Panevėžio meras R. Račkauskas: „Turėsime vieną moderniausių autobusų stotį“

AutoriusJPFotoVILMANTAS BIELIŪNAS, erikas laužadis
Panevėžio meras R. Račkauskas: „Turėsime vieną moderniausių autobusų stotį“.

Panevėžys sėkmingai vieną po kito įgyvendina investicinius projektus, sparčiai juda į priekį didžiausių mieste projektų – Stasio Eidrigevičiaus menų centro, autobusų stoties, daugiafunkcio sporto ir sveikatingumo komplekso su olimpinius standartus atitinkančiu baseinu – statybos darbai.

Apie vieną svarbiausių Panevėžio miesto savivaldybės įgyvendinimą autobusų stoties projektą – pokalbis su Panevėžio miesto meru Ryčiu Račkausku.

Kaip šiuo metu sekasi įgyvendinti autobusų stoties projektą?

Galime pasidžiaugti, kad jau atlikti trys ketvirtadaliai suplanuotų darbų – autobusų stoties rekonstrukcija vyksta pagal planą. Rekonstrukcijos darbus atliekanti bendrovė „Kriautė“  jau baigė salės bei požeminės automobilių stovėjimo aikštelės betonavimo darbus, sumontuotos stoties pastato denginį laikančios metalinės kolonos, atlikti gerbūvio ir apdailos darbai, įstiklinta keleivių laukiamojo salė, išvedžiotos ventiliavimo, nuotekų vandentiekio tinklų sistemos, elektros instaliacija.

Matome, kad statybos darbai vyksta sklandžiai, todėl neabejoju, kad rezultatu džiaugsis ir panevėžiečiai ir miesto svečiai.

Panevėžio meras R. Račkauskas: „Turėsime vieną moderniausių autobusų stotį“.

Kaip sprendžiamas senojo autobusų stoties pastato klausimas?

1961 m. pastatytas autobusų stoties pastatas bei šalia jo 1980 metais įrengtos aikštelės yra pasenę, fiziškai nusidėvėję, nepritaikyti esamiems Panevėžio miesto susisiekimo sistemos bei gyventojų poreikiams. Aikštelės nebuvo atnaujintos nuo pat jų įrengimo, o 2012-aisiais atlikus tik nežymų stoties pastato paprastąjį remontą jo būklės ženkliai nepagerino.

Tarybai priėmus sprendimą įsigyti senąjį Panevėžio autobusų stoties pastatą Savivaldybė galės įgyvendinti „Autobusų stoties teritorijos konversijos, pritaikant ją komercinei ir  bendruomenių veiklai“ projektą.

Dar 2016 m. Savivaldybė inicijavo ES lėšomis finansuojamą projektą autobusų stoties teritorijos konversija, pritaikant komercinei ir bendruomenių veiklai. Kadangi visi autobusų stoties teritorijoje esantys statiniai nuosavybės teise priklausė UAB „Panevėžio autobusų parkas“, Savivaldybė negalėjo investuoti lėšų į kitai įstaigai priklausantį nekilnojamąjį turtą. Siekiant gauti ES struktūrinių fondų ar valstybės finansavimą visi rekonstruojami statiniai privalo priklausyti Savivaldybei, tai ir buvo padaryta pastarajame Tarybos posėdyje – nuspręsta įsigyti senąjį autobusų stoties pastatą.

Panevėžio meras R. Račkauskas: „Turėsime vieną moderniausių autobusų stotį“.

Kokia tolimesnė eiga, Savivaldybei įsigijus autobusų stoties pastatą?

Atlikus autobusų stoties rangos darbus dabartinė Panevėžio autobusų stotis persikels į naujai pastatytą stotį, o tai reiškia, kad pastatai ir kiti inžineriniai statiniai dabartinėje stotyje nebebus naudojami pagal ligšiolinę paskirtį. Norime, kad miesto centras būtų patrauklus ir tvarkingas, todėl siekiame atnaujinti ir šią vietą. Jau yra parengtas autobusų stoties teritorijos konversijos, pritaikant ją komercinei ir bendruomenių veiklai, techninis projektas.

Atlikus pastato konversiją architektūriniais sprendimais išsiskiriančioje autobusų stotyje būtų teikiamos kompleksinės paslaugos – bus teikiama turizmo informacija, Panevėžio keleivinis transportas užtikrins galimybę atvykusiems į Panevėžį tęsti kelionę naudojantis miesto viešuoju transportu ir pan.

Panevėžio meras R. Račkauskas: „Turėsime vieną moderniausių autobusų stotį“.

Kuo bus išskirtinė Panevėžio autobusų stotis?

Naująją Panevėžio autobusų stotį suprojektavusi Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko komanda yra viena stipriausių Lietuvoje, tad džiaugiamės turėdami galimybę dirbti su geriausiais architektais mūsų šalyje ir neabejojame, kad Panevėžys turės vieną moderniausių, architektūriniais sprendimais išsiskiriančią autobusų stotį. Pačią pastato projekto idėją įkvėpė tradiciniai japonų lankstiniai – origami.

Pastatas bus netaisyklingos trapecijos formos, dalis jo bus apželdinta, tad gamta ir architektūra tarsi susilies į vieną visumą, sukurdama specifinę oazę.

Atvykusius keleivius autobusų stotis pasitiks ne tik moderniu pastatu, erdvia, neįgaliesiems pritaikyta laukimo sale, bet ir šiuolaikiška keleivių informavimo sistema. Įgyvendinus projektą autobusų stoties vaizdas pasikeis kardinaliai – Panevėžys turės dar vieną, modernią, reprezentatyvią miesto viešąją erdvę.


5 komentarai

Gintautas 2023-12-07 08:29 at 08:29

Super valio😀👍

Atsakyti
Meile 2023-12-07 14:30 at 14:30

Tas alyvas gal iskaste perkele budavo taip gražu zalumos oaze
Dievo palaimos

Atsakyti
SavS 2023-12-07 14:36 at 14:36

Išplauti pinigai? Nes ji atsiradus geležinkelio stočiai bus perkeliama į ją…. Koks tikslas turėti autobusų stotį miesto centre??? Transporto kamsciams, uzterstumui didinti?

Atsakyti
Ricardas 2023-12-07 14:40 at 14:40

Kas važineja tais autobusais reisu nera labai reti iatokesnius kampelius…

Atsakyti
Daiva 2023-12-09 09:49 at 09:49

O miesto centre ęsanti Ukmergės gatvė vedanti į naują autobusų stotį taip ir lieka našlaitė su baisiais šaligatviais,kurie niekam nerūpi jau 40 metų.

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Teismas atmetė advokatų prašymą Panevėžio mero piktnaudžiavimo bylą grąžinti prokurorui

confident-noyce

Panevėžio meras R. Račkauskas: „Miesto biudžetas atliepia gyventojų poreikius ir yra tinkamai planuojamas“

confident-noyce

Panevėžio meras R. Račkauskas: „Ir toliau sėkmingai įgyvendinome didžiuosius miestui itin svarbius investicinius projektus“

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau