-0.8 C
Panevėžys
Šeštadienis, 20 balandžio, 2024

Pirmasis „Mazda“ elektromobilis MX-30: atpažįstamas, bet kitoks

Automobilių parodoje „Tokyo Motor Show“ pristatytas pirmasis „Mazda“ elektromobilis „Mazda MX-30“ išsiskiria iš kitų koncerno modelių, tačiau yra toks pats malonus vairuoti.

MX-30 išvaizda išduoda „Mazda“ giminę, tačiau jo kėbulas išsiskiria neįprastomis linijomis bei skirtingų spalvų zonomis, tarsi padalijusiomis automobilį į tris horizontalius tūrius. Galinės durys atsidaro priešinga judėjimui kryptimi, vidurinių statramsčių nėra išvis, todėl į saloną patogu įlipti ir jo vidinė erdvė atrodo neįprastai.

Siekiant išlaikyti vairavimo malonumą, labai svarbus svoris, todėl MX-30 įtaisyta kompaktiška baterija, su kuria galima nuvažiuoti 200 km

Automobilis su baterija, ne baterija su ratais

Pasakodamas apie modelį „Mazda MX-30“, kuris Europos automobilių salonus pasieks antroje 2020 m. pusėje, „Mazda Motor Europe“ prezidentas ir generalinis direktorius Yasuhiro Aoyama sakė:

„Kurdami mūsų pirmąjį elektrinį automobilį, įmonės dizaineriai ir inžinieriai nusistatė labai aiškius tikslus – šio automobilio dizainas turi būti išskirtinis. Be to, automobilį turi būti smagu vairuoti, taigi, būtina užtikrinti visiems „Mazda“ automobiliams būdingą vairavimo malonumą, ir, svarbiausia, prisidėti mažinant taršą pasaulyje.“

Pasak jo, tikėtina, kad MX-30 bus antrasis automobilis šeimoje, todėl jo nuvažiuojamas atstumas atitiks kasdienius poreikius, o vairavimo malonumas – juos viršys.

„Nemažai žurnalistų, išbandžiusių naująjį modelį, pripažino, kad tai yra vienas iš nedaugelio elektrinių automobilių, pasižyminčių įprastiems automobiliams būdingomis savybėmis. Vairavimo malonumas yra esminė visų automobilių „Mazda“ ypatybė, taigi jį patirsite ir su mūsų elektriniu modeliu“, – pažymėjo Y.Aoyama.

Dėmesys vairuotojui

Kaip ir kituose koncerno modeliuose, „Mazda MX-30“ sukurtas naudojant „Skyactiv“ technologijų paketą, šiuo atveju jis vadinamas „e-Skyactiv“.  Tarp kitų „e-Skyactiv“ sprendimų – kėbulo struktūroje įtaisytos baterijos, kurios veikia ir kaip papildomas sutvirtinimo elementas, didinantis kėbulo atsparumą sukimui.

Be to, atsižvelgę į tai, kaip vairuotojai nustato variklio sukimo momentą ir automobilio greitį pagal salone girdimą variklio garsą, automobilių gamintojo „Mazda“ inžinieriai modelyje „Mazda MX-30“ įtaisė elektroninę garso sistemą, imituojančią vidaus degimo variklio skleidžiamą garsą. Kadangi garsas kinta, priklausomai nuo elektros variklio apkrovimo ir traukos parametrų, sistema padeda tiksliau koreguoti važiavimo greitį ir užtikrinti stabilumą. Tam tikslui tarnauja ir specialiai elektromobiliui pritaikyta unikali „G-Vectoring Control“ (GVC) sistema, prieš posūkį šiek tiek pristabdanti automobilį taip, kad daugiau svorio tektų varantiesiems ratams.

Išskirtinis „Kodo“ dizainas

Kurdami modelio „Mazda MX-30“ išorės ir salono dizainą, kaip ir projektuodami kitus savus automobilius, „Mazda“ dizaineriai vadovavosi principu „mažiau yra geriau“.

Visos salono apdailos detalės nepriekaištingai dera tarpusavyje – nuo A statramsčio iki salono gale esančių apdailos elementų ir derančios lubų apdailos spalvos. Galinės unikalaus dizaino durys kuria išskirtinį ir elegantišką modelio „Mazda MX-30“ kėbulo siluetą.

Salono apdailai panaudotos ekologiškos medžiagos, it ore pakibusios centrinės konsolės apdailai taip pat naudojama ekologiška kamštinė medžiaga.

Durelių apdailai sukurta medžiaga, pagaminta iš perdirbto polietileno tereftalato (PET), o kai kurie sėdynių užvalkalų variantai yra pasiūti iš „Mazda“ sukurtos „Black Denim“ medžiagos, kurios beveik 20 % sudaro perdirbta tekstilė.

Kas slypi už modelio pavadinimo?

Trumpinį MX automobilių gamintojas „Mazda“ vartojo keletui savo produktų, kurie buvo suprojektuoti mesti iššūkį to meto automobilių pramonėje įsigalėjusioms nuostatoms, pavyzdžiui, legendiniam rodsteriui MX-5, kurį „Mazda“ į rinką išleido tuomet, kai kiti gamintojai vengė šio kėbulo tipo automobilių.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Nissan“ pristatė naująjį „Qashqai“

confident-noyce

„Audi Q6 e-tron“ platformos inovacijos: išradingas paprastumas, 800 voltų spartusis įkrovimas ir išmanusis temperatūros valdymas

confident-noyce

Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį: būtų pradėta nuo įspėjimo

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau