Panevėžio regiono įmonėms – pagalba diegiant kūrybinius ir skaitmeninius sprendimus

AutoriusjpFotofreepik.com

Šiuolaikiškų produktų pakuočių kūrimas, inovatyvių rinkodaros priemonių pritaikymas, investicijos į elektroninės prekybos plėtojimą – tai žingsniai, kurių ryžtasi imtis vis daugiau Lietuvos įmonių, norinčių paspartinti savo augimą. Apie tai, kokios pagalbos šiems sprendimams įgyvendinti gali sulaukti įmonės, Panevėžio plėtros agentūros kartu su Lietuvos inovacijų centru organizuotame seminare diskutavo inovacijų ekspertai ir verslo atstovai.

Elektroninė prekyba – gamybos įmonių ateitis?

Lietuvos inovacijų centro projektų vadovo Tautvydo Pipiro teigimu, jau kurį laiką e-komercijos sprendimų poreikis gamybos įmonėms augo, o pasaulinė COVID-19 pandemija šiuos poreikius tik sustiprino.

Elektroninė prekyba atveria kelią didesniems ir pelningesniems pardavimams, sukuria potencialą pasiekti didesnį įmonės išteklių naudojimo efektyvumą, o geresnė vartotojų patirtis didina lojalumą. Apdirbamosios pramonės įmonės Lietuvoje, įsidiegusios e-prekybos sprendimus, skaičiumi neatsilieka nuo Europos vidurkio, tačiau jų e-komercijos sprendimai nėra išnaudojami efektyviai. Siekiant sėkmingai skaitmenizuoti projektus, svarbu dėmesį sutelkti į tas sritis, kurios turės didžiausią poveikį įgyvendinant skaitmeninius sprendimus, fokusuotis į skirtingų vartotojų grupių problemas, nusistatyti aiškius tikslus.

Pagalbos verslui priemonės

Artimiausiu metu įmonėms, norinčioms taikyti kūrybinius ir skaitmeninius sprendimus versle, bus suteikiama galimybė pasinaudoti dvejomis paramos priemonėmis: „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ ir „E-komercijos modelis COVID-19“.

Priemonės „Kūrybiniai čekiai COVID 19“ tikslas – skatinti įmones investuoti į jų gaminių dizainą. Bendras numatytas šios priemonės finansavimo fondas yra 7 mln. eurų. Planuojama, kad paraišką šiai paramai gauti galės teikti daugiau nei vienerius metus veikiantys smulkaus ir vidutinio verslo subjektai, kurių pagamintos produkcijos pajamos siekia daugiau nei 50 000 eurų. Finansavimą bus galima gauti originalių produktų sprendimų (netechnologinių inovacijų) sukūrimui ir diegimui: naujam gaminio ar paslaugos dizainui, naujų elektroninės rinkodaros metodų įgyvendinimui, siekiant padidinti produkcijos, paslaugų patrauklumą ar plėtoti verslą naujose rinkose.

Antroji verslui siūloma paramos priemonė „E-komercijos modelis COVID-19“ turėtų suteikti galimybę įmonėms diegti e-komercijos modelius. Tarp galimų skaitmeninių sprendimų – klientų savitarna elektroninėse produktų ir paslaugų prekybos platformose, išteklių valdymo sistemos integravimas į tokias platformas ir kt. Planuojama, kad paraiškas pasinaudoti parama taip pat galės teikti daugiau nei vienerius metus veikiantys smulkaus ir vidutinio verslo subjektai, kurių pagamintos produkcijos pajamos siekia daugiau nei 50 000 eurų. Šiai priemonei numatytų investicijų dydis turėtų siekti 40 mln. eurų.

Lietuvos inovacijų centro Inovacijų paramos paslaugų departamento vadovo Artūro Jakubavičiaus teigimu, kiekvienai įmonei svarbu įsivertinti, ar ši parama jai tikrai yra reikalinga.

„Galima susikurti ir dizainus, ir reklamas, tačiau svarbu įsivertinti, ar tai iš tiesų padės jūsų verslui augti. Taip pat svarbu įsitikinti, kad priemonės tikrai yra skirtos jums – galbūt jūs netinkate pagal apyvartą, trukmę, galbūt jau ir taip turite didelių įsipareigojimų ir pan. Jeigu viskas tinka, tuomet tikrai galima pradėti rengti juodraštį. Paraiškos bus santykinai paprastos, jeigu žinosite, ko norite“, – sako A. Jakubavičius.

Parama leido išbandyti dešimtis produktų pakuočių dizainų

Tarp panašiomis paramos priemonėmis jau pasinaudojusių verslų – Pasvalio rajone įsikūrusi įmonė „Ustukių malūnas“. Siekdama didinti produkcijos paklausą, įmonė pasitelkė priemonę „Dizainas LT“ naujiems, unikaliems produktų pakuočių dizainams sukurti. Gauta parama leido įmonei išsibandyti skirtingas produktų pakuotes ir jų dizainus, sukurti produktų reklamas.

Įmonės projektų vadovas Kipras Uždavinys šį procesą įvardija kaip vieną sėkmingiausių įmonės projektų. Jo teigimu, inovatyvia save laikančiai įmonei naujų produktų sukūrimas – tik pats pirmasis žingsnis. Po jo eina dizainas, pakuotės, reklama ir visi kiti brangūs, bet, norint paleisti produktą į rinką, reikalingi veiksmai. Rinkodara ir dizainas daug lemia, todėl generinės pakuotės ne visada padeda atsakyti į klausimą, ar produktas gali būti sėkmingas.

„Ši priemonė mums labai padėjo, nes daba galime pasiūlyti rinkai daugybę pilnai paruoštų, gražiai apipavidalintų produktų. Sukūrėme dešimtis naujų produktų pakuočių dizainų. Rekomenduoju nepraleisti progos pasinaudoti šia verslui siūloma parama, tikrai verta. Tik svarbu, kad įmonės iš anksto nusimatytų, kaip išnaudos gautą paramą, ką toliau su ja darys, ar rezultato nepadės į lentyną“, – patirtimi dalijosi K. Uždavinys.

Renginys „Kūrybiniai ir skaitmeniniai sprendimai versle: investicijų pritraukimo galimybės“ organizuotas įgyvendinant Panevėžio miesto savivaldybės finansuojamą projektą „Atrasti Panevėžį: verslo aplinkos potencialas“.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

G. Skaistė: iš milijardinio ekonomikos gaivinimo plano šiemet – 149 mln. eurų

confident-noyce

Panevėžys vis labiau traukia grįžtančius į Lietuvą – imigruojančiųjų į miestą padaugėjo 87 proc.

confident-noyce

Migrantų antplūdį patiriančiai Lietuvai ES pasiruošusi skirti papildomų lėšų

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau