Per tris šių metų ketvirčius Klaipėdos uoste krova mažėjo 11 proc.

AutoriusELTAFotoSM

Per tris šių metų ketvirčius Klaipėdos uoste krauta 24,1 mln. tonų krovinių. Tai yra 11 proc. mažiau nei 2022 m. sausį–rugsėjį, kai krova siekė 27,1 mln. tonų.

„Klaipėdos uosto krovos rezultatai išlieka stipriausi tarp artimųjų konkurentų, viena iš priežasčių – itin diversifikuota mūsų uosto krova. Mažėjant vienų krovinių, juos bendroje statistikoje atsveria kitų augimas. (…)“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Kaip informuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, sumažėjusią krovą, palyginus su praėjusių metų trimis ketvirčiais, iš esmės lemia dėl sankcijų 2022 m. vasarį sustabdyta baltarusiškų trąšų krova. Atmetus 1,9 mln. tonų šiemet mažiau krautų trąšų kiekio, Klaipėdos uosto 2023 m. trijų ketvirčių krovos praradimai siektų 4 proc. arba 1,1 mln. tonų krovinių. Dėl žymaus eksportui skirto trąšų krovinio praradimo, importo ir eksporto krovinių srautas uoste susilygino ir sudaro po 50 proc.

2023 m. sausį–rugsėjį konteinerių krauta 4 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, tačiau laivais gabenamų tuščių konteinerių skaičius išlieka gan didelis. Skaičiuojant krovinius konteineriuose tonomis, fiksuojamas 11 proc. arba 0,9 mln. tonų mažėjimas.

Vis dėlto, palyginus krovinių konteineriuose krovą su kitais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, Klaipėdoje jų prieaugis, skaičiuojant TEU, per tris šių metų ketvirčius buvo didžiausias – 33,3 tūkst. TEU arba 4 proc. daugiau nei praėjusiais metais.

Skelbiama, kad keltais gabenamų transporto priemonių (ro-ro) mažėjo 0,4 mln. tonų (9 proc.), naftos produktų 0,2 mln. tonų (6 proc.), metalo laužo 0,2 mln. tonų (17 proc.), geležies ir plieno gaminių, metalo konstrukcijų krova 0,1 mln. tonų (28 proc.).

Daugiausiai šių metų sausį–rugsėjį augo grūdų krova. Jų krauta 0,8 mln. tonų arba 37 proc. daugiau nei 2022 metų sausio–rugsėjo mėnesiais. Suskystintųjų gamtinių dujų krova buvo didesnė 0,3 mln. tonų (17 proc.). Taip pat daugiau krauta ir statybinių medžiagų, medienos, šaldytos produkcijos.

10 proc. augo keleivių skaičius keltuose ir kruiziniuose laivuose – jų per šių metų tris ketvirčius plaukė 304 tūkstančiai.

Bendra rytinės Baltijos jūros pakrantės uostų krova per tris šių metų ketvirčius sumažėjo 1 proc. arba 3,3 mln. tonų, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2022 m. Klaipėdos uostas, žvelgiant į 2023 m. sausio–rugsėjo mėn. krovos statistiką ir palyginus ją su aplinkiniais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, išlieka įsitvirtinęs 4-oje vietoje.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Klaipėdos uostas šiemet perkrovė beveik 20 mln. tonų krovinių

confident-noyce

Klaipėdos uosto krova šiemet 8 proc. didesnė nei pernai tuo pačiu metu

confident-noyce

Klaipėdos skystųjų energijos produktų terminale – rekordinė benzino krova

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau