Panevėžio kolegijos atstovai susipažino su neįprastu vaikų darželiu Rygoje

Panevėžio kolegijos atstovai susipažino su neįprastu vaikų darželiu Rygoje

JP / Panevėžio kolegijos nuotr.

Panevėžio kolegijos vykdomas projektas „Nordplus Horizontal 2017 Nr. NPHZ-2017/10067 „Reducing Teacher Drop-Out Rate“ – ReTeD“ artėja prie pabaigos. Tęsiant kovo mėnesio mokymų tematiką, 30 ikimokyklinio ugdymo institucijose dirbančių pedagogų – mentorių, jaunųjų pedagogų ir Panevėžio kolegijos projekto komanda vyko į Rygos vaikų darželį „Creakids“, kurio aplinka, ugdymo programa sukurta pritaikant Norvegijos įstaigos „Larinsverks-tedet AS“ patirtį.

Pedagogai susipažino su grupių struktūra, veikla, šiuolaikiško ugdymo metodais. Darželio ugdymo programoje vyraujančioms ugdymo sritims skirtos atskiros erdvės, tai: matematikos kambarys, kalbos kambarys, dailės ir kūrybinių darbelių dirbtuvėlės, „širdies“ kambarys, judesiams lavinti – sporto salė ir nedidelis baseinas.

BIC

Kiekviena savaitės diena skirta vis kitai sričiai ugdyti. Ypatingas dėmesys skiriamas fiziniam aktyvumui lauke, gamtos stebėjimui, tyrinėjimui. Šio darželio lauko teritorijoje supiltas didelis kalnas, įrengta keletas supynių, medinių karstyklių.

Pedagogai ir vaikai lauke kartu leidžiasi nuo kalno, taškosi purve. Žiemą lauke praleidžiama ne mažiau kaip dvi valandas, o šiltuoju metų laiku – visą dieną. Temperatūra turi kristi iki minus 20 ar 25 laipsnių, kai atsisakoma eiti į lauką.

Tokiame darželyje vaikai auga artimesni gamtai, turi labai daug galimybių lavinti stambiąją motoriką, geriau sutelkia dėmesį, yra kūrybiškesni, mažiau konfliktuojantys.

Latvijos pedagogių, kurios, beje, yra labai jaunos, teigimu, išvykos į gamtą su vaikais yra labai svarbios, tam paprastai skiriama viena diena per savaitę. Suplanavus tokią dieną nepaisoma oro sąlygų, tik pritaikoma apranga.

„Buvo įdomu aptarti darželio patalpų funkcionalumo klausimus ir praktiškai pamatyti rekonstruotą senamiesčio darželį, rūsyje įrengtas virtuvės patalpas, trečio aukšto patalpose įkurdintus personalo kabinetus, pedagogų poilsio kambarius, funkcionalią lauko žaidimų aikštelę mažame senamiesčio kiemelyje“, – įspūdžiais dalijosi projekto dalyviai.

Projekto dalyvius vienija noras tobulėti, o Panevėžio kolegija sudaro galimybę ikimokyklinio ugdymo institucijose dirbantiems pedagogams – mentoriams, jauniesiems pedagogams pasidalyti gerąja patirtimi, susipažinti su kaimyninių šalių ikimokyklinio ugdymo sistema.

Stratum

Modelis

AIK

Mano namukas

Lietkabelis

NKC

PIC

Basakojis

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.