Nors ir gali pasirodyti, kad, technologijoms besivystant, įvairios sporto šakos jaunimo tarpe darosi mažiau populiarios, panevėžiečio Luko Rutkausko patirtis byloja ką kitą. 22-iejų metų sporto vadyba užsiimantis vaikinas sutiko ne tik papasakoti savo istoriją, bet ir pasidalinti įžvalgomis apie sporto aktualumą jaunimo tarpe.
Daug veiklų
Lukas yra kilęs iš Pociūnėlių miestelio Radviliškio rajone. Po sporto vadybos studijų Kaune, vaikiną keliai atvedė į Panevėžį. Būtent Panevėžyje Lukas šiuo metu užsiima sporto vadybos veikla, o nuo pat mažų dienų domisi sportu.
„Ypatingai mane žavėjo krepšinis, todėl paauglystėje tai buvo mano pagrindinis hobis. Jau tada supratau, kad norėčiau užsiimti veikla, kuri būtų artima sportui. Kai baigiau Krekenavos M. Antanaičio gimnaziją, pasirinkau sporto vadybos studijas Kauno kolegijoje“, – apie savo ryšį su sportu pradėjo pasakoti L. Rutkauskas.
„Studijų metu buvau labai veiklus. Noriai padėdavau ir savanoriaudavau įvairiuose sporto renginiuose. Karjeroje mane „stumtelėjo“ praktikos atlikimas Sporto ir išsilavinimo akademijoje Panevėžyje. Tuometinis akademijos direktorius Remigijus labai šiltai mane priėmė ir padėjo sėkmingai atlikti praktiką šioje organizacijoje“, – tęsė vaikinas.
Atlikęs praktiką, Lukas liko Sporto ir išsilavinimo akademijoje savanoriauti.
„Įskaitant abu praktikos laikotarpius ir savanorystę, prie akademijos veiklos prisidėjau apie metus laiko. Po šio laikotarpio, būdamas jau trečiame studijų kurse, gavau pasiūlymą ten įsidarbinti. Žinoma, nusprendžiau tuo pačiu ir mokytis toliau, todėl šiais metais įstojau į magistrantūros studijas Lietuvos sporto universitete“, – apie savo veiklas pasakoja Lukas.
„Negana to, šią vasarą gavau pasiūlymą dirbti su Regionų krepšinio lyga, rūpintis lygos marketingu. Taigi, šiuo metu turiu dvi darbovietes, kurias dar ir derinsiu su studijomis LSU“, – pridūrė jaunuolis.
Įvairūs projektai
Pasak L. Rutkausko, jo dienotvarkė užpildyta įvairiais projektais. Nemaža dalis jų – orientuota į vaikus ir jaunimą.
„Visus metus organizuojame krepšinio, futbolo, šokių ir beisbolo treniruotes vaikams Aukštaitijoje. Vasaros metu dar organizuojame ir sportines stovyklas. Bendradarbiaujame su Panevėžio miesto ir rajono darželiais, mokyklomis bei treneriais. Taip pat bendraujame su įvairiais partneriais ir rėmėjais, kai organizuojame įvairius sporto renginius“, – apie kasdienines veiklas kalbėjo Lukas.
Didelė Luko darbo dalis – sporto marketingas.
„Treniruotės, renginiai ar stovyklos – toli gražu ne viskas. Taip pat tenka kurti nemažai turinio. Pradedant laidelėmis, kuriose siekiame įtraukti jaunuosius mūsų auklėtinius, baigiant įvairiais vaizdo montažais ar vizualais, naudojamais mūsų veiklai reklamuoti. Mano pareigos apima ir didelius, ir mažus projektus, kurių įgyvendinimu akademijoje stengiuosi pasirūpinti“, – savo kasdieninę veiklą apžvelgė pašnekovas.
Sporto tendencijos
Pasak Luko, tradicinės sporto šakos vis dar paklausios.
„Bent jau, mano akimis, galima pastebėti, kad krepšinis, futbolas, lengvoji atletika, plaukimas, šokiai vis dar yra paklausios veiklos. Šių sporto šakų grupės užsipildo greičiausiai ir, manau, kad ateityje ši tendencija išsilaikys“, – komentavo L. Rutkauskas.
Taip pat vaikinas išskyrė naują, kiek kontraversiškai vertinamą sporto šaką.
„Taip pat manau, kad elektroninis sportas (e-sportas) sparčiai plėsis. Pats domiuosi šia kontraversiškai vertinama sporto šaka ir matau, kaip smarkiai ji auga užsienio rinkose. Nesunkiai matau, kaip ateityje e-sportas greitai įsilies tarp tradicinių sporto šakų“, – analizavo Lukas.
Marketingo vaidmuo sporte
Labai svarbi Luko darbo dalis – sporto marketingas.
„Marketingas sporte yra labai svarbus dėl daugelio priežasčių. Tačiau pagrindinės – emocijų ir tapatumo kūrimas auditorijai bei partnerystė su rėmėjais. Stiprios emocijos, kurias sukelia sportas, skatina auditorijos prisirišimą prie komandų ar sportininkų – tokiu būdu auga ir sporto šakos populiarumas, ir komandos arba sportininko motyvacija siekti aukštesnių rezultatų“, – pradėjo pasakoti Lukas.
„O partnerystė su rėmėjais padeda išlaikyti abipusę komercinę naudą. Įmonės gali naudotis dideliu sporto šakos populiarumu ir asocijuoti savo prekinį ženklą su konkrečiu sportininku ar komanda. Tokiu atveju pasirūpinama, kad sportas gyvuotų iš finansinės pusės, o remianti įmonė gautų iš to didelės naudos“, – apie marketingo svarbą sporte papasakojo Lukas.
Svarbūs asmenybės bruožai
Ne paslaptis, kad sporto vadyba reikalauja nemažai unikalių savybių.
„Sporto vadyba – svarbi, neeilinė ir plati sritis. Čia dirbantis žmogus turi nemažai nusimanyti apie vieną ar kelias sporto šakas. Taip pat itin svarbu būti komunikabiliam – darbas su įvairiais projektais, marketingu reikalauja gebėjimo iškomunikuoti svarbias žinutes įvairioms auditorijoms arba savo kolegoms, partneriams. Šis įgūdis apskritai yra vienas svarbiausių gyvenime. Taip pat sporto vadyboje labai svarbu mokėti bendradarbiauti, atlikti keletą užduočių vienu metu, turėti gerus skaitmeninius įgūdžius ir būti lanksčiam“, – sako L. Rutkauskas.
