Panevėžio miesto Elenos Mezginaitės bibliotekos filiale „Šaltinėlis“ pristatyta fotomenininko Žilvino Kropo alternatyvios fotografijos paroda „Įkūnytas išnykimas“.
Tai jau antroji Žilvino Kropo paroda eksponuojama bibliotekoje. 2021 metais vasario mėnesį eksponuota Ž. Kropo, Aušros Kropienės ir Mėtos Kropaitės fotografijos darbų paroda „Švytėjimas“. Paroda galima grožėtis iki vasario 12 dienos.
Įkūnijo kūrinių dingimą
Parodos „Įkūnytas išnykimas“ idėjos ir kūrybos proceso autorius Ž. Kropas sako, kad užfiksavo įkūnytų lapo viduje kūrinių dingimą.
„Ši paroda – tai mano įkūnytų augalo lapo viduje kūrinių dingimas, nes visi sukurti kūriniai yra laikini, jie savaime išnyks taip pat, kaip savaime įsikūnijo. Foto-plokštumose demonstruojami lapų atvaizdai išbando pasaulio, valstybių, miestų laikinumą ir trapumą, kur, galiausiai, pats pasaulis pasirodo esąs tik laikina stotelė. Kalbant apie chlorofilo fotografavimo procesą – tai tarsi magija-burtai, kai svetimkūnis persikelia į augalo vidų, nenaudojant jokių fotoaparatų, jokios chemijos ir net fotopopieriaus“, – pristato parodą jos autorius Ž. Kropas.
Nesivaiko madų
Medijų menininkas ir kritikas prof. dr. Remigijus Venckus taip apibūdina fotomenininko kūrybą:
„Žilvinas – išskirtinė asmenybė, nesivaikanti vizualinės kultūros madų. Jis plėtoja nuoseklią meninę kalbą. Jautrioje šviesai medžiagoje kūrėjas bando sugauti saulės spindulius ir taip įprasminti tikrovę gana ribotame atspaude. Tokiu būdu fotografijos ne tik reprezentuoja pasaulį, bet ir akcentuoja nuo istorinės padėties ir tradicijos priklausomą tikslinę, dailei būdingą paveikslinę (at)vaizdavimo strategiją“.
Padeda nusakyti tapatumą
Pasak prof. dr. R. Venckaus, abstrakčios Ž. Kropo nuotraukos kelia esminius klausimus apie fotografijos fenomeną ir išduoda intervizualius ryšius.
„Nuotraukos padeda nusakyti tiek aplinkos tapatumą, tiek savo tapatumą konkrečiose, kintančiose geografinėse koordinatėse. Taip persipina laikas ir erdvė, stabilumas ir trapumas. Žiūrovui fotommenininkas leidžia tuo pačiu metu būti dviejuose laikuose – atvaizdo ir tikrovės. Ž. Kropo fotografija rodo, kad erdvė egzistuoja tarytum pilna atomų, kurie nuolatos juda, susiduria, jungiasi ir dalijasi, per fotografiją grįžtama prie objektyviosios realybės“, – aiškina R. Venckus.
