Prezidentas apie kelių finansavimo pertvarką: būtinas lėšų skirstymo depolitizavimas

AutoriusJPFotoLRP
M. Skuodis ir G. Nausėda.

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiko su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu. Susitikime aptarti kelių finansavimo sistemos ir viešojo transporto sistemų pertvarkų, taip pat regionų bendradarbiavimo su Susisiekimo ministerija klausimai.

Prezidentas su ministru aptarė Susisiekimo ministerijos parengtą Kelių plėtros ir priežiūros programos finansavimo įstatymo pakeitimo projektą. Prezidento dar prieš metus siūlytais pasiūlytais įstatymo pakeitimais siekiama įtvirtinti savivaldybių kelių projektų tvarumo principus.

„Svarbu, kad savivaldybės pačios galėtų prognozuoti lėšų panaudojimą tęstiniams projektams, o vietinės reikšmės keliams būtų didinamas finansavimas“, – sakė Prezidentas.

Pasak Prezidento, supaprastinus Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų skirstymą, savivaldybės nebebūtų priverstos laviruoti tarp skirtingų programų reikalavimų. Naujasis projektas šiuos esminius principus ir atspindi.

Prezidentas su ministru taip pat aptarė viešojo transporto pertvarką, kuri galėtų padėti viešąjį transportą organizuoti kuo sklandžiau bei pritrauktų daugiau keleivių.

„Turime visokeriopai skatinti savivaldybių regioninį bendradarbiavimą, atsižvelgiant į geruosius pavyzdžius. Vietinio ir tolimojo viešojo transporto politikos sutelkimas vienose rankose ir Susisiekimo ministro lyderystė bei adekvatus finansavimas galėtų būti viena iš priemonių pasiekti tikslui“, –  sakė Prezidentas.

Prezidentas su ministru sutarė, kad sprendimo būdas pritraukiant daugiau keleivių, galėtų būti didesnė valstybės biudžeto parama: investicijos į reisų dažnumą, reguliarumą ir transporto priemonių kokybę, taip pat efektyvesnis geležinkelių sistemos išnaudojimas, vieningo bilieto sistema. Pasak Prezidento, prioritetas turėtų būti skiriamas ES gaminamoms ar teikiamoms nulinės emisijos priemonėms.

Prezidentas kaip vieną aktualiausių einamųjų klausimų pažymėjo būtinybę įgyvendinti sklandų projekto „Rail Baltica“ tęstinumą, laikantis Lietuvos ambicijos iki 2026 m. nutiesti geležinkelio jungtis ne tik iki Latvijos sienos, tačiau ir nuo Vilniaus iki Lenkijos sostinės Varšuvos.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kol kas neaišku, ką prezidentas mano apie narkotikų dekriminalizavimą, – vertins vėliau

confident-noyce

Lietuvoje su oficialiu vizitu lankysis Lenkijos prezidentas A. Duda

confident-noyce

Prezidentas prieš EVT: žalioji transformacija – ES energetinio savarankiškumo pagrindas

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau