Panevėžio pedagogai skatina technologijų integraciją į ugdymo procesą

Technologijų vaidmuo šiandieniniame pasaulyje didėja sulig kiekviena diena, neaplenkia ir švietimo sektoriaus. Tam, kad su skaitmeninio pasaulio čiabuviais vadinamais moksleiviais kalbėtų šiems suprantama kalba, Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazijos mokytojai skaitmeninio raštingumo, lyderystės ir pokyčių valdymo žinių nuo vasaros semiasi pedagogų mokymo programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ ir džiaugiasi jau galėdami gautas žinias pritaikyti praktikoje.

Apie šiuolaikinių technologijų indėlį kuriant modernią mokyklą, kalbamės su progimnazijos informacinių technologijų mokytoja Daiva Jukniene.

Kokios, jūsų manymu, yra šiuolaikinės mokyklos?

Nuolat besikeičiančios. Patys vaikai yra labai pasikeitę ir keičiasi toliau, tad ir mokytojai turi prisitaikyti. Mokiniai verčia keistis mokytojus. Pedagogams reikia atrasti naujoves, skaitmeninių technologijų kuriamas galimybes, todėl nuolat atnaujinti savo žinias, tobulinti gebėjimus tiesiog būtina.

Užsiminėte apie technologijas. Koks jūsų požiūris į jų naudojimą pamokose?

Technologijas vertinu tikrai teigiamai. Iš tikrųjų aš ir pati gana nemažai naudoju jas pamokose. Esu atlikusi apklausas, kurių rezultatai rodo, kad vaikams tai išties įdomu. Atrodo, kad net toks mažas dalykas, kaip pamokoje parodytas vaizdo įrašas, gerokai pagyvina pamoką. Visi mokytojai labai stengiamės, kad pamokos būtų įdomios, kad mokiniai labiau įsitrauktų. Čia padeda technologijos.

O kokį vaidmenį jūsų mokykloje užima technologijos?

Dar kol kas vargu, ar galiu pasakyti, kad jos jau užima labai didelę dalį ugdymo proceso, tačiau mes stengiamės jas diegti ir naudoti kuo dažniau. Štai dabar dalyvaujame „Samsung Mokykla ateičiai“ programoje ir visi stengiamės daugiau sužinoti apie technologijas, susipažinti su jomis ir integruoti pamokose. Mūsų pedagogų komanda labai intensyviai įsitraukė. Kai pradėjome pastebėti, kad dauguma taip noriai priima naujoves, ieško žinių, pamatėme ir pokyčius.

Kokią naudą projektas duoda mokytojams?

Mokytojas – ne robotas. Jis turi nuolat tobulėti, o kai tobulėja, išmoksta kažką naujo, ir pačiam tampa įdomiau. Iš tikrųjų pedagogui tampa nuobodu metai iš metų vesti tokias pačias, rutiniškas pamokas, kurios niekuo neišsiskiria. Atrodo, kad tada tikrai virsti robotu. Todėl šio projekto nauda ir yra ta galimybė tobulėti, pamatyti naujoves, išmokti su jomis dirbti ir integruoti į ugdymo procesą. Tiek daug sužinojus norisi išbandyti viską praktiškai pamokų metu. Tai neleidžia užsistovėti vienoje vietoje. Pamokos tampa įdomesnės, vaikams tai patinka. Tad nauda tikrai didelė. Išties didžiulis indėlis kuriant labiau įtraukiančias pamokas.

Ar dalinatės žiniomis su kolegomis?

Taip, žinoma. Vos grįžę po mokymų, įgytas žinias stengiamės perduoti kolegoms, vedame seminarus, organizuojame atviras pamokas. Mokytojų požiūris į technologijas teigiamas, kiek man tenka bendrauti, daugelis džiaugiasi ir tiki jų nauda. Žinoma, tam, kad galima būtų integruoti technologijas pamokose, reikia daug išmokti. Tai reikalauja daug laiko ir kantrybės, tačiau visi kartu dirbame, mokomės.

Kaip mokiniai vertina jūsų dalyvavimą šiame projekte?

Vaikų požiūris labai palankus. Kai reikėjo pateikti paraiškos anketą ir paruošti darbus, jie labai padėjo. Išties, mokiniai entuziastingai įsitraukia, rodo didžiulę iniciatyvą, labai noriai prisijungia, jei tik reikia pagalbos. Žinoma, juos taip pat žavi galimybė laimėti įspūdingą prizą – 10 000 Eur mokyklai skirtoms naujausioms technologijoms. Pastebiu, kad pamokos, vedamos pasitelkiant technologijos, mokinių vertinamos kaip gerokai įdomesnės.

Kas, jūsų nuomone, yra naudingiausia šiame projekte?

Man asmeniškai naudingiausi buvo tie seminarai, kuriuose mokėmės dirbti su naujomis programėlėmis. Jų metu tikrai nemažai sužinojau. Neseniai mokėmės apie sužaidybinimo metodus. Juos po truputį pradedu taikyti pamokose.

Programoje komandoms padeda mentoriai. Kuo jie naudingi jūsų komandai?

Tiesa, mentoriai iš tikrųjų labai naudingi. Jie į mūsų planuojamus darbus pasižiūri visai kitomis akimis. Mes viską matome tik „iš vidaus“, reikia, kad kažkas peržiūrėtų, įvertintų, pakomentuotų mūsų idėjas ir planus.

Rengiame skaitmeninių pokyčių projektą savo mokyklai.  Mūsų mentorė doc. dr. Jolita Kudinovienė iš Lietuvos edukologijos universiteto padėjo struktūruoti gausybę kilusių idėjų, paskatino į viską žiūrėti realiau, konkrečiau ir tai nuvedė mūsų komandą prie tos vienos minties, prie vienos pagrindinės galutinės idėjos. Po truputį ją realizuojame.

Ar mokymai pateisina lūkesčius?

Taip, iš tikrųjų pateisina. Tikrai rekomenduočiau ir kitiems dalyvauti šiame projekte. Nors, kaip ir sakiau, darbo yra daug, bet viskas atsiperka. Tie, kurie nori eiti i priekį, sužinoti daugiau apie technologijas, tikrai turėtų įsitraukti į tokį projektą. Mes laimingi, kad jis jau tiek daug davė mums, kaip pedagogams ir visai mūsų gimnazijai.

[quote_box_center] Apie programą „Samsung Mokykla ateičiai“

Skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“ siekiama tobulinti mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetenciją, mokyti pokyčių valdymo, lyderystės ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Per trejus metus mokymų pedagogams programą jau baigė 200 mokytojų iš visos Lietuvos. Mokymų metu pedagogų komandos rengia skaitmeninių pokyčių savo mokykloje projektus, kuriuose pateikia viziją, kaip spręsti mokyklos bendruomenei aktualią problemą, tobulinti mokymo procesą ir tokiu būdu pagerinti mokinių mokymosi rezultatus. Mokyklai, parengusiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, skiriamas 10 000 eurų vertės prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti. Šį prizą į savo mokyklas jau yra parvežę Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos, Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos ir Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro pedagogai.[/quote_box_center]


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Pedagogams perkvalifikuoti per trejus metus numatoma skirti beveik 21 mln. eurų

confident-noyce

Panevėžio miesto savivaldybė tęs pedagogų pritraukimo programą

confident-noyce

I. Segalovičienė ragina valdančiuosius imtis veiksmų dėl smurto mokytojų darbe: sistemos vėžys turi būti operuojamas

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau