„Rail Baltica“ mažins taršą, tačiau įgyvendinimui būtinas finansavimas

„Rail Baltica“ mažins taršą, tačiau įgyvendinimui būtinas finansavimas

JP / SM nuotr.

Lietuvai strateginis projektas „Rail Baltica“ tiesiogiai prisideda prie ES aplinkosaugos strategijos bei „Žaliojo kurso“ politikos tikslų ir yra visos ES projektas. Apie „Rail Baltica“ indėlį į kovą su klimato kaita, projekto progresą ir kylančius iššūkius šalims buvo diskutuojama „Rail Baltica Forume“, Briuselyje, kur susirinko už projekto įgyvendinimą atsakingų šalių ministai, institucijų vadovai ir politikos formuotojai.

Forume dalyvavęs susisiekimo viceministras Gytis Mažeika sako, kad „Rail Baltica“ prisidės prie klimatui neutralios ekonomikos, tačiau tam būtina sąlyga – savalaikis finansavimas projekto įgyvendinimui.

„Rail Baltica“ yra prioritetinis projektas Lietuvai, kartu tai yra visos Europos Sąjungos projektas, kurį galime įgyvendinti tik su europine finansine pagalba. Pakankamo finansavimo užsitikrinimas tiek dabar, tiek ir kitoje daugiametėje ES finansinėje programoje 2021-2027 metais yra kritiškai svarbus išsaugant lūkesčius projektą užbaigti laiku iki 2026 m. Džiaugiamės didėjančiu naujosios Europos Komisijos dėmesiu ir parama geležinkelių sektoriaus plėtrai, tai rodo pateiktas pasiūlymas 2021 metus paskelbti geležinkelių metais. Šiemet Lietuvai gavus papildomą finansavimą projektui „Rail Baltica“, 2021 metais jau galėsime realiais darbais įrodyti savo įsipareigojimus šiam tikslui“, – sako G. Mažeika.

BIC

Anot viceministro, žmonės jau laukia rezultatų, verslas – galimybės naudotis nauja infrastruktūra. Jau šiandien Lietuva keleiviams gali pasiūlyti maršrutą Kaunas–Balstogė, taip pat intensyviai dirbama siekiant sujungti Kauno intermodalinį terminalą su „Rail Baltica“ linija ir atidaryti 1435 mm geležinkelį krovinių vežimui nuo 2021 m.

„Rail Baltica“ įgyvendinimas tiesiogiai prisideda ir prie ES aplinkosaugos strategijos iki 2030, ir prie Žaliojo Kurso politikos tikslų. „Rail Baltica“ geležinkelio linija bus elektrifikuota ir sukurta alternatyva perkelti krovininį transportą nuo auto kelių ant geležinkelio, tai turės mažesnį neigiamą poveikį gamtai ir prisidės prie nelaimingų atsitikimų skaičiaus mažinimo.

Kompanijos „Ernst & Young Baltic“ atliktoje geležinkelių infrastruktūros bei projekto „Rail Baltica“ sąnaudų ir naudos analizėje įvertinta, kad visose trijose Baltijos valstybėse „Rail Baltica“ eksploatacija leis sumažinti anglies dvideginio emisijų išmetimų kiekius, kurių skaičiuojama nauda prilygs 3 mlrd. eurų. Dar beveik 3,3 mlrd. naudos bus dėl kitų orą taršą lemiančių kenksmingų medžiagų kiekio sumažinimo.

AIK

AMES

Kraujo labaratorija

KTU

Basakojis

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.