2.5 C
Panevėžys
Penktadienis, 19 balandžio, 2024

Panevėžio rajone dirbantiems kelininkams žiema jau pateikė siurprizų

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖFotoBRONIUS JABLONSKAS, BENDROVĖS
Panevėžio rajone dirbantiems kelininkams žiema jau pateikė siurprizų.

Bendrovė „Kelių priežiūra“ žiemos metu didžiausią dėmesį sutelkia prevencijai: nepertraukiamai stebima Lietuvos meteorologinė prognozė bei kelių dangos būklė, o technika parengta bet kada išvažiuoti į kelius.

Darbo turės

Tai savaitraščiui „Tėvynė“ patvirtino bendrovės „Kelių priežiūra“ Panevėžio tarnybos vadovas Saulius Beržis.

„Panevėžio rajone yra kelių kategorijų keliai: magistraliniai, krašto, rajono, žvyrkeliai. Prasidėjus snygiui, pirmiausia pasirūpiname magistraliniais, o po to krašto ir rajoniniais kelias. Kol kas valyti žvyrkelių nereikėjo. Pakako jų dangą suvoluoti. Jau ne kartą magistraliniai keliai buvo barstyti, nors sniegas pasirodė neseniai. Šiais metais darbo turėsime – nusimato gera žiema“, – aiškino S. Beržis.

Pasak Panevėžio tarnybos vadovo, žiemai pasiruošta.

„Turime pakankamai transporto priemonių, kurios bet kada pasiruošusios tvarkyti užsnigtus kelius. Tarnyba turi septynis barstytuvus, penkis autogreiderius, keturis traktorius ir vieną specialią mašiną su plūgu sniegui stumdyti. Be to, sandėliuose yra per tūkstantį tonų druskos ir panašiai tiek pat druskos bei smėlio mišinio“, – informavo S. Beržis ir teigė, kad kol nėra didelių šalčių, kelius barsto tik druska, bet jeigu temperatūra pažemės, bus daugiau kaip 10 laipsnių šalčio, kelius barstys mišiniu.

Prižiūri ir gyvenviečių gatves

Pasiteiravus, kas prižiūri Panevėžio rajono didesnių gyvenviečių gatves ir įvažiavimus į jas, Panevėžio tarnybos vadovas sakė, kad jų tarnyba.

„Panevėžio rajono didžiųjų gyvenviečių – Krekenavos, Ramygalos, Naujamiesčio, Raguvos ir kitų – gatves valo ir prižiūri tarnyba. Stumdome sniegą, barstome gatves. Tačiau rajono žvyrkelius ir kitus kelius, vedančius į kaimus, vienkiemius, prižiūri bendrovė „Panevėžio melioracija“. Jie yra sudarę sutartį su Rajono savivaldybe“, – teigė S. Beržis ir tvirtino, jog nuolat stebi oro prognozes, o transportas parengtas žiemos darbams.

„Akivaizdu – darbo turėsime“

Bendrovės „Panevėžio melioracija“ generalinis direktorius Paulius Petkevičius patvirtino, kad yra atsakingi už rajoninių kelių priežiūrą.

„Dar neturėjome vargo, bet nuolat stebime orus. Pagal šios savaitės orų prognozę, akivaizdu – darbo turėsime, nes šiųmetė žiema kitokia nei pernykštė. Prasidės pustymai, o tada teks stumdyti sniegą nuo kelių. Dirbame pagal Panevėžio rajono savivaldybės užsakymus, o atlikus darbus, pagal sutartį įmonei sumokama. „Panevėžio melioracija“ rajono keliams prižiūrėti turi paruoštų 12 transporto priemonių“, – sakė P. Petkevičius.

Pasak bendrovės vadovo, Panevėžio rajono kelius, gavę užsakymą, sutvarko per dieną arba dvi.

„Gauname užsakymų ne tik iš Rajono savivaldybės. Gauname užsakymų ir iš seniūnijų, ir iš žmonių, kad reikia nuvalyti kelią iki vienkiemių. Tačiau dažniau tokius užsakymus atlieka ir ūkininkai, kurie turi traktorius. Panevėžio rajono savivaldybei priklauso apie 1624 km kelių, kuriuos ir prižiūrime“, – aiškino bendrovės direktorius P. Petkevičius.

Panevėžio rajone dirbantiems kelininkams žiema jau pateikė siurprizų.

Medžiagų turi pakankamai

Sustambinus bendrovės „Kelių priežiūra“ kelių tarnybas į 21 padalinį, suvienodinti Kelių tarnybų prižiūrimų kelių atstumai: dabar kiekvienai tarnybai priklauso apie 1000 km ilgio kelių atkarpos. Tai padeda užtikrinti vienodai kokybišką priežiūrą visuose valstybinės reikšmės keliuose ir sklandžiau organizuoti darbus.

Bendrovės „Kelių priežiūra“ atstovo Petro Džervaus tvirtinimu, valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti bendrovė yra apsirūpinusi pakankamu kiekiu priežiūros medžiagų ir jų pritrūkti neturėtų. Šiuo metu 65 sandėliuose yra 69 tūkst. tonų druskos ir per 37 tūkst. tonų smėlio ir druskos mišinio, pastarojo kiekis sandėliuose nuolat pildomas.

Įdiegė informacinę sistemą

Užtikrinti saugias sąlygas keliuose priežiūros specialistams ypač padeda kelių būklės informacinė sistema (KBIS), kurią bendrovė įsidiegė dar 2018 metais. Nustatyti kelio būklei naudojamos pačios naujausios technologijos, KBIS yra nuolatos tobulinama ir atnaujinama.

„Labai svarbu turėti kuo tikslesnius duomenų šaltinius: skaitmeninę orų prognozę, kelių oro sąlygų stočių duomenis, mūsų atliekamų darbų duomenis, mobilių kelio būklės matuoklių bei automobilių srauto duomenis. Taip pat keičiame turėtus senus mobilius kelio būklės matuoklius naujais“, – teigia atstovas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

M. Skuodis: Lietuvoje yra 25 proc. neasfaltuotų valstybinių kelių, reikia sutvarkyti 1,4 tūkst. km

confident-noyce

Kelininkai tęsia šalies žvyrkelių priežiūros darbus

confident-noyce

G. Nausėda: kartais sunku suprasti, kokiu pagrindu LAKD asfaltuoja vienus kelius anksčiau kitų

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau