3.6 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 19 gegužės, 2022

„Šaltinėlio“ bibliotekos languose – fotomenininko Ž. Kropo paroda

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS
„Šaltinėlio“ bibliotekos languose - fotomenininko Ž. Kropo paroda.

Panevėžio miesto Elenos Mezginaitės bibliotekos filiale „Šaltinėlis“ pristatyta fotomenininko Žilvino Kropo alternatyvios fotografijos paroda „Įkūnytas išnykimas“.

Tai jau antroji Žilvino Kropo paroda eksponuojama bibliotekoje. 2021 metais vasario mėnesį eksponuota Ž. Kropo, Aušros Kropienės ir Mėtos Kropaitės fotografijos darbų paroda „Švytėjimas“. Paroda galima grožėtis iki vasario 12 dienos.

Įkūnijo kūrinių dingimą

Parodos „Įkūnytas išnykimas“ idėjos ir kūrybos proceso autorius Ž. Kropas sako, kad užfiksavo įkūnytų lapo viduje kūrinių dingimą.

„Ši paroda – tai mano įkūnytų augalo lapo viduje kūrinių dingimas, nes visi sukurti kūriniai yra laikini, jie savaime išnyks taip pat, kaip savaime įsikūnijo. Foto-plokštumose demonstruojami lapų atvaizdai išbando pasaulio, valstybių, miestų laikinumą ir trapumą, kur, galiausiai, pats pasaulis pasirodo esąs tik laikina stotelė. Kalbant apie chlorofilo fotografavimo procesą – tai tarsi magija-burtai, kai svetimkūnis persikelia į augalo vidų, nenaudojant jokių fotoaparatų, jokios chemijos ir net fotopopieriaus“, – pristato parodą jos autorius Ž. Kropas.

„Šaltinėlio“ bibliotekos languose – fotomenininko Ž. Kropo paroda.

Nesivaiko madų

Medijų menininkas ir kritikas prof. dr. Remigijus Venckus taip apibūdina fotomenininko kūrybą:

„Žilvinas – išskirtinė asmenybė, nesivaikanti vizualinės kultūros madų. Jis plėtoja nuoseklią meninę kalbą. Jautrioje šviesai medžiagoje kūrėjas bando sugauti saulės spindulius ir taip įprasminti tikrovę gana ribotame atspaude. Tokiu būdu fotografijos ne tik reprezentuoja pasaulį, bet ir akcentuoja nuo istorinės padėties ir tradicijos priklausomą tikslinę, dailei būdingą paveikslinę (at)vaizdavimo strategiją“.

„Šaltinėlio“ bibliotekos languose – fotomenininko Ž. Kropo paroda.

Padeda nusakyti tapatumą

Pasak prof. dr. R. Venckaus, abstrakčios Ž. Kropo nuotraukos kelia esminius klausimus apie fotografijos fenomeną ir išduoda intervizualius ryšius.

„Nuotraukos padeda nusakyti tiek aplinkos tapatumą, tiek savo tapatumą konkrečiose, kintančiose geografinėse koordinatėse. Taip persipina laikas ir erdvė, stabilumas ir trapumas. Žiūrovui fotommenininkas leidžia tuo pačiu metu būti dviejuose laikuose – atvaizdo ir tikrovės. Ž. Kropo fotografija rodo, kad erdvė egzistuoja tarytum pilna atomų, kurie nuolatos juda, susiduria, jungiasi ir dalijasi, per fotografiją grįžtama prie objektyviosios realybės“, – aiškina R. Venckus.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

D. Nausėdienė viename iš Baku universitetų atidarė V. Krėvės-Mickevičiaus vardo auditoriją

confident-noyce

Panevėžio E. Mezginaitės viešoji biblioteka kviečia į susitikimą su aktoriumi J. Gaižausku

confident-noyce

Prasidėjo „Muziejų nakties“ renginiai: panevėžiečiai užplūdo bibliotekas, galerijas, muziejus

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau