberkit mėgstamų kruopų (perlinių, miežinių, grikių, ryžių ar pan.), užpilkit sultinio arba prieskonių bei vandens ir uždengus leiskit troškintis.

Jeigu norisi spalvų, galima įpilti ir konservuotų pomidorų skardinę, arba įmesti ir šviežių daržovių (paprikos, grybų, cukinijos, baklažano, kalafioro, brokolio ar kopūsto). Būkit drąsūs ir elkitės taip, kaip sako skrandis.

Kai kruopos bus paruoštos – mėsa jau irgi turi būti visiškai išsitroškinusi. Paragaukit, ar nieko netrūksta, ir sėskit su draugais prie stalo.

Azijietiški vištienos iešmeliai su hoisin arba terijakio padažu

Vištienos šlaunelių mėsą porą valandų pamarinuokit su druska, sutrintu česnaku bei pasirinktu padažu. Puikiai tinka tiek hoisin, tiek terijakiokuriuos rasite „Maximos“ Pasaulio virtuvių skyriuje.

Tuomet sudėkit ją ant grotelių ar iešmelių ir kepkit, kol gražiai parus. Prieš baigiant kepti, su konditeriniu teptuku dar kelis sykius užtepkit – taip ir skonis, ir spalva bus intensyvesni.

Iešmelius patiekit su ryžiais ir šviežiomis ar marinuotomis daržovėmis.

Takai (tacos) didelei kompanijai

Didelėje keptuvėje virš ugnies įkaitinkit aliejų ir suberkit maltą jautieną. Tuomet pagardinkit ją prieskoniais – aš rinkčiausi druskąpipirusaitriąją paprikąmaltą kuminąsvogūno bei česnako miltelius ir mažą žiupsnelį cinamono. Mėsą visą laiką maišykit ir trupinkit, kad gautumėte birią ir apskrudusią jautieną.

Kol ruošit mėsą – duokit draugams ar šeimai darbo. Lai jie pasirūpina, kad ant stalo atkeliautų šviežių salotųgvakamolėsjogurtogranatųkukurūzųagurkųmarinuotų jelapenųridikėlių, laimo vaisiauspupeliųžolelių ir pačių takų paplotėlių.

Kai mėsa bus paruošta – sėskite prie stalo ir dalindamiesi gardžiuokitės.

Desertui – ant laužo svieste kepti ryžių popieriaus blyneliai su mango vaisiumi, bananu arba nektarinais

Pamerkit ryžių lakštą į šaltą vandenį maždaug 30 s, tuomet ištraukę ant didelės lėkštės, uždėkite ant jo gana storą mango juostelę, užlenkit abu kraštus ir susukit tartum į storą cigarą. Pasiruoškit taip visus blynelius. Dėkit juos kepti į karštą ketaus (arba kitokią dideliam karščiui ir ugniai pakančią keptuvę) su šaukštu sviesto.

Apskrudinkit abi puses, tik labai svarbu – nesuglauskit jų vieno šalia kito, nes taip jie gali sulipti. Patiekit su kondensuotu pienu, laimo sultimis ir Maldon druskos kristalais.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Agurkai puikiai tinka ir sriuboms: išbandykite 3 gaivius receptus

confident-noyce

Lašišos patiekalai šventiniam savaitgaliui: derinkite su medumi, feta, terijakio padažu

confident-noyce

Pikniko atmintinė: vaistininkė pataria, kaip išvengti nemalonių skrandžio sutrikimų

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau