27 C
Panevėžys
Šeštadienis, 19 birželio, 2021

Robotikos centras Panevėžyje skinasi kelią į populiarumą

AutoriusDOVILĖ BARVIČIŪTĖFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS
Robotikos centras Panevėžyje skinasi kelią į populiarumą.

„Minties“ gimnazijoje įkurtas ir jau antrus veiklos metus skaičiuojantis Panevėžio švietimo centro padalinys Panevėžio robotikos centras „RoboLabas“ džiaugiasi, kad robotikos užsiėmimai populiarėja ne tik tarp vaikų. Karantino metu į patrauklų laisvalaikio praleidimo būdą įsitraukia ir tėvai, ir seneliai.

Investicija į ateitį

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Miesto plėtros skyriaus projektų vadovas Vytautas Kalinauskas sako, kad „RoboLabo” centras ypač svarbus Panevėžyje ugdant jaunąją,  technologijoms imlių specialistų kartą: „Strateginė Panevėžio Pramonės 4.0 kryptis duoda toną integruoti technologijas į visas gyvenimo sritis. „RoboLabas“ yra puiki vieta, kur vaikai jau nuo pat mažų dienų mokosi kurti ir diegti technologijas, sprendžiant kasdienius iššūkius.

Anot V. Kalinausko, Panevėžys sėkmingai toliau vykdo plėtrą Pramonės 4.0 kryptimi. Pramonė vis sparčiau diegia technologijas, įmonėms reikalingi darbuotojai, kurie būtų imlūs, kūrybingi, novatoriški. Robotikos centras sudarys puikias galimybes vaikui tiek mokykloje, tiek popamokinėje veikloje ugdyti technologinius įgūdžius, tapti paklausios srities specialistu ir vėliau žinias pritaikyti įsidarbinant sėkmingose regiono įmonėse.

Robotikos centras Panevėžyje skinasi kelią į populiarumą.

„RoboLabas“ vadovė Vaida Šiaučiūnė skaičiuoja, kad  pirmaisiais veiklos metais užsiėmimus lankė 273 vaikai. Šiemet mokykla startavo su 295 moksleiviais. Mokykloje tiesiogiai su vaikais dirba 12 pedagogų.

„Skaičius auga, ir mus džiugina tai, kad mokiniai „RoboLabas“ atranda ne tik metų pradžioje, bet ir įsibėgėjus mokslo metams. Pavyzdžiui, neseniai pradėjome veiklas įgyvendinti ir Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokykloje. Džiaugiamės tokiomis galimybėmis, nes vaikams su klausymo negalia tai buvo atradimas. Dažnai visiems atrodo, kad dirbti su negalią turinčiais mokiniais yra iššūkis, bet mes tai pavertėme galimybe ir su vertėjų pagalba vaikai puikiai konstruoja, kuria ir džiaugiasi“, – pasakoja V. Šiaučiūnė.

V. Šiaučiūnė.

Anot vadovės,  karantino sąlygos padiktavo ir kitas veiklas. Pavyzdžiui, kaip  galimybę dirbti su darželių vaikais nuotoliniu būdu. Mokytojai veda užsiėmimus darželių grupėms. Tiek vaikai, tiek tėveliai džiaugiasi, kad tos veiklos nenuobodžios, jos paįvairina vaikų kasdienybę,  suteikia gebėjimų ir žinių, toje pačioje vietoje kai judėjimas yra apribotas, kai vaikai negali tiesiogiai lankyti neformaliojo švietimo užsiėmimų. Pandemijos laikotarpiu Panevėžio švietimo centro kolektyvas padėjo ir Panevėžio mokykloms persiorientuoti į nuotolinį mokymą, teikė mokymus bei  konsultacijas.

Ruošiasi varžyboms

Šio centro neatsiejama veiklos dalis yra varžybos, konkursai, parodos. Dalis vaikų dalyvauja robotikos varžybose, todėl čia įrengtos įvairios trasos. Pavyzdžiui, varžyboms „Folkreiss“ įrengta didžiulė trasa su tramplynais ir kliūtimis. Kitoms varžyboms, kaip pvz. „Lego sumo“, kur robotai vienas kitą turi išstumti iš apvalaus ringo, įrengti įvairių diametrų ringai.

Robotikos centras Panevėžyje skinasi kelią į populiarumą.

Vienoms iš populiariausių „First Lego League“ varžyboms yra skirti specialūs pritaikyti stalai, kur vaikai gali pasidėti misijos žemėlapius.

Kadangi per „RoboLabas“ vykstančius užsiėmimus daugiausiai sėdima prie kompiuterių arba tiesiog ramiai atsisėdus konstruojama, tam, kad vaikai pajudėtų ir pasimankštintų,  mažiesiems įkurtas išmaniųjų grindų kampelis. Čia vyksta interaktyvūs šokinėjimo, futbolo, kėglių žaidimai. Projektorius apšviečia grindų dalį ir paverčia ją arba interaktyviu futbolo, arba kėglių lauku.

Atradimų kelias

V. Šiaučiūnė pastebi, kad „RoboLabas“ centre vykstantys užsiėmimai išlaisvina vaikų kūrybiškumą. Čia dirbantys specialistai stengiasi, kad vaikai suprastų jog robotika, inžinerija, ar techninė kūryba yra ieškojimų ir atradimų kelias. Nėra vieno teisingo atsakymo ir bet kokia padaryta klaida veda į tolimesnį, į kitokį atradimą.

Robotikos centras Panevėžyje skinasi kelią į populiarumą.

„Stebime vaikų besikeičiantį suvokimą, kad klysti galima, leidžiama ir būtina. Iš tų klaidų neretai jie pamato, kad projektai virsta žymiai geresniais, negu buvo pradžioje suplanuota. Ne mažą dalį mūsų užsiėmimų vaikai žiūri filmukus arba su mokytojais diskutuoja apie tai, kaip pasaulyje klysdami žmonės padarė daugybę mums, šiuolaikiniams žmonėms, naudingų atradimų“, – sako V. Šiaučiūnė.

Kitas svarbus akcentas – bendradarbiavimas. Užsiėmimuose vaikai mokomi dirbti grupėje, komandoje, poroje. „Pastebime, kad būrelis, skirtas tik vaikui, tampa šeimos būreliu. Ypač dirbant su pradinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikais. Neretai vaikučiai jungdamiesi su mokytoju į nuotolinę pamoką įtraukia ir tėvelius, brolius, seses ir net senelius. Mokytojai džiaugiasi, kad kūrybiniai darbeliai tampa nebe individualūs, bet komandiniai“, – kalbėjo V. Šiaučiūnė.

V. Šiaučiūnė.

Nuo klasių iki dirbtuvių

Kuriant robotikos centrą „RoboLabas“ buvo modernizuotos „Minties“ gimnazijos I aukšto daugiau nei 600 kvadratų patalpos, įrengtos dvi klasės, dvi atvirosios erdvės ir kūrybinės dirbtuvės, įsigyta reikalingos įrangos. Tam iš Panevėžio miesto biudžeto skirta 496 tūkst. eurų. Robotikos centre kasdien renkasi nutrūktgalviai kūrėjai, kurie konstruoja ir programuoja robotus, žaisdami mokosi ir kūrybiškai sprendžia problemas. Neformaliojo švietimo mokykla siūlo inžinerinės ir technologinės krypties užsiėmimus,  o ir programų spektras čia gana  platus. Įvairiose kryptyse siūloma net trylika skirtingų programų pagal vaikų amžiaus grupes.

Klasėse vedami programavimo, konstravimo ir robotikos užsiėmimai. Vienoje erdvėje yra sukonstruota multimedijos kūrimo įranga su žaliojo ekrano technologija, parengta darbui su vaizdine medžiaga, montavimui, fotografavimui. Tam čia įdiegtas ir specialus apšvietimas.

Robotikos centras Panevėžyje skinasi kelią į populiarumą.

Kitoje atvirojoje erdvėje darbuojasi techninės kūrybos užsiėmimų lankytojai. Tai erdvė, kurioje yra pakankamai vietos išsidėlioti visas reikiamas detales, priemones, įrangą. O jeigu prireikia kažko labai specifinio, kažką nupjauti, sulituoti arba 3D spausdintuvais atsispausdinti, tam skirtos „FabLab“ kūrybinės dirbtuvės.

Jose yra du 3D spausdintuvai, lazerinio graviravimo staklės, kuriomis vaikai naudojasi kai nori pasigaminti reikiamą jų projektui detalę, laikiklį, veržlę ar kažkuo paįvairinti savo kūrybinį darbą.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžio jaunimas kūrybinėse dirbtuvėse sprendžia švietimo, robotikos ir pramogų problemas

confident-noyce

Lyg iš fantastinio filmo: 18 metrų aukščio robotas žengė pirmus žingsnius

confident-noyce

„RoboLabas“ Panevėžyje organizavo nuotolines varžybas

erikas

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau