-3.4 C
Panevėžys
Penktadienis, 3 vasario, 2023

Panevėžio plėtros agentūra turistams atskleidžią naują Panevėžio veidą

AutoriusJPFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS, LAIMONAS BALIUS

Panevėžio plėtros agentūra „Panevėžys NOW“ nuo balandžio mėnesio įgyvendina projektą „Panevėžio turistinis potencialas: pamatyk, pažink, pasidalink“. Projekto metu yra įgyvendinama keturiolika skirtingų iniciatyvų, kurios įvairiapusiškai skatina Panevėžio kaip patrauklios turistinės vietovės identiteto formavimą ir turizmo paslaugų plėtrą.

Naujas Panevėžio miesto vizualinis identitetas

Viena didžiausių šių metų „Panevėžys NOW“ komandos iniciatyvų – Panevėžio pozicionavimo suformavimas ir miesto vizualinio identiteto sukūrimas. Panevėžiui sparčiai keičiant rūbą, svarbu užtikrinti, kad miesto atsinaujinimas ir stiprybės aiškiai atsispindėtų komunikacijoje nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis. Aukštaitijos sostinė iki šiol neturėjo apibrėžtos vienijančios grandies – bendro vizualinio identiteto, kuris atlieptų miesto kultūrinius, ekonominius, socialinius aplinkos sluoksnius, atsižvelgiant į gyventojų santykius su miestu bei atsikleistų Panevėžio išskirtinumą.

Panevėžio plėtros agentūra, būdama atsakinga už pozityvaus miesto įvaizdžio stiprinimą, gegužės mėnesį paskelbė ieškanti komunikacijos ir rinkodaros ekspertų, padėsiančių išsigryninti miesto pozicionavimą ir sukurti naują miesto mesto vizualinį identitetą – logotipą grafinius elementus, stiliaus knyga, komunikacijos gaires. Viešojo pirkimo būdu buvo atrinkti naujo Panevėžio miesto vizualinio identiteto kūrėjai – agentūra „Critical + Xwhy“. Liepos mėnesį pristatyta vizualinio identiteto ir pozicionavimo sukūrimui skirta internetinė svetainė www.vizijapaneveziui.lt. Joje miesto gyventojai gali sekti informaciją apie kūrimo procesą bei galimybes į jį įsitraukti.

Panevėžio bendruomenė ir kiti suinteresuoti asmenys rugpjūčio mėnesį buvo kviečiami atsakyti į internetinės apklausos klausimus, kuriais siekta įvertinti Panevėžio kultūrinį, ekonominį, socialinį, aplinkos sluoksnius gyventojų akimis bei įgalinti atsižvelgti į gyventojų santykius su miestu, kurie ir formuoja miesto tapatybę. Apklausoje dalyvavo daugiau kaip 450 respondentų.

Paraleliai buvo įgyvendintas kūrybinių dirbtuvių ciklas, kurį sudarė trys viešos virtualios kūrybinės dirbtuvės bei vienos dirbtuvės, skirtos projekto užsakovų darbo grupei. Viešose kūrybinėse dirbtuvėse dalyvavo daugiau kaip 40 Panevėžio įvaizdžiu suinteresuotų miestiečių. Dalyviai siekė išgryninti miesto tapatybę, aptardami kultūrinius, ekonominius, visuomeninius ir aplinkos bruožus bei jungdami praeities, dabarties ir ateities perspektyvas.

„Šiemet vienas prioritetinių mūsų komandos darbų – Panevėžio pozicionavimo suformavimas ir vizualinio identiteto, atliepiančio miesto gyventojų ir bendruomenių lūkesčius bei poreikius sukūrimas. Džiaugiamės, kad miesto gyventojai aktyviai įsitraukė į pirmąjį šio projekto etapą. Tai rodo, kad jiems rūpi Panevėžio įvaizdis ir ateities perspektyvos. Įvykusi apklausa ir kūrybinės dirbtuvės buvo puiki proga diskutuoti ne tik apie galimą miesto įvaizdį, bet ir apie platesnę miesto viziją, kurią, tikimės, padės įgyvendinti kokybiškas vizualinis identitetas“, – teigia „Panevėžys NOW“ direktorė Monika Miniotaitė.

Remiantis pirmojo vizualinio identiteto kūrimo etapo – strateginių dokumentų, kontekstinės analizės, visuomenės įtraukimo sesijų ir apklausos – rezultatais, šiuo metu formuojamas miesto tapatybės naratyvas ir komunikacinė žinutė.

M. Miniotaitė.

„Panevėžys NOW“ ekskursijose – daugiau nei 700 dalyvių

Prasidėjus aktyviam turizmo sezonui „Panevėžys NOW“  miesto svečius ir gyventojus kvietė pažinti Panevėžį. Agentūros organizuotose nemokamose ekskursijose dalyvavo daugiau nei 700 miesto gyventojų ir svečių.

Aktyvaus laisvalaikio mėgėjus agentūra kvietė į pažintinį žygį-ekskursiją „Palei upę“ su šiaurietiškomis lazdomis. Pažinti unikalių patirčių kupiną Panevėžį ekskursijoje „Susipažinkime – Panevėžys“ turėjo galimybę ir ukrainiečiai. Manančius, kad gerai pažįsta miestą „Panevėžys NOW“ kvietė pasitikrinti žinias komandiniame orientavimosi žaidime „(Ne)pažintas Panevėžys“. Dar viena, didelio susidomėjimo sulaukusi ekskursija – „Panevėžio pramonės milžinai“. Patyrinėti industrinį paveldą drauge su „Gatvės gyvos“ siela Albertu Kazlausku atvyko beveik 250 dalyvių. Augantį susidomėjimą ne tik jau istorija tapusiais fabrikais, bet ir vis dar gyvybe pulsuojančiomis miesto įmonėmis rodo ir vienoje seniausių Panevėžio gamyklų vykusios ekskursijos – išskirtine Panevėžio gimtadienio proga duris atvėrusioje darykloje „Kalnapilis“ apsilankė per 250 lankytojų.

Rugsėjį agentūra jau tradiciškai pasitiko ekskursijų ciklu, skirtu paminėti Europos paveldo dienas. Miesto gyventojams ir svečiams buvo pasiūlytos 8 teminės ekskursijos, kuriu metu buvo atvertos įveiklintų paveldo pastatų erdvės, papasakotos jų istorijos ir atskleistos paveldo išsaugojimo subtilybės. Sudarytos galimybės apsilankyti tose erdvėse, kurios įprastai būna neprieinamos lankytojams: J. Miltinio dramos teatro pastato koridoriuose ir užkulisiuose, buvusios pirmosios miesto spaustuvės patalpose, Dailės galerijos saugyklose, restauravimo skyriuje ir kitose patalpose. Visą savaitę vykusias Europos paveldo dienas vainikavo nemokamas renginys „Atiduotuvių peronas“, kuriame gausus būrys entuziastų nacionalinės reikšmės inžineriniame paveldo objekte – Siauruke, dalyvavo daiktų bei tekstilės atnaujinimo dirbtuvėse, drabužių ir daiktų mainytuvėse-atiduotuvėse.

Minint Europos darnaus judumo savaitę agentūra ekskursijos „Pramonės milžinai“ penkių kilometrų ilgio maršrutą pakvietė įveikti dviračiais. Minant po pramonės rajoną atskleistos įdomiausios istorinės detales apie visos Lietuvos istoriją keitusias gamyklas ir fabrikus: nuo cukraus iki autokompresorių, nuo XIX a. iki nūdienos.

Panevėžio plėtros agentūros komanda ieško ir daugiau naujų būdų, kaip sudominti čia atvykstančius turistus. Viena iš šių metų iniciatyvų – pilotinės ekskursijos su vietiniais gyventojais-miesto ambasadoriais.

„Miesto istoriją kuria čia gyvenantys žmonės, vystydami pramoninio turizmo kryptį mieste matome poreikį tikrų ir „išgyventų“ istorijų apie Panevėžį – tam ieškome „grynų“ panevėžiečių, dirbusių vienoje iš senųjų pramonės įmonių ar galinčių papasakoti unikalių, dar negirdėtų pasakojimų apie miestą“, – teigia Panevėžio plėtros agentūros turizmo projektų vadovė Vilanda Reikalienė.

V. Reikalienė.

Buvusių gamyklų pastatai – išskirtinių renginių erdvės 

Panevėžiui populiarėjant kaip pramoninio turizmo miestui į kultūrinį miesto gyvenimą įsitraukia ne tik čia veikiančios pramonės įmonės. Aukštaitijos sostinėje atgyja ir industriniai pastatai, tampantys išskirtinių renginių erdvėmis. Jau antrus metus į unikalią Panevėžio lokaciją – Aukštaitijos siaurojo geležinkelio remonto dirbtuves – sugrįžo elektroninės muzikos naktis „Triukšmas traukinių depe“. Be to, šiemet jau septintąjį kartą buvusios siuvyklos pramoniniame miesto rajone patalpose įvyko muzikos ir meno festivalis „Iškrovos“.

„Matome, kad pramonė ir jos paslaptys, tai, kas vyko ar tebevyksta už uždarų gamyklų durų intriguoja miesto svečius ir pačius gyventojus. Organizuodami įvairias ekskursijas po miestą pramonės tema, pastebėjome, kad jos visada susilaukia itin didelio susidomėjimo. Drauge su renginių organizatoriais turėjome bendrą misiją – apjungti industrinius objektus, kultūrą ir kūrybą. Suvienijome jėgas tam, kad renginių programa būtų dar įvairesnė, o miesto pramonės istorija sudomintų dar daugiau žmonių. Šiemet renginiuose, kuriuose susijungė muzika ir industrinė jėga apsilankė daugiau nei 1000 entuziastų“, – sako V. Reikalienė.

Pažintis su Panevėžiu – žaidžiant

„Norime, kad mūsų miestą atrastų kuo daugiau Lietuvos gyventojų. Žaidimas yra viena formų, kuri sudomina ir įtraukia. Praėjusiais metais pristatėme pirmąjį žaidimą – testą „Pamatyk iš naujo“, šiais metais paruošėme naujienas, kurios kviečia pažvelgti į Panevėžį nauju kampu“, – teigia Panevėžio plėtros agentūros turizmo projektų vadovė Vilanda Reikalienė.

Rudenį „Panevėžys NOW“ pasitiko su kampanija ir šūkiu „Pamatyk, pažink, pasidalink“. Keliautojus iš visos Lietuvos kvietė naujai pažinti miestą, keliauti po sparčiai atsinaujinantį, gyvą, žalią ir kultūros pilną Panevėžį, mėgstamiausias vietas įrėminti specialiame rėmelyje, pasidalinti jomis savo socialiniuose tinkluose ir dalyvauti žaidime.

Mėnesį trukusio žaidimo metu socialiniuose tinkluose pasidalinta daugiau nei 400 nuotraukų, kuriose užfiksuotos atnaujintos miesto erdvės, unikalūs lankytini objektai ar kiti įdomiausi Panevėžio kampai. Spalio pradžioje, atsitiktiniu būdu išrinktas žaidimo laimėtojas, kuriam atiteko pagrindinis prizas – 100 eurų vertės Panevėžio dovanų kortelė. „Panevėžys NOW“  įvertino ir mažųjų panevėžiečių aktyvumą ir pastanga, žaidime sudalyvavusiems Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos penktokų klasei įsteigė specialų prizą – ekskursiją po miestą.

Dar vienas žaidimas, kurį šiam rudeniui paruošė agentūra – virtualios realybės (VR) žaidimas lietuvių ir anglų kalbomis „Pramoninis Panevėžys“. Dar šį rudenį kiekvienas atvykęs į „Panevėžys NOW“, VR akinių pagalba nusikels tiesiai į trijų Panevėžio įmonių gamybos patalpas. Žaidėjų laukia informacinė virtuali ekskursija ir galimybė iš arti pamatyti kasdienius įmonių procesus, gaminamus produktus. Žaidimo metu lankytojai nusikels į virtualų pro Panevėžį skridusį kosminį laivą. Čia jų lauks iššūkis – suremontuoti laivą ir teisingai atlikti interaktyvias užduotis panaudojant mieste gaminamus produktus.

Miesto svečių laukia dar dvi turizmo naujienos

„Panevėžys NOW“ drauge su Panevėžio apskrities G. Petkevičaitės-Bitės biblioteka rengia literatūros įkvėptą turistinį maršrutą, atrinko vietas, kurios minimos literatūriniuose kūriniuose ar kitaip susiję su autoriais. Kuriamas maršrutas padės naujai pažvelgti į miesto erdves ir pažinti iškilias, su miestu susijusias, asmenybes.

Kitąmet keliaujantiems po Aukštaitijos sostinę pažinti ją padės naujas Panevėžio miesto turistinis žemėlapis. Rengiamas naujas leidinys, kuriame keliautojai ras informaciją apie lankytinus objektus bei kitą turistui aktualią informaciją.

Pasiruošimas naujam turizmo sezonui

„Panevėžys NOW“ norėdama pasiūlyti dar daugiau unikalių pramoninio turizmo iniciatyvų šiais metais dėmesį skiria tarptautinių partnerių, su kuriais galėtų įgyvendinti ateities projektus, paieškai. Rugsėjį agentūros turizmo specialistė Agnė Petrauskaitė dalyvavo Čekijoje vykusioje tarptautinio projekto „Synergy – Solidarity in Europe Rebuilds Global Youth“ konferencijoje, kur ne tik pristatė miestą, bet ir lankė pramoninius objektus, kurie galėtų tapti sektinu pavyzdžiu stiprinant pramoninio turizmo kryptį Panevėžyje.

Siekdama ne tik megzti tarptautinius ryšius, bet ir stiprinti vietos turizmo bendruomenę, spalio mėnesio pradžioje „Panevėžys NOW“ komanda miesto turizmo sektoriaus atstovus pakvietė į diskusiją „Panevėžys – turizmo traukos vietovė. Kaip tai pasieksime?“. Renginio metu pristatytos agentūros turizmo skatinimo veiklos, naujas, Panevėžio turizmo informacijos sklaidai internete skirtas „Facebook“ puslapis „Ką veikti Panevėžyje?“ ir miesto renginius apjungianti renginių platforma bei jos įveiklinimo galimybės. Drauge su miesto veikiančių įstaigų atstovais diskutuota apie tai, kaip galima drauge stiprinti Panevėžio kaip turizmo traukos vietovės įvaizdį ir pasiruošti kitų metų turizmo sezonui.

Turizmo skatinimo projektas „Panevėžio turistinis potencialas: pamatyk, pažink, pasidalink“ yra finansuojamas Panevėžio miesto savivaldybės ir bus įgyvendintas iki 2022 m. gruodžio 31 d.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžyje vykusioje konferencijoje ieškota sprendimų aplinkosaugos problemoms

confident-noyce

UAB „Serpantinas“: Pramonė 4.0 sprendimai atnaujina įmonės veiklos filosofiją

confident-noyce

UAB „IOCO Packaging“: gamybos automatizavimas suteikia konkurencinį pranašumą

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau