Naujamiestietė ragina gardžiuotis ir žirnių miltų dešra

Naujamiestietė ragina gardžiuotis ir žirnių miltų dešra

Naujamiestietė Alicija Bedalienė įsitikinusi, kad sveikai maitintis galima ir šiais konservantų laikais – reikia tik netingėti. Judviejų su vyru Antanu darže auga įvairiausios šeimos stalui reikalingos daržovės, šeima valgo naminius kiaušinius, šeimininkės keptą duoną. „Taip maitintis ir gerokai pigiau, nei parduotuvėje pirktu maistu, bet ne tai svarbiausia – namuose ruoštas maistas nepalyginti skanesnis ir sveikesnis“, – įsitikinusi A. Bedalienė.

Maitintis sveikai kaime nesunku

Moteris sutinka: bepigu jai patarimus dalyti, kai kasdienis valgio gaminimas, atsargų žiemai ruošimas yra mielas ir įdomus užsiėmimas. „Valgio gaminimu visada domėjausi, prieš daugybę metų, kai dar Panevėžyje gyvenome, kulinarijos kursus lankiau, daugybę užrašų turiu. Receptus iš žurnalų, laikraščių karpydavau, visą krūvą jų turiu pririnkusi, – pasakoja A. Bedalienė. – Dabar bepigu – ir knygų visokiausių yra, ir internete receptų kokių tik nori galima rasti.“ Šeimininkauti pokyliuose moteris pasakoja neinanti, valgius ruošianti tik savo šeimos stalui, bet jei Naujamiestyje vykstančiuose renginiuose prireikia košę ar troškinį išvirti, niekada neatsisakanti.

BIC

„Mieste gyvenantiems gal ir nėra kaip naminių kiaušinių turėti ar daržovių užsiauginti, bet kaime tai tikrai nesudėtinga, – pataria šeiminkė. – Duonos galima išsikepti tikrai nebrangiai. Jei pats javų neaugini, verta susirasti padorų ūkininką, kuris užaugina grūdų be chemikalų.“

Ant Bedalių stalo – daug augalinės kilmės produktų, išmoningai juos pagaminant reikia mažiau mėsos. Mėgstantiems naujoves A. Bedalienė siūlo pasigaminti žirnių miltų dešros – labai gardu. Tam reikia 2 stiklinių žirnių miltų, 5 stiklinių vandens, 2-3 šaukštų burokėlių sulčių, 2 arbatinių šaukštelių maltų kalendros sėklų, juodųjų pipirų, pusės muskato riešuto, 2 arbatinių šaukštelių druskos, 100 gramų aliejaus. Žirnių miltus su prieskoniais ir aliejumi užpilti 2 stiklinėmis drungno vandens, gerai išmaišyti. Puode užvirti 3 stiklines vandens, supilti masę ir maišant virti 7-10 minučių. Masę sudėti į norimos formos indą ir palikti atšalti. A. Bedalienė sako, kad žirnių miltų dešrą ragauti skanu užsikandant alyvuogėmis.

Kruopas žmonės pamiršta nepelnytai

Puikiausiai mėsos patiekalus pakeičia ir maistingumu nenusileidžia kviečių kotletai. 3 stiklines kviečių užpilame karštu vandeniu, pamirkome kelias valandas, tada nusunkiame ir sumalame mėsmale. Smulkiai įtarkuojame bulvę, įmušame du kiaušinius, įdedame tris vandenyje mirkytas batono riekes, šaukštą krakmolo, įspaudžiame česnako, pagardiname kepintais svogūnais, pagal skonį įdedame druskos. Formuojame kotletus ir kepame aliejuje. „Manau, kad kviečių kotletai būtų dar skanesni, jei į tešlą įdėtume šiek tiek majonezo“, – mano šeimininkė.

Naujamiesčio šventėms A. Bedalienė dažniausiai verda perlinių kruopų košę. Ekologiškai augintų kruopų parūpina ūkininkas Juozas Klioris. Moteris sako, kad žmonės be reikalo pamiršta tokį paprastą, bet tikrai sveiką ir nesunkiai pagaminamą patiekalą. Perlinėse kruopose daug ląstelienos, gausu vitaminų B1, B2. B6, magnio, natrio, cinko, fosforo, kalio, kalcio, todėl apibendrinant galima sakyti, kad perlinės kruopos rūpinasi raumenimis ir yra naudingos protinei veiklai. „Pirmiausia, ką būtinai reikia padaryti, tai kruopas kruopščiai nuplauti. Pamatysite, koks rudas vanduo nubėga, – pataria A. Bedalienė. – Tada užpilu šaltu vandeniu ir pamirkau, geriausia per naktį. Išmirkusias nuplaunu dar kartą.“

Dažnai išgirstanti, kad sunkiausia – nutaikyti vandens, kuriame košė virs, kiekį, A. Bedalienė sako, kad tai ne bėda: kai košė sutirštėja, bet kruopos dar kietos, vandens galima įpilti. „Tik patariu įpilti verdančio vandens, nes užpilta šaltu, košė ima svilti. Aš užvirinu elektrinį virdulį, taip greičiausia“, – sako naujamiestietė. Išvirta košė sukrečiama į verdančiu vandeniu išplikytą termosą. Gardžiausia karšta, pagardinta spirgučių ir svogūnų padažu.

AIK

H2Auto plovykla

Mano namukas

JUKmedia

Dattoo tattoo

PIC

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.