Pasaulis mini širdies dieną: suklusti turi ir jauni

Pasaulis mini širdies dieną: suklusti turi ir jauni

Gydytojų  teigimu, Lietuvoje kasmet nuo širdies ligų miršta apie 25 000 žmonių. Atrodo, kad toks likimas dažniausiai gresia senyvo amžiaus žmonėms, tačiau nuo širdies sveikatos sutrikimų, tokių, kaip Aterosklerozė, kenčia net 50 proc. 20-40 metų amžiaus lietuvių. Minint pasaulinę širdies dieną, aiškinamės, kas gali padėti užtikrinti sveiką gyvenimo būdą jaunam, šiuolaikiškam, bet nuolat skubančiam šiandienos žmogui ir taip užkirsti kelią širdies ligoms.

Anot Dalios Simanavičienės, šeimos klinikos „Sveikatos ratas“ direktorės, labiausiai mūsų širdžiai kenkia tokie dalykai, kaip antsvoris, fizinio aktyvumo stoka ar rūkymas. Su šiomis problemomis dažnai susiduria jauni žmonės, kurie dažnai nesusimąsto apie jiems gresiančias širdies ligas. Tačiau jiems patogiais įrankiais rūpintis savo sveikata labiau gali tapti tam skirtos mobiliosios programėlės.

„Vis daugiau aktyvių ir laiką taupančių žmonių naudoja įvairias išmaniojo telefono programėlės, skirtas sveikatai palaikyti. Programėlių kūrėjai ir technologijų gamintojai jų siūlo šimtus, todėl žmonės, kurie pasiryžta keisti gyvenimo būdą, turi galimybę išsirinkti sau tinkamiausią. Programėlės ypač tinka jaunesnio amžiaus žmonėms, kurie išmanųjį telefoną retai kada palieka namuose“, – teigė Audrius Granickas, „Samsung“ produktų žinovas.

BIC

Fizinė veikla ir tinkama mityba

Anot gydytojos D. Simanavičienės, fizinė veikla būtina, norint turėti sveiką širdį. „Geriausi širdžiai yra per daug nevarginantys fiziniai pratimai, pagerinantys aprūpinimą deguonimi, stiprinantys širdies raumenį, plaučius, gerinantys kraujotaką“, – paaiškino specialistė. Be abejo, čia svarbi ir tinkama mityba: produktų įvairovė, pakankamas kiekis vitaminų, mineralų, skaidulų. Svarbu žinoti suvartojamų kalorijų kiekį ir sudeginti tiek kalorijų, kiek suvartojame.  Sekti visa tai kartais atrodo pernelyg sudėtinga, todėl tam puikiai pasitarnauja specialios mobiliosios aplikacijos.

3
Visame pasaulyje populiari aplikacija – „Endomondo“. Nustačius asmens fizinio pasirengimo lygį, programėlė seks jį treniruočių metu ir motyvuos tobulėti, lyginant jo pasiekimus ir draugų rezultatus socialiniuose tinkluose.

Tarp plačiausiai naudojamų programėlių galima paminėti „Samsung“ išmaniesiems telefonams ar laikrodžiams skirtą „S Health“. Tai visapusiška programėlė, tarsi asmeninis treneris, stebinti žmogaus fizinį aktyvumą, matuojanti širdies pulsą, patarianti mitybos klausimais, sekanti kiek kavos ir vandens žmogus išgėrė bei primenanti apie reikalingą poilsį.

Dar viena visame pasaulyje populiari aplikacija – „Endomondo“. Nustačius asmens fizinio pasirengimo lygį, programėlė seks jį treniruočių metu ir motyvuos tobulėti, lyginant jo pasiekimus ir draugų rezultatus socialiniuose tinkluose.

Žalingų įpročių atsisakymas

Žalingi įpročiai, tokie, kaip rūkymas ar piknaudžiavimas alkoholiniais gėrimais – dar vienas peilis į žmogaus širdį. D. Simanavičienės teigimu, rūkymas siaurina kraujagysles, skatina aterosklerotinių plokštelių susidarymą, o tai apsunkina širdies darbą bei organizmo aprūpinimą deguonimi.

Nors užkietėjusiems rūkaliams atsisakyti šio įpročio nelengva, vis dėlto pasiryžusiems rekomenduojama paieškoti specialių programėlių „Google Play“ parduotuvėje. Viena populiariausių, „Smoke Free“, veikia principu, jog mesti rūkyti žmonėms lengviau, kai šie gali sekti progresą: aplikacija žymi, kiek laiko žmogus nerūko, kiek pinigų sutaupė ir kaip gerėja jo sveikata.

Kita programėlė – „Quit Smoking: Cessation Nation“ veikia panašiai, tačiau papildomai siūlo ir įvairius žaidimus minčių nukreipimui, kai noras rūkyti tampa labai stiprus. Aplikacija taip pat buria metusių ir norinčių mesti rūkyti bendruomenę, todėl ja naudojantis galima greitai susirasti bendraminčių, pasidalinti patirtimi ir patarimais. Panašiai veikiančių programėlių galima rasti ir norintiems mažinti išgeriamo alkoholio kiekį.

Kokybiškas miegas 

Kad sveikas gyvenimo būdas apima sportą, tinkamą mitybą ir žalingų įpročių neturėjimą, eskaluojama daug, tačiau, ypač jaunų žmonių tarpe, dažnai pamirštama, koks svarbus mūsų sveikatai yra miegas. Įvairios studijos ir tyrimai parodė, jog egzistuoja labai stiprus ryšys tarp miego trūkumo ir išaugusio cholesterolio kiekio ar per aukšto spaudimo, kas skatina tolimesnį širdies ligų progresą.

Tiems, kam nepavyksta reguliariai ilsėtis ir kenčia nuo miego trūkumo, į savo išmanųjį galima pasiūlyti atsisiųsti „SleepBot“. Ši aplikacija turi, išmanųjį žadintuvą,  taip pat seka jūsų laiką, skirtą miegui bei aktyviai veiklai, pateikia išsamias analizes ir primena, kada turite eiti miegoti.

AIK

Labirintų parkas

Panevėžio gimtadienis

Mano namukas

Biuro verslas

PIC

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.