Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) išleido naują informacinį leidinį „Aš tik noriu paklausti, arba kas dažniausiai rūpi pacientams”. Jame suprantamai ir aiškiai supažindinama su Lietuvos sveikatos priežiūros sistema, medicinos paslaugomis, galimybėmis, kurias piliečiams užtikrina privalomasis sveikatos draudimas (PSD).
Lietuvos gyventojų domėjimasis sveikata, jos priežiūros naujovėmis bei paslaugomis nuolat didėja. Tą liudija ir ligonių kasas pasiekiantis piliečių užklausų srautas, kasmet pasiekiantis beveik pusės milijono ribą. Pasak specialistų, daugelis vis dar nežino, kas, kur ir kada gali padėti susirgus, ką garantuoja PSD, kokiomis iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo apmokamomis paslaugomis gali pasinaudoti kiekvienas apdraustasis.
„Žinome, ko mūsų dažniausiai klausia, girdime gyventojų rūpesčius, todėl esame įsitikinę, kad šis leidinys padės daugeliui rasti atsakymus į savo klausimus, – sako VLK direktorius Gintaras Kacevičius – Kuo daugiau būsime informuoti apie sveikatos apsaugą, teises ir pareigas, tuo geriau galėsime pasirūpinti savo bei artimųjų sveikata“.
Naujajame leidinyje pateikiami atsakymai į dažniausiai pacientų užduodamus klausimus. Čia skelbiama informacija apie pirminę ambulatorinę asmens sveikatos priežiūrą – šeimos gydytojo pasirinkimą, jo veiklos galimybes, namuose teikiamas medicinos paslaugas, skiepus, kompensuojamuosius vaistus.
Leidinio skaitytojai taip pat galės sužinoti, kaip patenkama pas gydytojus specialistus, kam skiriami brangieji tyrimai, kada, sutrikus sveikatai, būtina gydytis ligoninėje, kokios reabilitacijos galimybės, ką PSD garantuoja keliaujantiems į Europos šalis bei daugybę kitų naudingų dalykų.