27.5 C
Panevėžys
Trečiadienis, 23 birželio, 2021

Panevėžio mieste atsiras nauja, šiuolaikinė autobusų stotis

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖFotoJP, RIMVYDAS ANČEREVIČIUS, PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖ, BNS
Panevėžio mieste atsiras nauja, šiuolaikinė autobusų stotis.

Žengtas dar vienas svarbus žingsnis centrinės Panevėžio miesto dalies atnaujinimo link – dar kovą Panevėžio miesto savivaldybės taryba pritarė miesto autobusų stoties su požemine automobilių stovėjimo aikštele projekto įgyvendinimui.

Planuojama, kad autobusų stoties projektas bus įgyvendintas per 3 metus. Jam miesto biudžete šiemet numatytas 521 tūkst. eurų. Statybos rangos darbai turėtų prasidėti dar šiais metais. Skaičiuojama objekto vertė – apie 3 milijonai eurų. Galutinė statybos vertė bus aiški atlikus viešuosius statybos rangos darbų pirkimus.

Panevėžio mieste atsiras nauja, šiuolaikinė autobusų stotis.

Bus sukurta vientisa erdvė

Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas naujienų portaui JP teigė, kad naujos autobusų stoties projektas – itin svarbus miestui.

„Svarba akivaizdi. Tą pastebi tiek miesto gyventojai, tiek svečiai. Miesto autobusų stotis nesikeitė kelis dešimtmečius. Kažkada buvo svarstoma apie jos iškėlimą į kitas vietas, tačiau galutinis sprendimas – neiškelti stoties ir miesto centrinės dalies, urbanistiniu požiūriu pakeisti jos dislokavimo vietą, patraukiant arčiau gatvės – tuo pačiu optimizuojant transporto srautus bei sukuriant vientisą erdvę“, – aiškino R. Račkauskas.

R. Račkauskas.

Atsiras poilsio oazė

Pasak miesto mero, Panevėžyje atsiras nauja, šiuolaikinė, šios dienos poreikius atitinkanti stotis.

„Atsiras naujas savitos architektūros pastatas, tuo pačiu bus sutvarkyta dar viena miesto dalis, besiribojanti su atnaujinta Laisvės aikšte. Tarp naujosios ir senosios stoties pastato bus sukurta poilsio oazė. Čia laiką galės leisti tiek laukiantys savo autobuso, tiek miesto gyventojai ir svečiai, nes senasis stoties pastatas po pertvarkymo bus pritaikytas kitoms veikloms“, – pristatinėjo būsimą autobusų stoties aplinką R. Račkauskas.

Panevėžio mieste atsiras nauja, šiuolaikinė autobusų stotis.

Susilies į visumą

Naująją Panevėžio stotį suprojektavusi komanda yra viena stipriausių Lietuvoje, todėl neabejotina – Aukštaitijos sostinė turės vieną moderniausių autobusų stočių šalyje, išsiskiriančią architektūriniais sprendimais.

„Šį projektą vertinu itin teigiamai. Integruoti naują, labiau technologiškai inžinerinį, pastatą į esamą susiformavusią aplinką ir sulieti via tai su žaluma, ko gero projekto autoriui –  Nacionalinės premijos laureatui Rolandui Palekui – tikrai pavyko. Pastato ir perono forma įgavo lankstinio „origami“ formą, kuris dalinai bus apželdintas. Tad gamta ir architektūra tarsi susilies į visumą, sukurdama specifinę oazę“, – sako Panevėžio miesto savivaldybės Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas S. Glinskis ir tęsia:

„Planuojama projektą įgyvendinti per tris metus. Eiliškumas manau aiškus: požeminė dalis su automobilių požemine stovėjimo aikštele, antžeminė dalis – stoties pastatas, peronas, autobusų stovėjimo aikštelė ir žinoma šiuolaikinės inžinerinės ir informacinės sistemos“.

S. Glinskis.

Padaugės žaliųjų erdvių

„Paleko architektų studijos“ (PAS) vadovas, architektas R. Palekas naujienų portalui JP pabrėžė, kad nori padidinti viešųjų ir žaliųjų panevėžiečiams prieinamus plotus.

„Tie plotai – žaliasis skveras –  bus arčiau namų ir patogiau naudojamas. Tai, kas yra šiandien skveras – asfalto apsuptyje. Laisvės ir Savanorių aikščių erdvės bus kaip atskiros zonos. Juolab, kad jas skiria gyvenamųjų namų mikrorajonas. Svarbiausia, kad Panevėžio miesto centre atsiras saugios ir patogios žaliosios erdvės. Žmonėms viešųjų erdvių mieste niekada nebus per daug. Tik svarbu, kad jos būtų tinkamai sutvarkytos. Tai taip ir įsivaizduoju viešąją žaliąją erdvę šalia būsimo naujojo autobusų stoties pastato“, – aiškino architektas.

Panevėžio mieste atsiras nauja, šiuolaikinė autobusų stotis.

Derino prie esamos ir būsimos aplinkos

Pasiteiravus, kodėl pasirinktas toks naujos Panevėžio autobusų stoties pastato architektūrinis sprendimas ir ar pati Savanorių aikštė turėjo įtakos projektui, R. Palekas aiškino:

„Autobusų stoties pastatas turi būti pakankamai lengvas – ne masyvus. Skvero elementas suteikia pastatui banguojančios gamtos įspūdį. Jeigu atsirastų masyvus pastatas, nebeliktų į lengvą ir erdvų pastatą puikiai įsiliejančios gamtos, viešųjų erdvių, žaliosios zonos. Be to, tik aplinka ir turi įtakos architektūriniams sprendimams. Naująjį autobusų stoties pastatą labai derinome prie esamos ir būsimos aplinkos. Pastatą įsivaizdavome kaip tęstinį parko, skvero elementą. Pastatas atviras ir lengvas, o jo pagrindinę aplinką sudaro skveras, kuriame ir suprojektuotas.“

R. Palekas.

Miestas turi perspektyvas

PAS vadovas R. Palekas gyrė Panevėžį ir sakė, kad penktas pagal dydį Lietuvos miestas turi savo išskirtinį veidą.

„Miestas turi savo veidą ir dvasią. Panevėžys man labai gražus ir turi labai daug įdomių gamtinių dalykų. Teko dalyvauti žiūri komisijos darbe, vertinant Skaistakalnio parko, Senvagės projektus, tai galiu drąsiai sakyti, kad Panevėžys – miestas, turintis puikias perspektyvas“, – neslėpė emocijų architektas.

Panevėžio autobusų stoties projektas

 

Atvykusius keleivius autobusų stotis pasitiks ne tik moderniu pastatu, erdvia, neįgaliesiems pritaikyta laukimo sale, bet ir šiuolaikiška keleivių informavimo sistema. Čia bus įrengti informaciniai ekranai, kuriuose  bus rodoma aktuali ir realiu laiku pateikiama informacija apie maršrutus.

 

Be įprastų bilietų pardavimo kasų stotyje veiks ir savitarnos terminalas. Juo bus galima paprastai ir greitai atsiskaityti banko kortele ir įsigyti kelionės bilietus. Po autobusų stotimi suprojektuota ir požeminė 87 vietų automobilių stovėjimo aikštelė su neįgaliesiems skirtomis vietomis.

 

Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies saugumui ir tvarkai palaikyti. Numatyta, kad autobusai į stotį pateks iš Savanorių aikštės pusės, taip bus saugiausia judėti pėstiesiems, neįgaliesiems, dviračiams, autotransportui, išvengiama srautų susikirtimo.

 

Techniniame projekte numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stoties ir pėsčiųjų takams apšviesti, šviestuvai su pritemdymo funkcija, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., bus įrengti mažosios architektūros objektai.

 

Autobusų stoties pastatas suprojektuotas netaisyklingos trapecijos formos. Fasadai numatyti skaidraus stiklo, jie užtikrins vizualinius ryšius tarp vidaus erdvių ir lauke esančio perono, ši vieta bus kuo daugiau pritaikyta pėstiesiems.

 

Autobusų stotį numatyta įrengti su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi, dispečerine, informacijos tarnyba, sanitarinėmis, administracinėmis patalpomis.


2 komentarai

Miestietis 2021-05-14 08:57 at 08:57

Jūs turbūt nebeturite apie ka rašyti kaip matau! Tuos pačius straipsnius rašote jau daugybe metu, o darbai dar neprasidėjo! Neatsibodo dar rašyti apie ta pati? Nes vis ta pati rašote ! Va kai traktoriai pradės kasioti žeme toje vietoje, va tada ir pradėkit rašyti! Nusibodo niekalai apie ta pati 100 kartu.

Atsakyti
Nebestumk 2021-05-17 13:52 at 13:52

tai neskaityk

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Pagaliau: bus atnaujinama Panevėžio autobusų stotis

confident-noyce

Panevėžio miesto tarybai pateiktas naujos Autobusų stoties projektas

confident-noyce

Vilniaus stoties rajoną tikimasi pertvarkyti iki 2030-ųjų

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau