24.3 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 30 birželio, 2022

Ramina keleivius: Panevėžio rajone autobusų bilietų kainų kelti kol kas neplanuojama

AutoriusDOVILĖ BARVIČIŪTĖFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS, ERIKAS LAUŽADIS, "TĖVYNĖ"
Kuro kainoms pasiekus aukštumas, pasekmes jaučia ir Panevėžio rajono viešasis transportas.

Kuro kainoms pasiekus aukštumas, pasekmes jaučia ir Panevėžio rajono viešasis transportas. Jo atstovai teigė, kad paskutiniais mėnesiais patiria nemažus nuostolius, tačiau keleiviai, judantys Panevėžio rajono kryptimis, gali būti ramūs – kol kas bilietų kainų kelti neplanuojama.

Bilietų kainos nepakito

Panevėžio rajono savivaldybė yra sudariusi sutartis su trimis vežėjais, kurie užtikrina reisus ir susisiekimą Panevėžio rajone. Tai bendrovės „Panevėžio autobusų parkas“, „Ridvija“ ir „Transporto centras“. Šių įmonių autobusai keleivius veža link Ramygalos, Upytės, Pušaloto, Smilgių, Pasvalio ir kt.

Bendrovės „Panevėžio autobusų parkas“ direktorius Arnoldas Gražys sakė, kad keleivius veža trimis priemiesčio kryptimis: Krekenavos, Pušaloto ir Upytės. Į šias puses bilietai kol kas dar nėra pabrangę.

„Priemiesčio bilietų kainas nustato Panevėžio rajono savivaldybė. Ji, atsižvelgdama į situaciją, turi teisę peržiūrėti ir didinti bilietų kainas. Mano žiniomis, iki šiol bilietų kainos dar nėra pakeltos“, – kalbėjo A. Gražys.

A. Gražys.

Degalų kaina auga kaip ant mielių

Bendrovės „Ridija“ autobusai keleivius veža Pasvalio, Sodelių ir Smilgių kryptimis, kiekvienoje jų yra po keletą maršrutų. Bendrovės „Ridija“ eksploatacijos direktorius Vidmantas Šliažas neslėpė, kad šiuo metu įmonė išgyvena ypač sunkų laikotarpį.

„Eidami į konkursą prieš ketverius metus negalėjome numatyti ir niekas negalėjo numatyti tokios situacijos. Dėkojam Rajono savivaldybei, kuri į šią situaciją žiūri geranoriškai, tik nėra greičio, nespėjam pasivyti. Pavyzdžiui, sutarėme dėl kainų indeksavimo. Kol ruošėm dokumentus ir pasirašinėjom naujas sutartis, kuro kaina vėl pakilo 20 centų, o reikia atsiskaitinėti kas mėnesį. Savivaldybė taip pat negali sumokėti padidinta kaina, kurios dar nėra“, – aiškino V. Šliažas.

Kuro kainoms pasiekus aukštumas, pasekmes jaučia ir Panevėžio rajono viešasis transportas.

Anot direktoriaus, už litrą kuro mokėti 20 centų daugiau yra labai daug. „Privatus žmogus važiuodamas gali pataupyti, o mes turim maršrutus, kuriuos turim pasiekti tam tikru laiku. Mums kuro sutaupyti niekaip nepavyksta, kad ir labai norėtume“, – sakė V. Šliažas.

Nuostolius patiria kasdien

Įmonė šiame versle dirba jau trisdešimt metų, ir teikdama viešas paslaugas negali į viską numoti lengva ranka.

„Vieni verslai sako, kad jiems sunku, bet jie gali užsukti raktelį ir į minusą nebeiti. Dejuoja taip pat ir krovinių vežėjai – jie gali sustoti, pralaukti tą laikotarpį ir vėl kabintis. O mes, transportininkai, veždami keleivius negalime to padaryti. Mes turime važiuoti, nes kitaip žmonės nepasieks darbo vietų, mokytojai ir mokiniai – mokyklų, auklėtojos – darželių ir t. t.

Kuro kainoms pasiekus aukštumas, pasekmes jaučia ir Panevėžio rajono viešasis transportas.

Nekalbu tik apie mūsų bendrovę, bet nuostoliai patiriami kiekvieną dieną. Tarkim per dieną – 500 eurų, per dvi – tūkstantis eurų. Tokia proporcija važiuojam į didelį minusą, ir tas šulinys išsisems. Mano žiniomis, kitos įmonės jau patyrė milijoninius nuostolius“, – kalbėjo V. Šliažas.

Keleivių neskraus

Pašnekovas džiaugiasi, kad į šią greitai besikeičiančią situaciją Panevėžio rajono savivaldybė žvelgia geranoriškai ir aiškiai supranta, kokioje padėtyje yra vežėjai. Jeigu Rajono savivaldybė ne taip lanksčiai žiūrėtų, anot V. Šliažo, vežėjai turėtų labai didelių problemų.

„Kiek savivaldybė išgalės išlaikyti esamą bilietų kainą – tai jų politiniai sprendimai. Kiek žinau, savivaldybės atstovai ieško vidinių resursų, kad vežėjams apmokėtų dabar patiriamus nuostolius, ir kiek girdėjau – skriausti keleivių nežada“, – geromis žiniomis pokalbį užbaigė V. Šliažas.

Kuro kainoms pasiekus aukštumas, pasekmes jaučia ir Panevėžio rajono viešasis transportas.

Nuostolius dengs savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktorius Eugenijus Lunskis šias žinias patvirtino ir teigė, kad šiuo metu keleivio kilometro kainos didinti neplanuojama – vasaros metu gyventojai už bilietus mokės įprastą kainą.

„Kalbamės, bendradarbiaujam ir kainas skaičiuojam su pačiais vežėjais. Dėl kylančių kuro kainų automatiškai didėja savikaina, todėl padidės išmokos iš savivaldybės biudžeto. Turėsime vežėjams padengti nuostolius, sumokėti už negautas pajamas“, – sakė E. Lunskis.

Naujos sutartys su vežėjais pasirašytos gegužės pabaigoje. Tikėtina, kad išmokos iš savivaldybės biudžeto didės iki 100 tūkstančių per metus.

„Preliminariais skaičiavimais pagal padidintą vežėjų savikainą metinė suma gali padidėti nuo 100 tūkstančių iki 200 tūkstančių eurų“, – teigė administracijos direktorius.

E. Lunskis.

Anot E. Lunskio, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimu paskutinį kartą bilietų kainos kilo 2018 metais.

Be to, E. Lunskis pažymėjo, kad didžioji dalis maršrutų rajone ir taip yra nuostolingi. Dėl to Panevėžio rajone dar pernai tam tikromis kryptimi iki pusės sumažintas maršrutų skaičius, atitinkamai sumažėjo ir išmokos iš savivaldybės biudžeto.

„Turim daugiau nei penkiasdešimt maršrutų, didžioji dalis krypčių nesikeitė, tačiau buvo praretinti laikai, tiek dienos, tiek savaitės bėgyje. Dabar judame kita kryptimi. Pagal vežėjų ir gyventojų pageidavimus šiek didinama rida“, – sakė E. Lunskis.

NUOMONĖ

 

Šiuo metu tarpmiestinio ir tolimojo susisiekimo vežėjai skaičiuoja patiriamas išlaidas ir spręs, ką daryti toliau. Daugeliui vežėjų dauguma maršrutų tapo nuostolingi, todėl jau netrukus jie gali būti priversti ženkliai didinti bilietų kainas. Bilietai gali brangti tiek keliaujantiems privačių vežėjų, tiek savivaldybių transportu – augančios infliacijos ir degalų kainos palietė visus sektoriaus vežėjus. O kol dar autobusų bilietų kainos liko nepakitusios, savo patirtimi dalijasi dažnai iš Paįstrio į Panevėžį ir atgal važinėjanti paįstrietė Ona Striškienė.

O. Striškienė.

„Susidedu keletą reikalų, dėl vieno nevažiuoju, ir tada keliauju. Yra autobusai, kurie važiuoja per Paįstrį, bet galima nueiti ir iki „Via Baltica“ kelio, kur yra Gegužinės stotelė. Kol man kojelės neša, kartais nueinu ir iki ten. Tik iš Gegužės stotelės man bilietas iki Panevėžio kainuoja dešimčia centų brangiau. Jei važiuoju tiesiai iš Paįstrio, bilietas kainuoja pigiau – 1,40 Eur.

 

Turiu neįgalumo pažymėjimą, todėl man taikoma lengvata – pusė kainos. Nuo Gegužinės stotelės tenka važiuoti ir su Biržų, ir su Panevėžio autobusais. Nuo Paįstrio veža, kiek žinau, Rajono savivaldybės autobusiukas. Kol kas autobusų bilietų kainos nėra pakilusios. Labai džiaugiuosi, kad Rajono savivaldybė dirba savo žmonėms ir stengiasi išlaikyti esamas bilietų kainas.

 

Apskirtai, galiu pasakyti, kad ten dirbantys atstovai yra tiesiog puikūs. Neseniai lankiausi savivaldybėje ir esu patenkinta jų darbu, žmogiškumu. Jiems rūpi kiekviena problema. Sakiau, kad gyventojams nelabai tinka tokie autobusų grafikai, tai man paaiškino, kad grafikus įmanoma pakeisti. Padidinti jų dažnumo neįmanoma, nes tam nėra skirta lėšų, bet pakeisti grafikus tikrai įmanoma. Esu patenkinta, kad jie taip stropiai dirba ir domisi žmonių problemomis.

 

Jeigu bilietai ir pabrangtų, manau, vis tiek važiuočiau, tiek kiek man reikėtų. Ir dabar viską susiskirstau taip, kad darbus padaryčiau vienu važiavimu. Kartais važiuoju kartą per savaitę, kartais – per dvi savaites tik kartą. Įvairiai būna. Sunku pasakyti, ar brangesnės bilietų kainos mane finansiškai apsunkintų dar labiau, bet turbūt lengva nebūtų.

 

Juk kyla ir elektros, dujų, ypač maisto kainos, šildymas. Tai kai viskas susideda į bendrą skaičiavimą, atrodo daug. Geriau, kad kainos nekiltų.“

 


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžiečiai keleivinį transportą vadina pirtimi: vairuotojai pataria per karščius tiesiog nevažiuoti

confident-noyce

Jau netrukus dešimtadaliu gali brangti autobusų bilietai: valdžios prašoma taikyti kompensacijas

confident-noyce

Nuo vasaros gatvėse atsiras tik viešajam transportui skirti šviesoforai – kaip jie atrodys?

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau