Naujasis siauruko vadovas: „Reikia daug dirbti, kad siaurukas taptų žinomas, kaip Kryžių kalnas“

Autoriusraimonda mikučionytėFotoerikas laužadis
D. Liutikas

Viešoji įstaiga „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ pagaliau turi vadovą. Liepos 23 dieną, visuotiniame dalininkų susirinkime įstaigos vadovu paskirtas Darius Liutikas. Pirmoji naujojo direktoriaus darbo diena buvo liepos 26-oji.

Jau daugiau kaip savaitę Aukštaitijos siaurojo geležinkelio vadovu dirbantis D. Liutikas naujienų portalui JP teigė sieks, kad šis istorinis geležinkelis taptų žinomas ne vien Panevėžio ir Anykščių krašto žmonėms, bet ir kitų Europos šalių turistams. Naujas vadovas jau važiavo siauruku, bet planuoja pravažiuoti visą ruožą, kad galėtų įvertinti valdomą turtą.

– Kaip ir kodėl nusprendėte dalyvauti konkurse, nes esate vilnietis?

– Atsitiktinai pamačiau konkurso skelbimą ir pasirodė, kad tai įdomus, kūrybiškas darbas. Todėl ir sudalyvavau konkurse. Be to, turizmo sritis ne svetima. Siauruką matau, kaip turistinę trasą, objektą, kur reikia dirbti ir padaryti žinomesnį, įdomesnį. Mano galva, siaurukas turi būti žinomas ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje.

D. Liutikas

– Kokie planai ir koks tikslas laukia?

– Visuose strateginiuose siauruko planuose teigiama, kad šį paveldo objektą reikia išsaugoti, išsaugoti visą trasą. Manau, kad būtina keisti strateginius planus ir nuostatas. Siauruką būtina ne tik išsaugoti, bet ir padaryti, kad tai būtų turizmo, traukos objektu, kuris būtų įdomus ir panevėžiečiui, ir anykštėnui, ir Europos šalių keliautojams. Reikia daug dirbti ta linkme ir visiškai įmanoma padaryti, kad siaurukas išpopuliarėtų bei taptų žinomas, kokie yra Kryžių kalnas arba Kuršių Nerija. Reikia siūlyti naujas galimybes, naujas paslaugas, kurios būtų patrauklios turistams.

– Siauruko dalininkai net keturi: Susisiekimo ministerija ir trys savivaldybės – Panevėžio miesto, Panevėžio ir Anykščių rajono. Ar perspektyvoje pakaks lėšų planams įgyvendinti, nes kol kas užsidirbti lėšų iš kelionių nepavyksta?

– Lėšų niekada nepakanka. Tikslas ir yra pasididinti biudžetą per įvairius projektus: tarptautinius, nacionalinius. Tuomet pasikeistų standartinis – biudžetinis finansavimas. Reikia tik aktyviai dalyvauti projektuose ir atsiras galimybė didinti finansų krepšelį. Lėšų, norinti atnaujinti siauruko infrastruktūrą, reikia nemažai. Pirmiausia, turime įvertinti siaurojo geležinkelio kelio saugumą – remonto reikia. Šitie darbai matosi, todėl papildomos lėšos, kurias numatė ministerija ir trys savivaldybės, ir būtų skirtos infrastruktūros atnaujinimui.

D. Liutikas.

– Ar tik infrastruktūrai būtų skirtos papildomi pinigai?

– Žinoma, kad ne tik. Praėjusią savaitę lankiausi Troškūnuose ir mačiau šio miestelio stotį, kurioje galėtų vykti veiksmas. Ten galėtų vykti renginiai ir atrakcijos turistams. Manau, kad siauruko stotys per visą geležinkelio ruožą galėtų tapti traukos objektais. Yra nuolatinis reisas Anykščiai-Rubikiai, o kodėl nepadarius nuolatinio reiso iš Panevėžio? Galima planuoti įvairius dalykus, o minčių ir projektų tikrai turime. Vienas toks siūlymas – virtuali realybė. Keliautojas užsideda papildomos realybės akinius ir mato istorinius siauruko faktus, o lygiagrečiai gali stebėti kelionę realiai – matyti dabartį. Kita galimybė – siauruką išnaudoti Kalėdiniu laikotarpiu. Manau, kad siaurukas galėtų tapti visos Lietuvos Kalėdų traukiniu. Tik reikalingas įdirbis, o kol kas – dirbu dar tik savaitę, bet planų turime daug.

– Ką dar pastebėjote per pirmąją darbo savaitę siauruke?

– Ne tik matau, kad reikia daug dėmesio skirti infrastruktūrai. Atėjau dirbti ir vadovauti šauniam ir darbščiam kolektyvui, kuris dirba negailėdamas jėgų. Tačiau jų atlyginimai – maži. Norisi pritraukti kvalifikuotus specialistus, bet tą daryti įmanoma, kai gali pasiūlyti normalią ir konkurencingą algą. Tai – problema ir su ja būtina dirbti.

D. Liutikas.

– Galbūt planuojate prašyti didesnio finansavimo siaurukui, nes kažkada šiam geležinkelio ruožui valstybės dotacija buvo 360 tūkst. eurų, o sumažėjo iki 200 tūkst. eurų?

– Planuojame prašyti didesnio finansavimo, bet reikia pirmiausia sužiūrėti, kaip buvo ir kas yra dabar. Jei tai būtų, ar 300 tūkst. eurų ar 400 tūkst. eurų, realiai žinotume, kur tuos pinigus padėti, į ką investuoti ir efektyviai panaudoti. Beje, artimiausiu metu planuojame pasidaryti viso siauruko ruožo infrastruktūrinį vertinimą ir sužinosime, kuriuos ruožus būtina kuo skubiau atnaujinti, kur geriau diegti naujoves.

– Kokia finansinė padėtis yra šiuo metu, kai pradėjote dirbti?

– Galima sakyti, kad finansinė padėtis – nulinė. Jau minėjau esminį dalyką – maži darbuotojų atlyginimai, o ir investicijų daryti neturime iš ko. Šiuo metu – palaikomasis režimas ir su dabartiniu biudžetu proveržio pasiekti nepavyktų. Todėl ir reikia pasižiūrėti ir įvertinti visu anksčiau priimtus sprendimus. Net priminti Seimo nariams ankstesnius įsipareigojimus, priminti siauruko vertę. Savaime suprantama, kad reikia rengti naujus projektus ir gauti finansavimą. Juolab kad žinome su kokiais iššūkiais šiuo metu tenka susidurti valstybei.


3 komentarai

Petras 2021-08-03 08:55 at 08:55

Valstiečių draugai ant bangos.

Atsakyti
Petras 2021-08-03 11:55 at 11:55

Dar vienas siauruko gelbėtojas. Kiek dar siaurukas turés populistų

Atsakyti
Jonas 2021-08-03 15:47 at 15:47

Vienas jau buvo miltienio teatriuke mesijas iš Vilniaus 🙂

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Jubiliejaus proga pristatyta knyga apie siaurąjį geležinkelį

confident-noyce

Siaurukas kviečia į nuotaikingą ir linksmą Atvelykio šventę Rekstino girioje

confident-noyce

Ieškoma naujo Turto banko vadovo

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau