Panevėžio miesto savivaldybėje bendrovės „Eko konsultacijos“ specialistai pristatė pirminę ataskaitą apie savivaldybei pavaldžios įmonės „Panevėžio specialus autotransportas“ veiklą, esamą situaciją, galimas veiklos perspektyvas, galimybes ir alternatyvas.
Pristatyme dalyvavęs vicemeras Aleksas Varna naujienų portalui JP sakė, jog Konkurencijos tarnybos ir Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimas, numatomos Viešųjų pirkimo įstatymo pataisos verčia savivaldybę ir „Panevėžio specialaus autotransporto“ bendrovę ieškoti alternatyvių sprendimų, todėl atliekama įmonės veiklos analizė.
A. Varna neslėpė, kad Konkurencijos tarnybos ir pirmos instancijos teismo sprendimą Savivaldybė skųs, nes didžioji dalis šalies savivaldybių ir tarnyba vadovaujasi skirtingais įstatymais.
„Aišku, skųsime, nes manome, kad savivaldybėms ir verslininkams sudaromos skirtingos sąlygos. Savivaldybėms privalu skelbti viešuosius pirkimo konkursus, kurių rezultatai dažnai skundžiami, gaištamas laikas, o verslininkai rangovus pasirenka be jokio konkurso“, – kalbėjo A. Varna.
Anot A. Varnos, kol kas jokie konkretūs sprendimai nepriimami, o tik diskutuojama ir ieškoma variantų, nors Panevėžio ir Kauno savivaldybės iki šiol atliekų tvarkymo srityje tvarkosi geriausiai. Jis nesiryžo spėlioti, kiek nauji numatomi ir galimi valdžios sprendimai padidins atliekų surinkimo ir tvarkymo mokesčius gyventojams, tačiau kad jie didės jau artimiausiu metu – faktas.
Tiesa, tai bus padaryta po rinkimų, kad per ketverius metus žmonės tai pamirštų.
Atliekų tvarkymo mokesčiai gyventojams pirmiausia didės dėl daugiau nei dvigubai ūgtelėjusio taip vadinamo sąvartyno „vartų mokesčio“. Jei dabar už į Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centro (PRATC) sąvartyną atvežtų atliekų tonos priėmimą reikia mokėti 18,99 Eur (be PVM), nuo gruodžio 1-osios šis mokestis išaugs iki 39,95 Eur, o pridėjus PVM jis šoktels iki 48,34 Eur. Naujus tarifus šį mėnesį patvirtino PRATC valdyba.
PRATC direktorius Gintautas Ulys JP sakė, kad „vartų mokesčio“ pokyčiui daugiausia įtakos turėjo Vyriausybės įvestas taršos mokestis, įsigyti nauji įrengimai, kiti reikalavimai. Jis neslėpė, kad „vartų mokesčio“ padidinimas išlaidas gyventojams padidins maždaug 20-30 proc.
G. Ulys teigė, kad atliekų tvarkymo mokesčiai gali didėti kur kas daugiau, nes galutinės kainos priklauso nuo vežėjų, o jas tvirtina Savivaldybės taryba.
Taigi, esant dabartinei situacijai „Panevėžio specialus transportui“ pavyks įrodyti, kad bendrovė su esančiais tarifais neišgyvens, mokesčiai gyventojams gali didėti, kad ir 50 proc. ar net daugiau.