-7 C
Panevėžys
Trečiadienis, 2 gruodžio, 2020

Pasaulinę diabeto dieną – specialistės patarimai apie cukrų: kiek vartoti, kad būtų saugu?

AutoriusJPFotoFREEPIK.COM

Kuo daugiau cukraus – tuo saldesnis gyvenimas? Su šiuo teiginiu sutinka tikrai ne visi: spintelių lentynose vis dažniau cukrus pakeičiamas natūraliais maisto priedais, o pyragams skaninti renkamės džiovintus vaisius. Vis dėlto pabėgti nuo cukraus, atrodo, neįmanoma – daugybėje iš pirmo žvilgsnio nesaldžių produktų galima rasti gausybę cukraus.

Pasaulio sveikatos organizacija jau ne vienus metus ragina mažinti suvartojamą pridėtinio cukraus kiekį, tačiau tai nereiškia, kad reikia visiškai atsisakyti saldumynų.

Lapkričio 14-ąją minint Pasaulinę diabeto dieną, dietistė Živilė Dumbraitė dalijasi įžvalgomis apie cukrų turinčius produktus ir pateikia naudingų patarimų, kaip atskirti „gerą“ cukrų nuo „blogojo“. Mitybos specialistė taip pat atskleidė, kaip rinktis maisto produktus, kad šie nepakenktų sveikatai.

Saugus pridėtinio cukraus kiekis – iki 25 gramų per parą

Dietistės teigimu, nors didelis cukraus vartojimas yra tik vienas iš begalės veiksnių, galinčių nulemti cukrinį diabetą, tam, kad išsaugotume sveiką kūną, patariama laikytis Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijų.

„Įvairiuose maisto produktuose pridėtinio cukraus turėtų būti iki 5 gramų 100 gramų produkto. Pieno produktams taikoma išimtis, nes juose yra natūralaus cukraus – laktozės, tad normalus cukrų kiekis 100 gramų gali būti ir iki 16 gramų. PSO gairės nustato, jog suaugusiam žmogui reikėtų suvartoti ne daugiau nei 25 gramus pridėtinio cukraus per parą“, – teigia Ž. Dumbraitė.

Tačiau nepamirškite – ne visas cukrus yra blogas. Gaminių, turinčių pridėtinio cukraus, – nors vežimu vežk, bet yra ir daugybė tokių maisto produktų, kuriuose sveikatai žalingas cukrus pakeičiamas natūraliu cukrumi, jo galima rasti, pavyzdžiui, jogurtuose ar džiovintuose vaisiuose. Tokių cukrų bijoti nereikia – jie netgi naudingi mūsų sveikatai.

„Natūralūs cukrūs reikalingi mūsų organizmui. Tai vienas iš svarbiausių energijos šaltinių. Kai kurioms organizmo funkcijoms atlikti, ypač smegenų, reikalinga energija būtent iš angliavandenių, o šiuos dažniausiai įsisaviname iš produktų, turinčių natūralių cukrų. Todėl verta nepamiršti valgyti  vaisių, kurių platų pasirinkimą parduotuvėse galima rasti ištisus metus“, – teigia dietistė.

Kaip išsirinkti sveiką produktą?

Cukraus gali būti ne tik saldžiuose maisto gaminiuose – juo gardinama duona, jogurtai, net sūrūs padažai, todėl verta atkreipti dėmesį į produkto sudėtį ir išmokti ją teisingai perskaityti. Pasak Ž. Dumbraitės, svarbiausia – kuo mažiau ingredientų produkte: „Visiems sakau, kad geriausias maistas yra be etikečių. Kuo mažiau sudedamųjų dalių – tuo geriau“.

Ž. Dumbraitė pataria atkreipti dėmesį į produkto etiketę ir pasižiūrėti, kas ten rašoma – rinkdamiesi, ar pirkti gaminį, atsižvelkite į pirmiausia užrašytas sudėtinės dalis, jos yra svarbiausios.

„Pirmi trys ingredientai sudaro didžiąją dalį maisto produkto, tad jei ten matote cukrų, sirupą ar kitokios formos saldiklį – tokį produktą vertėtų rinktis kuo rečiau. Atkreipkite dėmesį ir į bendrą cukraus kiekį maistinės vertės deklaracijoje, bet nepamirškite, jog pieno arba tokie produktai, kurių sudėtyje yra vaisių, greičiausiai turės didesnį natūralių cukrų kiekį“, – sako Ž. Dumbraitė.

Lietuviai produktus renkasi sąmoningiau

Pastaruoju metu vis daugiau vartotojų kreipia dėmesį į subalansuotą mitybą ir renkasi sveikatai palankesnius produktus, atidžiau skaito etiketes ir atkreipia dėmesį į sudėtį.

Vaidos Budrienės, „Iki“ komunikacijos vadovės, teigimu, lietuvių poreikiai sparčiai keičiasi, tad parduotuvių lentynose atsiranda vis daugiau sveikų produktų.

„Vartotojai sąmoningai domisi sveikatai palankesniais pasirinkimais ir ieško produktų su mažiau cukrų. Kad atitiktume kiekvieno vartotojo poreikius, mūsų prekybos tinklas taip pat pasiūlė konditerijos gaminių su mažiau cukraus ir be gliuteno liniją. Taip pat mūsų komanda kruopščiai atrenka ir kitų gamintojų asortimentą, kad kiekvienas parduotuvėje rastų subalansuotą aukščiausios kokybės produktą“, – sako V. Budrienė.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kodėl čiabata vadinama šlepete ir kaip gimsta duonos su serbentais receptai?

confident-noyce

Mėgstate rabarbarus? Štai įdomūs faktai apie juos

confident-noyce

Vilniuje per karantiną vienišiems senjorams savanoriai pristatys maisto

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau