Atidarius moderniąją Panevėžio autobusų stotį, vieni džiaugiasi atnaujinimu, o kiti susiduria su naujomis realijomis. Panevėžietė Neringa pastebėjo, kad pasikeitus stoties valdytojui, brangsta ir siuntų paslaugos. Nors stoties vadovė Renata Stanaitienė tai aiškina rinkos dėsniais ir paslaugos modernizavimu, gyventojams tenka persvarstyti savo siuntimo įpročius.
Siuntų pulsas Panevėžyje
Panevėžio gyventoja Neringa dažnai siunčia siuntinius į įvairius Lietuvos miestus ir neseniai atkreipė dėmesį į nemalonią tendenciją: anot jos, atidarius naująją Panevėžio autobusų stotį, siuntų kainos pastebimai šoktelėjo. Moteris teigia, kad kainos padidėjo mažiausiai 50 centų, o bendrai siuntimas autobusu jai atrodo gana brangus malonumas.
Savo nuomonę Neringa iliustruoja konkrečiais pavyzdžiais. Balandžio pabaigoje, už 1,6 kg sveriantį siuntinį iš Panevėžio į Šilutę, ji sumokėjo net 10 eurų. Tuo metu kovo pabaigoje, 2,2 kg siunta į Vilnių kainavo 5,10 eurų. Toks kainų skirtumas ir bendrai aukštos kainos moterį stebina ir netgi verčia abejoti, ar toks siuntimo būdas vis dar apsimoka.
Vis dėlto Neringa pabrėžia, kad net ir būdama nepatenkinta kainomis, ji neturi daug pasirinkimų. Siunčiant dūžtančius daiktus, ji labiau pasitiki autobusų siuntomis nei paštomatais, kurių saugumu abejoja. Taigi, nors kainos ir kelia nerimą, patikimumas ir saugumas išlieka prioritetu.

Naujas žaidėjas siuntų rinkoje
Panevėžio autobusų stoties vadovė Renata Stanaitienė paaiškino, kad Panevėžio autobusų stoties valdytojas „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) siuntų gabenimo paslaugą pradėjo teikti tapęs stoties valdytoju. Iki tol bendrovė kitiems operatoriams teikė tik siuntų transportavimo paslaugas.
„Esame naujas žaidėjas siuntų gabenimo rinkoje, todėl kainų nei didinome, nei mažinome – tiesiog nustatėme paslaugos kainą, atsižvelgdami į rinką ir sąnaudas. Dėl tos pačios priežasties negalime palyginti ir siuntų srauto per Panevėžio stotį dinamikos – tiesiog neturime tam pakankamai duomenų“, – teigė R. Stanaitienė.
Panevėžio autobusų stoties vadovė pabrėžė, kad įmonė konkuruoja su kitais gerai žinomais ir tinklus išplėtojusiais rinkos žaidėjais siuntos pristatymo operatyvumu ir kokybe.
„Kiekvienu konkrečiu atveju siuntos kaina skaičiuojama individualiai – ji priklauso nuo svorio, atstumo, ar reikia siuntą perkrauti į kitą autobusą ir pan. Mūsų įkainius galima rasti bendrovės interneto svetainėje esančioje Panevėžio autobusų stoties skiltyje, ji prieinama visiems viešai“, – naujienų portalui JP teigė R. Stanaitienė.

Įvertino sąnaudas ir rinką
Remdamasi savo kainodaros sprendimais, R. Stanaitienė teigia, kad buvo įvertintos paslaugos sąnaudos, atlikta rinkos analizė ir ieškota optimalių sprendimų. Ji pabrėžia, kad siuntų gabenimo paslauga, lyginant su ankstesne, buvo modernizuota, o tai padėjo sumažinti žmogiškųjų klaidų tikimybę.
Panevėžio autobusų stoties vadovė patikina, kad artimiausiu metu kainų didinimo nenumatoma ir tikimasi, jog dabartinė kainodara išliks iki valdytojo sutarties pabaigos.

Pataria apsvarstyti poreikius
Ji pažymi, kad siuntų rinkoje šiuo metu tikrai nemažai žaidėjų, todėl gyventojai gali pasirinkti optimalų, labiausiai jų poreikius atitinkantį variantą.
„Panevėžiečiams galima patarti įvertinti savo poreikius – ar būtinas skubus siuntos pristatymas, pasirinkti optimalų siuntos įpakavimo dydį ir pasitikrinti skirtingų siuntų gabenimo bendrovių sąlygas“, – teigė Panevėžio autobusų stoties vadovė.
