Rekonstruojamos autobusų stoties teritorijoje nebeliko menkaverčių medžiųpanevėžiečiai nesupranta, kodėl juos reikėjo šalinti

AutoriusDOVILĖ BARVIČIŪTĖFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUSVIDEOVILMANTAS BIELIŪNAS, ERIKAS LAUŽADIS
Rekonstruojama Panevėžio autobusų stotis.

Šalia Panevėžio autobusų stoties esančiame parkelyje, ne vieną dešimtmetį augo alyvos. Pavasarį jos žydėdavo svaigindamos savo aromatu, tačiau neseniai krūmai buvo iškirsti, šalinami ir kiti menkaverčiai želdiniai – taip prasideda Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcijos darbai.

Panevėžiečiai gaili alyvų

Panevėžiečiai apgailėjo nupjautus alyvų krūmus ir abejoja, ar juos tikrai reikėjo šalinti. Naujienų portalo JP skaitytoja Birutė medžių pasigedo prieš kelias dienas.

„Kai laukiu autobuso, visada ateinu į šį parkelį, prisėdu, paskaitau spaudą. Pavasarį buvo malonu užuosti alyvų kvapą, o dabar žiūriu – alyvų nebėra, mažiau medžių, taip tuščia ir niūru. Kodėl reikėjo šalinti tiek medžių“, – klausia panevėžietė.

Nebeverta saugoti

Panevėžio miesto savivaldybės Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Stankūnienė paaiškino, kad medžių šalinimo darbai vykdomi pagal parengtą projektą. Jis buvo viešintas, visuomenė buvo supažindinta, todėl, kas domėjosi, tas žino, kas bus daroma.

Rekonstruojama Panevėžio autobusų stotis.

„Alyvos labai senos, prastai atrodė ir jų estetinė išvaizda. Dėl to alyvų parkelio išsaugoti tikrai nebepavyktų, nebeverta jų saugoti, – tikino R. Stankūnienė ir tęsė: – Ir kitų želdinių būklė atsakingai vertinama. Dalis dar šalinami, dalis – paliekami, kiti persodinami, pavyzdžiui, sveiki, nepažeistais kamienais, gražūs ir dideli maumedžiai“.

Parkelio nebeliks

Parkelyje augo tokie medžiai, kaip: liepos, klevai, maumedžiai, eglės.

„Liepų eilė, šiaurinėje pusėje, išliks beveik visa. Neliks tik vieno medžio, kuris pažeistas puvinio ir yra su nulūžusia viršūne. Šią liepą, tenka šalinti“, – sakė specialistė.

Anot R. Stankūnienės, įgyvendinus projektą, tokio želdinių parkelio iš vis nebeliks. Šioje vietoje, kur dabar yra žalias sklypas, bus įrenginėjama požeminė automobilių stovėjimo aikštelė. O, kur dabar stovi autobusai, turėtų atsirasti žalia poilsio ir laukimo zona. Joje, pagal jau parengtą ir suderintą projektą, bus sodinami nauji įvairūs krūmai ir medžiai.

Darbai prasideda nuo želdinių

Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcijos darbų konkurso laimėtojos bendrovės „Kriautė“ vadovas Jaunius Kavaliauskas naujienų portalui JP sakė, kad darbai prasideda nuo želdinių.

„Kol kas esame tik pasiruošimo stadijoje ir darbo projekto rengime, be jo negalime pradėti statybų. Vis tik, darbų pradžia, savaime suprantama, turi prasidėti nuo želdinių. Bus šalinami želdiniai, numatoma, kur bus atsodinami medžiai. Šie darbai derinami su Panevėžio miesto savivaldybe. Nuėmus želdinius, prasidės žemės darbai, grunto išvežimas, polių montavimas ir kiti darbai“, – teigė J. Kavaliauskas.

Rekonstruojama Panevėžio autobusų stotis.

Vadovausis projektu

Pasak įmonės „Kriautė“ vadovo, Panevėžio autobusų stotis bus atnaujinama vadovaujantis nacionalinės premijos laureato architekto Rolando Paleko projektu.

„Nors projekto vadovas yra kitas žmogus, bet pats pagrindinis projekto autorius – R. Palekas. Tačiau, įgyvendinant projektą, gali atsirasti pasikeitimų, bet jie nenutols nuo paties projekto“, – teigė J. Kavaliauskas.

Panevėžio centras atsinaujins

Kaip anksčiau rašė JP, autobusų stotis bus vientisas statinys, po kurio stogine įsikurs peronas, o dalis jos bus apželdinta. Pati stotis numatoma dabar esančio skvero vietoje, pietinėje Savanorių aikštės pusėje. Stoties pastatas projektuojamas netaisyklingos trapecijos formos.

Planuojama, kad fasadai bus skaidraus stiklo, užtikrinantys vizualinius ryšius tarp vidaus erdvių ir lauke esančio perono, ši vieta kuo daugiau pritaikyta pėstiesiems.

Po pastatu ir peronu planuojama įrengti vieno aukšto 87 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę, iš kurių 4 bus skirtos neįgaliesiems. Autobusų stotį numatyta įrengti su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi, dispečerine, informacijos tarnyba, sanitarinėmis, administracinėmis patalpomis.

Panvevėžio autobusų stotis.

Dėmesys – saugumui

Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies eismo saugumui ir tvarkos palaikymui. Numatyta, kad autobusai į stotį pateks iš Savanorių aikštės pusės, taip bus saugiausiai sprendžiamas pėsčiųjų, neįgaliųjų, dviračių, autotransporto judėjimas, vengiant srautų susikirtimo.

Techniniame projekte numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stočiai ir pėsčiųjų takams apšviesti, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., bus įrengti mažosios architektūros objektai.

Numatoma autobusų stoties rekonstravimo darbų vertė – 7 mln. eurų. Dar vienas milijonas eurų numatytas kaip užsakovo rezervas, jeigu atsirastų nenumatytų arba papildomų darbų. Projektą numatoma įgyvendinti etapais.

Pirmasis jau turėtų prasidėti šiemet, tam skirta 1 mln. eurų. Planuojama darbų pabaiga – 2023 metų gruodis, prireikus sudaryta galimybė pratęsti darbų pabaigos terminą.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Vilniaus savivaldybė norintiems nukirsti medžius numatė daugiau reikalavimų

confident-noyce

Kieme planuojate genėti ar kirsti medžius? Tai turite padaryti iki kovo vidurio

confident-noyce

Piniavos gyventojai piktinasi: privačių miškų miškovežiai darko gyvenvietės gatves

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau