Per keturis mėnesius pacientų pavežėjimo paslauga Lietuvoje suteikta daugiau nei 23 tūkst. kartų, tačiau dalis organizacijų ją kritikuoja dėl iškylančių nesklandumų.
„(Iki spalio 30 dienos – BNS) karštoji linija 1808 sulaukė 39 067 skambučių, o visoje Lietuvoje pacientų pavėžėjimo paslauga suteikta 23 743 kartus“, – komentare rašė Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) atstovė Julijanas Gališanskis.
Ši paslauga pradėta teikti nuo liepos mėnesio po bandomojo projekto, vykdyto pernai. Jo metu pacientų pavežėjimo paslauga suteikta beveik 16 tūkst. kartų.
Vis tik Lietuvos neįgaliųjų draugijos pirmininkas Ignas Mačiukas pavežėjimo paslaugą kritikuoja.
„Kad ir yra, bet stringa šita paslauga. Trūksta transporto priemonių“, – BNS šią savaitę sakė jis.
Tuo metu Vilniaus miesto pagyvenusių žmonių asociacijos pirmininkas Remigijus Samuilevičius tvirtino, kad paslaugą užsakyti reikia gana anksti – prieš dvi ar tris savaites – todėl kyla problemų.
„Reikia labai gerai žinoti, kada reikia konkrečiai – kurią valandą, kurią dieną, truputį problema yra šitoje vietoje“, – BNS šią savaitę teigė asociacijos pirmininkas.
Pavežėjimo paslauga skirta gyventojams, kuriems nustatytas 55 proc. ar mažesnis darbingumo lygis, neįgalumo arba specialiųjų poreikių lygis, taip pat asmenims, kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų.
Ji skirta ir 75 metų bei vyresniems asmenims, kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų ir kuriems pavėžėjimo paslauga yra reikalinga dėl sveikatos būklės.
Pavėžėjimas skirstomas į dvi rūšis: nespecializuotą ir specializuotą.
Pastarojo pavėžėjimo metu dalyvauja medicininį išsilavinimą turintis asmuo, paslauga teikiama greitosios medicinos pagalbos automobiliu, jos metu stebima paciento būklė. Nespecializuoto pavėžėjimo metu medikas pacientų nelydi.
Paslaugą galima užsisakyti paskambinus į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808.