Lietuvos autobusų parkai perka naujus – 2024–2025 metais – gamintus autobusus „MAN“. Du naujus autobusus nusipirko ir Panevėžio autobusų parkas. Jie jau turi patvirtintus tarpmiestinius maršrutus ir vežioja keleivius į Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius. Vasarą planuojamas ir dar vienas maršrutas – į Šventąją.
Perka naujus autobusus
Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Arnoldas Gražys sako, kad atnaujinti autobusų parką būtina.
„Reikia atnaujinti autobusų parką, kadangi kitaip nebegalėsime nuo 2026 metų važiuoti su senesniais nei 10 metų, o šiai dienai negalima važiuoti su senesniais nei 14 metų“, – sakė A. Gražys ir pridūrė, kad du naujus autobusus pirko iš bendrovės lėšų ir tai esą – istorinis įvykis.
Įmonės direktorius Arnoldas Gražys sako, kad nuo šiol autobusai bus atnaujinami dažniau.
„Lietuva nėra toks turtingas kraštas, kaip skandinavai ar Vakarų Europa. Visų šalies vežėjų turimų autobusų amžius, manau, buvo šiek tiek didesnis nei 10 metų. Todėl, prisitaikant prie visų reikalavimų, reikės atsinaujinti techniką“, – naujienų portalui JP aiškino A. Gražys.

Turi du naujus autobusus
„Autobusų parkas turi du naujus autobusus, kurie važiuoja tarpmiestiniais maršrutai. Keleiviams teikiamos paslaugos kokybė labai pagerėjo, nes transporto priemonės komfortiškos. Abu autobusai pritaikyti neįgaliesiems – įrengti keltuvai arba liftai. Vieno autobuso kaina yra apie 300 tūkst. eurų. Abu autobusai yra 2025 metų gamybos“, – pristatė naujus „MAN“ autobusus A. Gražys.
„Autobusai veža keleivius į didžiuosius Lietuvos miestus: Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius. Vasarą, nuo birželio 1 dienos iki rugpjūčio 31-osios, bus dar vienas maršrutas į Šventąją. Stengsimės ir toliau pirkti naujus autobusus, žinoma, jeigu leis finansiniai resursai“, – sakė Autobusų parko vadovas.

Atnaujins ir mieste važinėjančius autobusus
Pasak įmonės generalinio direktoriaus, kasmet stengiasi atnaujinti Panevėžio mieste važiuojančius maršrutinius autobusus.
„Stengiamės atnaujinti ir mieste važinėjančius autobusus, kad jie būtų komfortiškesni. Norime, kad ir panevėžiečiai važinėtų saugiau ir džiaugtųsi teikiama paslauga. Dabar turime 95 autobusus. Tai ir miesto, ir tarpmiestiniai autobusai. Labai stengiamės atnaujinti Autobusų parko autobusus, kad kuo daugiau keleivių važiuotų ir mumis pasitikėtų“, – teigė A. Gražys.

Įsigaliojo kodekso pataisos
Tuo tarpu Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) prezidentas Gintaras Nakutis aiškino, kad situacija vežėjų rinkoje iš esmės nepakitusi nuo praėjusių metų liepos.
„Situacija yra tokia pati, tie patys maršrutai, tie patys reisai, kaip buvo 2023 metų liepą, – tai yra 230 maršrutų ir 615 reisų. Viskas turėtų būti išlikę tas pats. Vežėjai patys to negali pakeisti, jie yra įsipareigoję dirbti iki šių metų pabaigos“, – sakė LKVA prezidentas.
Jo teigimu, pernai priėmus Kelių transporto kodekso pataisas, vežėjams buvo mažai laiko apsispręsti, ar investuoti į naujų transporto priemonių pirkimą ir dirbti toliau. 2023 metais liepą įsigaliojusios kodekso pataisos įpareigojo vežėjus atnaujinti autobusų parkus – tolimojo susisiekimo autobusai turi būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026 metų – ne senesni nei 10 metų.
