Pokyčiai Lietuvos keliuose smogs ne tik greičio mėgėjams: fiksuos ir šiuos pažeidimus

Pokyčiai Lietuvos keliuose smogs ne tik greičio mėgėjams: fiksuos ir šiuos pažeidimus

Audrius BAREIŠIS (TV3.LT) / BNS nuotr.

Nuo 2018-ųjų pradžios bene populiariausia tema tarp Lietuvos vairuotojų yra sektoriniai greičio matuokliai. Prieš keletą mėnesių sumontuoti prietaisai itin erzina greičio mėgėjus, kurie nekantrauja sužinoti, kada bus ne tik fiksuojami pažeidimai (kas jau yra daroma keletą mėnesių – aut. past.), bet už tai dar ir skiriamos baudos.

Vienas tokių vairuotojų – „Facebook“ vartotojas Edgaras, kuris viešą diskusiją sukėlė uždavęs vienintelį klausimą: „Gal žinote, ar jau baudžia?“.

Vyras atkreipė dėmesį, kad atsirado sektorinius greičio matuoklius žymintys kelio ženklai, todėl ir nusprendė viską išsiaiškinti. Kitiems kilo klausimų, ar šie greičio matuokliai fiksuoti tik šį pažeidimą?

BIC

„Girdėjau, kad bus gaudomi ir neleistiną telefonus naudojantys vairuotojai. Kas toliau?“ – ironiškai klausė kitas „Facebook“ vartotojas Tomas.

Pasidomėjome esama situacija ir pasistengė atsakyti į visus vairuotojams kylančius klausimus.

Į klausimus atsakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis bei Intelektinių transporto sistemų skyriaus vedėjas Laurynas Ivinskis.

Pokyčiai jau netrukus

Pašnekovai patvirtino, kad jau yra sužymėti visi sektoriniai greičio matuokliai. Tad vairuotojus naujovės pasitiks visiškai netrukus. Tiesa, apie tai jie bus įspėti prieš kelias dienas.

„Planuojama, kad visos sistemos pradės veikti birželio mėnesį. Ar tai bus birželio 1-ąją? Abejoju, bet galiu užtikrinti, kad būtent birželį pažeidimai bus ne tik fiksuojami, tačiau už juos skiriamos atitinkamos nuobaudos. Šiuo metu dar vyksta paskutiniai paruošiamieji darbai“, – pabrėžė L. Ivinskis.

Savo ruožtu V. Pumputis pridūrė, kad nors sistema dar neveikia 100 proc., tačiau jau dabar galima matyti teigiamus pokyčius: „Važiuojant keliu, kur pažymėtas sektorinis greičio radaras vairuotojai išties pakeičia važiavimo greitį. Ir tas yra daugiau nei akivaizdu. Greitis krenta sparčiai, tad sistema, galima sakyti, jau duoda naudos, net ir nepradėjusi veikti visu pajėgumu.“

Anot Saugaus eismo skyriaus vedėjo, šios naujovės pamažu leis mažinti greičio mėgėjams taikomą toleranciją: „Žinoma, iš pradžių bus baudžiami tie, kurie padarė šiurkščius pažeidimus, bet vėliau ta tolerancijos kartelė bus leidžiama vis žemyn ir žemyn. Daug kas priklausys nuo policijos atstovų galimybių apdoroti milžiniškus duomenų srautus. Tam jau yra ruošiamasi, svarstoma automatizuoti baudų skyrimą.

Iš kitos pusės, noriu pasakyti, kad sektoriniai greičio matuokliai yra įrengti ten, kur įvyksta daugiausia avarijų. Niekas neturi tikslo pasipinigauti ar „surinkti“ lėšų. Pirmas tikslas – sumažinti avaringumo rodiklius. Tuose ruožuose privalu važiuoti lėčiau. Tikime, kad tai suveiks.“

Fiksuos įvairius pažeidimus

Pašnekovų paprašėme patikslinti, kokie konkrečiai (be greičio viršijimo – aut. past.) pažeidimai bus fiksuojami tam tikrose Lietuvos kelių atkarpose.

„Savaime suprantama, pirminis tikslas – fiksuoti vidutinį transporto priemonės greitį. Tuo pačiu, priklausomai nuo įrangos, bus tikrinama, ar automobilis yra draustas, ar turi techninę apžiūrą, ar nėra paieškomas kitose valstybėse. Tokie būtų esminiai niuansai“, – pabrėžė V. Pumputis.

Jo kolega, L. Ivinskis, taip pat atkreipė dėmesį į sunkiasvores transporto priemones: „Be minėtų patikrinimo niuansų visoms transporto priemonėms, dar pridurčiau sunkiasvores transporto priemones. Turimos sistemos galimybės leis patikrinti, ar šių transporto priemonių vairuotojai sumokėjo kelių mokesčius (įsigijo vinjetes – aut. past.).“

Pasiteiravus apie ateities perspektyvas, L. Ivinskis atkreipė dėmesį į technologinę pažangą. „Taip, sistemos tobulėja sparčiai. Ateityje tikrai galėsime lengvai fiksuoti tokius pažeidimus, kaip vairuojant naudojamas mobilusis telefonas.

Šiame etape apie tai dar nekalbame, bet tai yra labai netolimos ateities klausimas“, – pokalbį užbaigė Intelektinių transporto sistemų skyriaus vedėjas.

Primename, kad iš pradžių Lietuvoje vidutinis greitis bus matuojamas 25 sektoriuose. Vėliau šis skaičius sparčiai didės. Daugumos atkarpų ilgis svyruos nuo 4 iki 7 kilometrų.

AIK

H2Auto plovykla

EXPO

Labirintų parkas

Mano namukas

Dattoo tattoo

PIC

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.