Panevėžio centre – vairuotojus klaidinantys kelio ženklai

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS
centrinėje Panevėžio sankryžoje iškilo problema, kur susikerta Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvės. Dar nepradėjus veikti naujos kartos šviesoforams, virš jų atsirado kelio ženklas, leidžiantis sukti į kairę iš Vilniaus gatvės į J. Basanavičiaus gatvę. Vairuotojus pastarasis ženklas, ne tik stebina, bet ir glumina, nes sukti į kairę nėra galimybės.

Panevėžyje pradeda veikti naujos kartos šviesoforai. Jau pajungti šviesoforai J. Biliūno g.-Vilniaus g.-Velžio kelio sankryžoje. Kiti, miesto centre, naujos kartos šviesoforai bus pajungti artimiausiu metu – gavus leidimą iš ESO prisijungti prie elektros tinklų.

Tačiau centrinėje Panevėžio sankryžoje iškilo problema, kur susikerta Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvės. Dar nepradėjus veikti naujos kartos šviesoforams, virš jų atsirado kelio ženklas, leidžiantis sukti į kairę iš Vilniaus gatvės į J. Basanavičiaus gatvę. Vairuotojus pastarasis ženklas, ne tik stebina, bet ir glumina, nes sukti į kairę nėra galimybės.

Ženklas neturėjo matytis

Bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas Tomas Smulka pripažino, kad taip neturėtų būti.

„Situaciją žinau ir ją deriname su Panevėžio miesto savivaldybe. Bus priimtas sprendimas ir problema bus išspręsta“, – aiškino T. Smulka ir teigė, kad veikiant senos kartos šviesoforui, minėtas kelio ženklas turėjo būti uždengtas.

D. Vadluga.

Įrengs trečią juostą

Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga naujienų portalui JP aiškino, kad šio kelio ženklo, kol nepradėjo veikti naujos kartos šviesoforai, neturėjo matytis.

„Kelio ženklas turėjo būti uždengtas. Be to, kol neveikia nauji šviesoforai, kelio ženklas „neveikia“ – jis nedelsiant bus uždengtas.  Savivaldybėje vykusiame pasitarime priimtas sprendimas Vilniaus gatvėje daryti trečią kelio juostą, kad sankryžoje būtų galima sukti į kairę. Kita juosta – važiuoti tiesiai, o kraštinė – važiuoti į dešinę. Kol bus įrenginėjama trečia gatvės juosta, šviesoforai neveiks“, – paaiškino D. Vadluga ir atsiprašė vairuotojų už atsiradusius nesklandumus.

Pradėjus veikti šviesoforams, eismas Panevėžio centre sulėtės. Tačiau specialistai tiki, jog naujos kartos šviesoforai sankryžas padarys saugesnėmis.

Eismas – saugesnis

Šviesoforus prižiūrėsiančios bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas Tomas Smulka neslepia, kad pradėjus veikti šviesoforams – eismas Panevėžio centre sulėtės, bet jis tiki, jog naujos kartos šviesoforai sankryžas padarys saugesnėmis.

„Dar miesto centre, Vilniaus g.-J. Basanavičiaus g. ir Vilniaus g.-Ramygalos g. sankryžose, naujos kartos šviesoforai nepajungti, bet, kai gausime leidimą iš ESO prisijungti prie tinklų, šviesoforai bus įjungti. Analogiškai šviesoforai bus įjungti Ukmergės g.-J. Basanavičiaus g. ir J. Basanavičiaus g.-Savanorių aikštės sankryžose“, – aiškino T. Smulka.

T. Smulka.

Greičio mėgėjams nepatiks

Įmonės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas sakė, jog pradėjus veikti naujos kartos šviesoforams, eismas Panevėžyje bus saugesnis.

„Jau sakiau, kad įjungus šviesoforus Panevėžyje, eismas bus saugesnis, bet – lėtesnis. Važiuosime lėčiau. Vieniems vairuotojams, kurie važiuoja kaip priklauso, bus gerai, o lakstantieji – bus nepatenkinti“, – šypsosi T. Smulka ir tęsia:

„Šviesoforai bus taip sukoordinuoti „žalios bangos“ principu. Pravažiavus pirmą sankryžą, vairuotojas spės su žalia šviesa pravažiuoti iki paskutinės. Pavyzdžiui, atvažiuojama Vilniaus gatve nuo A. Smetonos gatvės, tai važiuoti laisvai – nesustojant – bus galima iki tilto per Nevėžio upę. Manau, kad vairuotojams „žalia banga“ – geras dalykas. Sankryžose, kur įrengti naujos kartos šviesoforai, apsaugoti kairieji posūkiai ir tikimasi, kad dvejose sankryžose, kurios įtrauktos į juoduosius sąrašus, per porą metų taps saugesnėmis. Tos sankryžos – J. Basanavičiaus g.-Vilniaus g. ir Vilniaus g.-Ramygalos g.“


2 komentarai

vairuotojas 2021-11-29 14:42 at 14:42

Su visa pagarba proto bokštui tomui smulka’i. buvo saugu iki šitų nesąmonių su šviesoforais. Dabar vairuotojai degina laiką ir kurą, teršia aplinką. Nervai, dėl idiotiškų sprendimų, kasdieninis stresas kamščiuose pakirs ne vieno vairuotojo sveikatą. Avarinių situacijų skaičius tik išaugs, nes daugelis vairuotojų renkasi nesaugų vairavimą daugiabučių kiemais arba mažomis gatvelėmis idant išvengti beprasmės gaišaties. Alternatyviuose keliuose gali pakliūti į eismo įvykius pėstieji, vaikai, kurie iki tol tose vietose nėra susidūrę su tokiu eismo suaktyvėjimu. Jei bent kiek būtų sveiko proto žmonėse. kurie griauna saugų kelių eismą su naujais šviesoforais, suprastų, kad sugaištą laiką dalis vairuotojų bando ir bandys atsiimti didindami greitį, nesaugiai lenkdami kitas kamščiuose vos judančias transporto priemones. Jau ne sykį aš per plauką išvengiau susidūrimo su tokiais “gonščikais”. Pikta, bet aš juos dalinai suprantu ir užjaučiu, nes viso to chaoso kaltininkas ponas t.smulka. Aš TIKIU, kad egzistuoja karma, ji sutiks poną tomą ir atsidėkos už šitą beprotystę…

Atsakyti
Sarunas 2021-11-29 20:32 at 20:32

Pritariu dėl mažųjų gatvelių uzkimsimo..

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra

confident-noyce

Rajoniniuose keliuose išlieka slidu

confident-noyce

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau