Naujienų portalas JP sulaukė pasipiktinusios panevėžietės Odetos skundo dėl Panevėžio specialaus autotransporto (PSA) klaidų sąskaitose už atliekų tvarkymą. Moteris teigia, kad įmonė klaidingai dalina jos butą į dvi dalis, nors savininkas yra vienas. Moteris piktinasi, kad bendrovės atstovai atsisako ištaisyti šią klaidą.
Klaida sąskaitoje
Panevėžietė Odeta aiškina, kad jos butas, kurio savininkas yra vienas asmuo, PSA sąskaitose yra padalintas į dvi dalis. Dėl to ji moka didesnę pastoviąją atliekų tvarkymo dalį – 2,16 Eur, nors turėtų mokėti 2,14 Eur.
Registrų centras: butas nepadalintas
Moteris kreipėsi į PSA, kur jai buvo paaiškinta, kad butas yra padalintas į dvi dalis, ir liepta kreiptis į Registrų centrą.
Tačiau čia jai buvo paaiškinta, kad butas nėra padalintas, o tik įgytas dviem būdais: viena dalis paveldėta, o kita – įsigyta nuosavybės teise.

Pažadėjo ištaisyti klaidą, bet neįvykdė
Nepaisant Registrų centro paaiškinimo, PSA atsisako ištaisyti klaidą ir toliau išrašo sąskaitas su dviem eilutėmis. Moteris piktinasi, kad įmonė dirba neatsižvelgdama į individualias situacijas ir nesutinka rankiniu būdu atlikti pakeitimų.
„Panašu, kad Panevėžio specialus transporto specialistai dirba kaip robotai. Juk jiems tereikia pridėti savo rankas ir pakeisti dvi eilutes į vieną. O, jeigu būtų butas įgytas keturiais būdais, tada bus keturios eilutės sąskaitoje?“ – piktinasi panevėžietė.
Moteris ne kartą kreipėsi į PSA, prašydama ištaisyti klaidą, tačiau įmonė to nepadarė. Nors vienas konsultantas pažadėjo ištaisyti klaidą, kitą mėnesį moteris vėl gavo sąskaitą su dviem eilutėmis.
Be to, panevėžietė pažymi, kad kai už atliekų tvarkymą sąskaitas pateikdavo bendrovė „Panevėžio butų ūkis“, šios klaidos nebuvo.

Vadovaujasi gauta informacija
Bendrovės „Panevėžio specialus autotransportas“ komunikacijos specialistė Justina Indulytė paaiškino, kad nuo šių metų įsigaliojus naujai komunalinių atliekų mokesčio administravimo tvarkai, bendrovė perėmė „Panevėžio butų ūkio“ klientų sutarčių ir įmokų administravimą.
Šis pokytis, anot jos, įgyvendintas siekiant užtikrinti efektyvesnį ir tikslesnį atliekų tvarkymo sistemos valdymą.
Perimdama administravimo funkcijas, AB „Panevėžio specialus autotransportas“ atliko daugiau nei 19 tūkst. nekilnojamojo turto objektų duomenų perkėlimą ir atnaujinimą, vadovaudamasi Registrų centro informacija, kuri yra atnaujinama kiekvieną mėnesį.
„Praėjusių metų rudenį bendrovė inicijavo atnaujintos sutarties su Registrų centru pasirašymą, siekdama kas mėnesį gauti aktualius nekilnojamojo turto duomenis realiuoju laiku. Tai leidžia užtikrinti, kad visų 40 tūkst. administruojamų Panevėžio miesto NT objektų mokesčių sąskaitos būtų tikslios ir būtų išvengta duomenų neatitikimų. Anksčiau, kai komunalinių atliekų mokesčio administravimo funkcijas vykdė „Panevėžio butų ūkis“, NT objektų duomenis administratoriui teikė Panevėžio specialus autotransportas. Tačiau bendrovė naudojosi 2016 m. duomenimis, kurie per ilgą laikotarpį galėjo keistis – pavyzdžiui, dėl nuosavybės statuso pokyčių (dalies turto paveldėjimo, kitos dalies įsigijimo nuosavybės teise)“, – sako J. Indulytė.

Įrašų sistemoje nekoreguoja
Panevėžio specialus autotransporto duomenų tvarkymo sistema veikia remiantis tik oficialiais Registrų centro duomenimis.
J. Indulytė paaiškino šį procesą: „Bendrovė apie minėtą NT objektą gauna informaciją kaip du atskirus įrašus po ½ dalį, jei objekto įregistravimo pagrindas skiriasi. Atsižvelgiant į pateiktą informaciją, sąskaitoje mokestis už komunalines atliekas apskaičiuojamas pagal gautus duomenis, apvalinant matematiškai. Siekdama išvengti klaidų ir netikslumų, bendrovė šių įrašų rankiniu būdu nekoreguoja, o vadovaujasi oficialiais duomenimis. Šiuo metu daugiau nei 3 tūkst. NT objektų turi analogišką situaciją, todėl bendrovė negali savarankiškai keisti duomenų“.
J. Indulytė pažymėjo, kad, jei klientas pageidauja pakeisti NT objekto registracijos statusą, turėtų kreiptis į Registrų centrą dėl atitinkamų duomenų perregistravimo.
