Nuo rugsėjo – naujas įtraukiojo ugdymo modelis Panevėžio mokyklose

Autoriusjp
Fotogediminas kartanas

Nuo 2025 m. rugsėjo 1 d. visose Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklose vienoje pradinio ugdymo klasėje bus pradėtas taikyti naujas įtraukiojo ugdymo organizavimo modelis. Jis skirtas užtikrinti, kad visi mokiniai – nepaisant individualių poreikių, gebėjimų ar mokymosi ypatumų – galėtų mokytis kartu ir gauti kiekvienam pritaikytą kokybišką ugdymą bei reikalingą pagalbą.

Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklose taikomas įtraukiojo ugdymo organizavimo modelis pradiniame ugdyme numato tęsti 2023–2025 m. vykdyto „Atvirų klasių“ projekto veiklas. Modelis grindžiamas labiausiai pasiteisinusiu – mobiliosios įtraukties – principu.

„Įtraukusis ugdymas šiandien yra viena iš svarbiausių temų Lietuvos švietimo sistemoje, nes tai tiesiogiai susiję su kiekvieno vaiko teisėmis, jo ugdymosi kokybe ir socialine integracija. Siekiame, kad kiekvienas mokinys mokykloje jaustųsi svarbus, suprastas ir vertinamas. Naujas ugdymo modelis – svarbus žingsnis į visavertę, atvirą visiems vaikams mokyklą“, – sako Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėja Silvija Sėrikovienė.

Į ugdymo procesą aktyviai įsitrauks pagrindinis ir antrasis mokytojas, o esant poreikiui – mokinio padėjėjas ir įvairių sričių specialistai. Tokiu būdu pradinėje klasėje, kurioje bus taikomas šis modelis,  bus kuriama palanki, mokymuisi pritaikyta aplinka. Švietimo pagalba ir ugdymas bus organizuojami toje pačioje klasėje pagal bendrojo ugdymo programas, pritaikytas arba individualizuotas, atsižvelgiant į konkrečių mokinių poreikius.

Mokytojai ir specialistai bendradarbiaus planuodami pamokas, taikydami individualizuotas strategijas ir reguliariai vertindami pažangą. Didesnis dėmesys bus skiriamas visų mokinių įtraukimui, emocinei gerovei ir asmeninių gebėjimų augimui.

Klasėse, kuriose bus taikomas naujasis modelis, mokymosi aplinka bus organizuota pagal universalaus dizaino principus. Bus įrengtos sensorinės, struktūruotos zonos, ramybės kampeliai, individualaus darbo vietos, naudojamos įvairios pagalbinės priemonės, padedančios mokiniams sutelkti dėmesį ir jaustis saugiai.

Sprendimą, kurioje klasėje taikyti modelį, priims mokyklos vadovas, atsižvelgdamas į Vaiko gerovės komisijos rekomendacijas ir gavęs mokyklos tarybos pritarimą. Toks sprendimų priėmimo mechanizmas užtikrina, kad ugdymas būtų pritaikytas realioms mokinių ir mokyklų galimybėms.

Panevėžio miesto savivaldybė palaiko įtraukaus ugdymo plėtrą – pedagogų kompetencijų stiprinimą, pagalbos specialistų rengimą bei mokyklų infrastruktūros pritaikymą. Tikslas – kiekvienam vaikui sudaryti sąlygas augti, mokytis ir jaustis priimtam savo bendruomenėje.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Šalies mokyklas pasieks per 18 tūkst. naujų nešiojamųjų kompiuterių

JP Redakcija

Nacionalinė švietimo agentūra šalies mokykloms perduos daugiau nei 18 tūkst. nešiojamų kompiuterių

JP Redakcija

R. Popovienė pataria Vilniaus valdžiai anksčiau rūpintis mokinių priėmimu į mokyklas

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads