Dažniausiai savo skirtumus mėgstantys pabrėžti aukštaičiai, žemaičiai, dzūkai ir suvalkiečiai vis tik negali nuginčyti juos vienijančio panašumo – visi jie mėgsta tvarką bei švarą namuose. Ir nors atrodo, kad daugeliui kur kas smagiau puoselėti namus atėjus pavasariui, vis tik lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenys rodo, kad gyventojai aktyviau švarinasi rudenį. Be to, nors skirtinguose šalies regionuose gyventojų tvarkymosi įpročiai ir truputį skiriasi, vis dėlto dėl vieno jie sutaria vieningai – švaros prekių atsargas kaupia tada, kai yra galimybė būtiniausiomis priemonėmis pasirūpinti esant mažų kainų pasiūlymams.
Dėmesys tualeto švarai – rudenį, o indų plovimui ir skalbiniams – pavasarį
„Maximos“ ankstesnių „Švaros mugių“ duomenys rodo, kad rudenį gyventojai daugiau skalbia, tvarkosi namų viduje, didelį dėmesį skiria vonios ir tualeto švarai, o taip pat siekia pasirūpinti ir skalbimo mašinų higiena. Kitaip nei rudenį, pavasarį skubama išsivalyti langus bei skiriamas didesnis dėmesys ekologiškoms švaros priemonėms.
„Tiek pernai rugsėjį, tiek šiemet kovą rengtų „Švaros mugių“ metu pirkėjai aktyviai siekė pasinaudoti mažų kainų pasiūlymais ir reikiamų švaros prekių įsigyti ilgesniam laikui. Visgi matyti, kad rugsėjį mugėje pirkėjai dalyvavo šiek tiek aktyviau ir daugelio populiariausių švaros prekių įsigijo daugiau. Didesnį aktyvumą ir susidomėjimą švaros priemonėmis rudenį nulemia noras po vasaros atostogų ir laiko leidimo gamtoje daugiau dėmesio skirti namams, kuriuose dienoms trumpėjant praleidžiama vis daugiau laiko bei, žinoma, galimybė jomis pasirūpinti reikšmingai pigiau“, – įžvalgomis dalinasi „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.
Prekybos tinklo atstovė pažymi, kad visų Lietuvos regionų gyventojams ankstesnių „Švaros mugių“ metu labiausiai rūpėjo audinių minkštikliai, tualeto valikliai ir gaivikliai bei indų plovimo priemonės. Pastarosios buvo perkamesnės pavasarį, o tualeto valymo priemonės – rudenį.
Kitaip nei kiti, dzūkai rudenį labiau rūpinasi ne skalbinių, o tualetų švara
Vis dėlto, duomenys rodo, kad tarp skirtingų miestų pirkėjų esama ir tam tikrų skirtumų. Pavyzdžiui, dzūkai daugiau dėmesio rudenį skiria tualetų švarai, o pavasarį – drabužių skalbimui. Kituose didžiuosiuose regionų miestuose tiek rudenį, tiek pavasarį prioritetas teikiamas drabužių skalbimui.
Štai kauniečiai rudenį skalbimo priemonių įsigyja daugiau nei tualeto valiklių, tačiau pavasarį didesnis dėmesys skiriamas būtent tualetų švarai. I. Trakimaitė-Šeškuvienė pastebi, kad daugelyje miestų tarp populiariausių švaros prekių dominuoja skalbimo priemonės ir tualetų bei vonios kambario valymo priemonės.
„Kadangi įvairių švaros prekių namuose reikia turėti nuolatos, daugelis gyventojų esant palankiai progai buitinės chemijos produktais siekia pasirūpinti ilgesniam laikui. Nemažai pirkėjų tokius apsipirkimus planuoja būtent „Švaros mugės“ metu, kai populiarių prekių ženklų švaros prekių galima įsigyti reikšmingai pigiau. Šią savaitę startavusios rudens „Švaros mugės“ metu pirkėjai ir vėl turi tokią galimybę, o taip pat gali rasti ir dar platesnį švaros prekių asortimentą, kuriame – išskirtiniai, rečiau Lietuvoje sutinkami prekės ženklų produktai“, – sako I. Trakimaitė-Šeškuvienė.