Seimas e. tollingo įdiegimą atidėjo iki 2025-ųjų sausio

AutoriusSniegė Balčiūnaitė (bns)Fotobns

Dėl teisminių ginčų užtrukus elektroninės sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui, Seimas leido jos veiklos pradžią atidėti iki 2025-ųjų sausio. Vyriausybė siūlė šią datą atidėti iki tų pačių metų liepos. 

Už tokias Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas antradienį balsavo 69 Seimo nariai, prieš buvo septyni, o susilaikė 35.

Premjerė Ingrida Šimonytė pareiškė, kad tokios pataisos negali būti praktiškai įgyvendintos.

„Pirkimas yra teisme, jo sprendimas bus aiškus tik gruodžio (2023-ųjų – BNS) pabaigoje. Jeigu jis bus teigiamas, sutarties terminas yra 14 mėnesių – iki 2025 metų nespės. Vyriausybė turės ateiti (į Seimą – BNS) su termino nukėlimu“, – Seimoi posėdyje teigė ji.

Tuo metu termino sutrumpinimo idėjos autorius, Ekonomikos komitete dirbantis konservatorius Andrius Kupčinskas sakė, kad pusmečiu paankstinamas terminas nieko nereiškia.

„Galima grįžti 2024 metų pavasario sesijoje, matysime, kaip tie teismai, tada ir pamatysime“, – teigė jis.

Kai kuriems Seimo nariams pasiūlius perbalsuoti ir atšaukti įstatymą, tai nebuvo padaryta.

Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas anksčiau sakė, kad pasibaigus teismams sistema galėtų būti įrengta ir pradėti veikti būtent 2025 metų liepą. Anot jo, gruodžio mėnesį turėtų baigtis teismai dėl to, kas sistemą įdiegs, o tuomet per 14 mėnesių ji bus įdiegta.

Vilniaus apygardos teismas rugsėjį nusprendė, kad Lietuvos automobilių kelių direkcijos skelbtą sistemos diegimo konkursą teisėtai laimėjo Vilniaus programinės įrangos kūrimo bendrovė „Proit“, tačiau konkursas lieka sustabdytas, nes šią nutartį apskundė konkurse dalyvavusi Čekijos įmonė „TollNet“.

2022-ųjų pabaigoje Seimas buvo pritaręs įstatymo pataisoms, kuriomis e. tollingo diegimą atidėjo iki 2024 metų liepos 1 dienos, anksčiau buvo planuota, kad nauja sistema pradės veikti nuo 2023 metų.

Anot Susisiekimo ministerijos, dabar nepratęsus termino nuo 2024 metų liepos neliktų mokesčio reglamentavimo, jis negalėtų būti renkamas, nes elektroninės rinkliavos sistema dar neveiktų.

Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Vyriausybei nustačius naujus mokesčio už naudojimąsi Lietuvos keliais dydžius, per metus planuojama surinkti apie 90 mln. eurų kelių naudotojo mokesčio, kuris bus skiriamas magistralinių kelių plėtrai ir priežiūrai.

Anksčiau skelbta, kad įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Prezidentas prieš parlamento sesiją susitiko su Seimo valdybos nariais

confident-noyce

V. Čmilytė-Nielsen: paskutinę pilną šio Seimo sesiją pagrindinis dėmesys bus saugumui

confident-noyce

Seimo pavasario sesijoje – dėmesys ir sporto problemoms

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau