22.5 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 5 rugpjūčio, 2021

Netoli naftos išsiliejimo vietos Mauricijuje – dešimtys negyvų delfinų

AutoriusGISMETEO.LTFotoAP

Tūkstančiai žmonių Mauricijaus sostinėje protestavo prieš vyriausybės neveiksnumą, valdant naftos išsiliejimą iš ant seklumos užplaukusio Japonijos laivo, ir dėl pastarosiomis dienomis visuomenei nerimą keliančio atradimo – dešimčių negyvų delfinų.

Atsakingos institucijos penktadienį pranešė, kad į krantą buvo išplauti mažiausiai 39 negyvi delfinai, tačiau tikroji jų mirties priežastis kol kas nėra žinoma.

Kai kurie ekspertai baiminasi, kad dėl to kalti kure esantys chemikalai.

„Taip pat nerimaujama ir dėl to, kad mes nežinome apie galimą ilgalaikį to poveikį. Nafta yra naujas mažai sieros turintis mazutas, kuris naudojamas siekiant sumažinti oro taršą,“ – šią savaitę žurnale „Nature“ sakė Jacqueline Sauzier iš „Mauritius Marine Conservation Society“.

„Tai pirmas kartas, kai išsiliejo tokio tipo nafta, taigi nesama jokių ilgalaikio poveikio tyrimų.“

Gyventojai ir aplinkosaugininkai reikalavo atlikti tyrimus, kodėl „MV Wakashio“ laivas nuo savo kurso nuklydo ištisas mylias, rašo abc.net.au.

Įpykdyti gyventojai taikią eiseną per Port Louis surengė praėjus mėnesiui po to, kai laivas susidūrė su koraliniu rifu, o vėliau iš jo į ypač pažeidžiamą jūrinę aplinką ištekėjo apie 1000 tonų degalų.

Suimti buvo šio laivo kapitonas ir pirmasis pareigūnas, kuriems pateikti įtarimai „sukėlus grėsmę saugiai laivybai“.

Ši Indijos vandenyno sala yra stipriai priklausoma nuo turizmo ir pastarasis išsiliejimas tapo didžiuliu smūgiu, greta besitęsiančio koronaviruso pandemijos poveikio, apribojusio tarptautinį turizmą visame pasaulyje.

„Akivaizdu, kas mes esame mūsų šalies istorijos lūžio taške,“ – sakoma laikraščio  „Le Mauricien“ komentare.

Laivas ant seklumos užplaukė liepos 25 d., o kuras iš jo į Mahebourg lagūną ėmė tekėti rugpjūčio 6 d., taip užteršiant saugomą pelkynų teritoriją ir nedidelę salą, kuri buvo paukščių ir laukinės gamtos draustiniu.

Tūkstančiai civilių savanorių ištisas dienas dirbo siekdami kiek įmanoma sumažinti žalą aplinkai, kuriant savadarbius barjerus naftai sulaikyti, kurie buvo gaminami iš medžiaginių maišų, prikimštų cukranendrių lapais ir tuščiais plastikiniais buteliais.

Aplinkosaugos darbuotojai atsargiai į krantą  perkėlė dešimtis vėžlių jauniklių ir retų augalų, iš lipnios masės išgelbėjo keletą joje įstrigusių jūrinių paukščių.

Tuo tarpu ministras pirmininkas Pravind Jugnauth dėl lėtos vyriausybės reakcijos į šio laivo incidentą kaltino prastus orus.

Į nelaimės vietą jau spėjo atvyti ekspertai iš šio laivo savininko „Nagashiki Shipping“ ir Jungtinių Tautų.

Laive likę degalai iš jo buvo išpumpuoti dar prieš jam galutinai skylant pusiau.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Grigeo Klaipėda“ į aplinkosaugą žada investuoti 3,5 mln. eurų

confident-noyce

Susipažinkite su penktuoju Žemės vandenynu

confident-noyce

S. Gentvilas: didesnės aplinkosaugos ambicijos yra įveikiamos

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau