10.5 C
Panevėžys
Sekmadienis, 20 balandžio, 2025

Ratų guolių remontas

AutoriusJP
FotoFREEPIK.COM

Ratų stebulės ir guoliai – tai ganėtinai tvirtos ir patikimos automobilio dalys, vaidinančios svarbų vaidmenį transporto priemonės judėjime. Prie jų yra pritvirtinami ratai ir stabdžiai, tad šių elementų gedimai yra labai pavojingi ir reikalauja greitos reakcijos. Iš esmės, vienintelė galimybė yra šias dalis pakeisti, nes jų remontas tiesiog nėra numatytas.

Stebulė yra savotiškas pagrindas, ant kurio yra tvirtinami ratai ir stabdžių sistemos dalys, o ratu guoliai savo ruožtu reikalingi, kad užtikrintų visos konstrukcijos sukimąsi. Šios dvi dalys veikia kartu ir sugedus vienai, automatiškai antra nebeatlieka savo funkcijos. Kas gi gali atsitikti, kad jas tenka keisti?

Yra daug veiksnių, dėl kurių gali sutrumpėti rato stebulės ir guolio tarnavimo laiką. Mūsų keliuose guoliai atlaiko vidutiniškai apie 100-120 tūkstančių km, o tada gali pradėti bildėti, kas parodo apie atėjusį laiką juos pakeisti.

Tačiau gedimas gali atsitikti ir ankščiau ir štai to priežastys:

  • vanduo ir purvas keliuose, kurie gali patekti į guolio vidų. Taip gali nutikti, dėl pažeisto apsauginio dangtelio ir guolio sandarumo praradimo.
  • Agresyvus ir neatsargus vairavimo būdas. Važiavimas duobėmis dideliu greičiu, staigūs posūkiai ir didelės apsukos startuojant bei greitas stabdymas turi įtakos šių detalių susidėvėjimui.
  • Perkaitimas, dėl pamiršto užtraukto rankinio stabdžio arba užblokavus stabdį (gali išdegti viduje esantis tepalas).
  • blogai subalansuotų ratų diskų vibracijos;
  • neteisingas presavimas. Jei guolio montavimo metu jis yra pastatytas nelygiai, tai netolygiai paskirsto apkrovas, o atsarginės dalys greitai susidėvi.

Stebulės, savo ruožtu sulaužyti beveik neįmanoma, tai gali nutikti nebent rimtos avarijos metu. Visgi, pasikartojantys stiprūs smūgiai (pavyzdžiui dėl važiavimo duobėtais keliais dideliu greičiu) vis tik gali ją deformuoti. Tai savo ruožtu reiškia, kad šį automobilio elementą reikės pakeisti. Stebulė taip pat gali perkaisti, o to priežastimi gali tapti tiek pats guolis tiek ir ant jos sumontuoti stabdžių sistemos elementai.

Sugedus guoliui,  ratas gali pradėti strigti arba visai užsiblokuoti, o tai savo ruožtų gali sukelti avariją net važiuojant mažu greičiu.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads